Motory
Motor poskytuje 100 kW a 319 Nm dostupných od 1800 do 2500 min-1.
Jeho alternativou je zážehový 2,0 D-CVVT o výkonu 120 kW a točivém momentu 195 Nm při 4600 min-1. Jedna se o modernizovaný motor řady Theta II, s celohliníkovou konstrukcí a plně variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.
Tuto dvojici doplní maloobjemové agregáty. Zcela nový 1,6 GDI řady Gamma s přímým vstřikováním nabízí v dané objemové kategorii nejlepší výkon – 99 kW. Díky přímému vstřikování se navíc může pochlubit o 7 % vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách, o 12 % vyšší točivým momentem ve vysokých otáčkách (špičková hodnota je 164 Nm při 4850 min-1) a o 10 % nižší spotřebou ve srovnání s běžným motorem o objemu 1,6 litru.
Jako poslední se v závěru roku 2010 dostane do prodeje turbodiesel 1,7 CRDi z rodiny U2. Jeho parametry zatím nebyly blíže specifikovány, bude však dosahovat výkonu 85 kW a 90 % maxima točivého momentu bude dostupných při 2000 min-1.
Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Agregáty 1,6 GDI a 1,7 CRDi budou navíc dostupné se systémem automatického vypínání motoru Start/Stop a vylepšeným alternátorem. Dvoulitrové motory s automatickou převodovku zase dostanou standardně tlačítko aktivující úspornější režim.
Kia Sportage - technická data | |||||
Motor | 1,6 GDI | 2,0 D-CVVT | 2,0 D-CVVT | 2,0 CRDi | 2,0 CRDi |
Převodovka | 6M | 5M (6A) | 5M (6A) 4x4 | 6M | 6M (6A) 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1998 | 1998 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 99/6300 | 120/6200 | 120/6200 | 100/4000 | 100/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 164/4850 | 194/4600 | 194/4600 | 320/1800-2500 | 319 (375)/1800-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 178 | 184 (182) | 182 (180) | 182 | 181 (181) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 10,4 (10,6) | 10,7 (11,2) | 10,8 | 11,3 (12,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8/6,4 | 7,5 (7,9) | 7,6 (8,2) | 5,5 | 5,7 (6,9) |
Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Agregáty 1,6 GDI a 1,7 CRDi budou navíc vybaveny systémem automatického vypínání motoru Start/Stop a zesíleným alternátorem pro rekuperaci brzdné energie.