Motory

Vitek
Diskuze (0)
Kia Sportage nabízí nové zážehové i vznětové motory. Na trh vstupuje s nabídkou dvou dvoulitrových agregátů. Klíčový pro evropské trhy je turbodiesel 2,0 CRDi z rodiny R, která debutovala větším motorem 2,2 CRDi (mimo jiné v Kia Sorento).

Motor poskytuje 100 kW a 319 Nm dostupných od 1800 do 2500 min-1.

Jeho alternativou je zážehový 2,0 D-CVVT o výkonu 120 kW a točivém momentu 195 Nm při 4600 min-1. Jedna se o modernizovaný motor řady Theta II, s celohliníkovou konstrukcí a plně variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.

Tuto dvojici doplní maloobjemové agregáty. Zcela nový 1,6 GDI řady Gamma s přímým vstřikováním nabízí v dané objemové kategorii nejlepší výkon – 99 kW. Díky přímému vstřikování se navíc může pochlubit o 7 % vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách, o 12 % vyšší točivým momentem ve vysokých otáčkách (špičková hodnota je 164 Nm při 4850 min-1) a o 10 % nižší spotřebou ve srovnání s běžným motorem o objemu 1,6 litru.

Jako poslední se v závěru roku 2010 dostane do prodeje turbodiesel 1,7 CRDi z rodiny U2. Jeho parametry zatím nebyly blíže specifikovány, bude však dosahovat výkonu 85 kW a 90 % maxima točivého momentu bude dostupných při 2000 min-1.

Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Agregáty 1,6 GDI a 1,7 CRDi budou navíc dostupné se systémem automatického vypínání motoru Start/Stop a vylepšeným alternátorem. Dvoulitrové motory s automatickou převodovku zase dostanou standardně tlačítko aktivující úspornější režim.

Kia Sportage - technická data
Motor1,6 GDI2,0 D-CVVT2,0 D-CVVT2,0 CRDi2,0 CRDi
Převodovka6M5M (6A)5M (6A) 4x46M6M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]15911998199819951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300120/6200120/6200100/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850194/4600194/4600320/1800-2500319 (375)/1800-2500
Max. rychlost [km/h]178184 (182)182 (180)182181 (181)
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,4 (10,6)10,7 (11,2)10,811,3 (12,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8/6,47,5 (7,9)7,6 (8,2)5,55,7 (6,9)

Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Agregáty 1,6 GDI a 1,7 CRDi budou navíc vybaveny systémem automatického vypínání motoru Start/Stop a zesíleným alternátorem pro rekuperaci brzdné energie.

Vitek
Diskuze (0)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly