Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor 1,6 TDCi (85 kW) pro Ford S-Max, Galaxy a Mondeo

David Bureš David Bureš 8. 2. 2011 • 07:30
92
16
Zobrazit náhledy (92)
Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo Ford Mondeo
Ford rozšířil nabídku modelů S-Max, Galaxy a Mondeo o dieselový čtyřválec 1,6 TDCi (85 kW). Ten se u těchto modelů stane základní dieselovou variantou.

Turbodiesel 1,6 TDCi Duratorq známe již z menších Fordů, nyní však rozšiřuje nabídku i u větších modelů S-Max, Galaxy a Mondeo. V nich se stane základním dieselovým agregátem.

Motor produkuje 85 kW, v Mondeu a S-Maxu v 4000 min-1, v Galaxy v 3750 min-1. Vrchol točivého momentu je u Galaxy a S-Maxu 300 Nm mezi 1500-2550 min-1, u Mondea je to 290 Nm mezi 1500-2550 min-1.

Hlavní výhoda jednotky však spočívá v její nízké papírové spotřebě. Ve všech třech modelech se stane nejúspornější variantou ze všech nabízených motorů. U S-Maxu a Galaxy je udávaná kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km, u Mondea je to 4,9 l/100 km, ve verzi Econetic dokonce 4,3 l/100 km.

U obou MPV je však turbodiesel standardně doplněn o start-stop systém.

Ford nyní u modelů S-Max a Galaxy nabízí nový motor ve zvýhodněné akci. Ford S-Max stojí s motorem 1,6 TDCi v základní výbavě Trend 699.990,- Kč.

Ve standardní výbavě nechybí ESP, EBA, 7 airbagů, duální automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektrické ovládání sedadla řidiče a systém monitorování tlaku v pneumatikách.

Stejně vybavené Galaxy stojí s nově nabízeným turbodieselem 734.990,- Kč.

Ford Mondeo stojí s 1,6 TDCi v základní verzi Core 638.990,- Kč, kombi je o 30.000,- Kč dražší. Výbava obsahuje ESP, EBA, 7 airbagů, rádio s CD přehrávačem, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Stupeň Trend stojí 650.890,-Kč a výbavu doplňuje o duální klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna, kůži potažený volant a přední mlhovky.

Mondeo ve výbavě Trend a motorem 1,6 TDCi je navíc možné doplnit o paket Econetic za 19.700,- Kč. Jeho součástí je start-stop systém, sportovní odpružení, tempomat a u pětidveřové varianty i zadní spoiler.

Ford S-Max, Galaxy a Mondeo - Nový motor 1,6 TDCi
ModelS-MaxGalaxyMondeo
Motor1,6 TDCi1,6 TDCi1,6 TDCi
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]156015601560
Válce/ventily4/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]85/400085/375085/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1500-2550300/1500-2550270/1500-2250
Max. rychlost [km/h]180178190
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,44,9
Cena Trend [Kč]699.990,-734.990,-650.890,-

Témata
12. 4. 2019 16:39
Držáky vstřiku 1.6 TDci (85kw)
Dobrý den, mám dotaz ohledně držáků vstřiků. Za necelý půl rok mi už tento držák praskl podruhé a pokaždé na jiném vstřiku. Sice není tak drahý je to otázka 3 stovek ale odnese to také vymezovací kroužek vstřiku což pro mě znamená vytahnout vstřik vyměnit těsnící podlozku, vymezovací kroužek a zase to cele složit. Neporadil by mi někdo jak tomuto praskání zamezit nebo mu předejít a důvod proč ty držáku praskají?
Avatar - Krispos
8. 2. 2011 23:39
Re: Cena vysoká oproti 1.6 Ecoboost
No předpokládám že Volví 1.6D nebude moc rozdílná a i v těžkém autě jako je C30 jezdí svižně.... a hluk? Jedině když si pustíš rádio na plný koule...
Avatar - iudex
8. 2. 2011 15:01
Re: 1,6ka v MPV
Máš pravdu, neuvedomil som si rozdiel CZ/SK (u nás je 60 kW základom).
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 14:10
Re: 1,6ka v MPV
Potvrzuji. Ten motor je v tom autě skoro neštěstí. Jezdil jsem s tím tři roky. Ted nám dali novou galaxy s TDCI 2,0
Avatar - S8
8. 2. 2011 13:34
Re: Je cas na zalobu EU
Myslím si, že přichází správná doba, kdy se někdo rozumný, uznávaný a dostatečně silný rozhodne podat žalobu na EU a její nesmyslné limity a ještě nesmyslnější metodiku měření. Všechny automobilky staví motory a převodovky tak, aby vyšly co nejlépe v laboratorním nesmyslném testu. V praxi to ale pak vypadá úplně jinak a na dálnici už každé nové auto žere jako kráva. Navíc finanční úřad neuznává do nákladů palivo, které překročí normovanou spotřebu o více než 10%. Všem by prospělo výrazně změnit metodiku měření tak, aby opravdu odpovídala provozním podmínkám a změnit normy tak, aby nesmyslně neprodražovaly auta (kvůli emisím jsou drahá na výrobu díky nutnosti použití nesmyslně vyspělých technologií i tam, kde to nemá logiku), ale i palivo (kvůli biosložkám). Obávám se, ale, že obyvatelstvo EU už se stalo takovým stádem, které ví, že proti molochu nemá cenu bojovat, že se to nikdy nestane... :no: :no: :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku