Motory

Vitek Vitek 21. 9. 2010 • 09:28
3
Kia Sportage nabízí nové zážehové i vznětové motory. Na trh vstupuje s nabídkou dvou dvoulitrových agregátů. Klíčový pro evropské trhy je turbodiesel 2,0 CRDi z rodiny R, která debutovala větším motorem 2,2 CRDi (mimo jiné v Kia Sorento).

Motor poskytuje 100 kW a 319 Nm dostupných od 1800 do 2500 min-1.

Jeho alternativou je zážehový 2,0 D-CVVT o výkonu 120 kW a točivém momentu 195 Nm při 4600 min-1. Jedna se o modernizovaný motor řady Theta II, s celohliníkovou konstrukcí a plně variabilním časováním sacích i výfukových ventilů.

Tuto dvojici doplní maloobjemové agregáty. Zcela nový 1,6 GDI řady Gamma s přímým vstřikováním nabízí v dané objemové kategorii nejlepší výkon – 99 kW. Díky přímému vstřikování se navíc může pochlubit o 7 % vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách, o 12 % vyšší točivým momentem ve vysokých otáčkách (špičková hodnota je 164 Nm při 4850 min-1) a o 10 % nižší spotřebou ve srovnání s běžným motorem o objemu 1,6 litru.

Jako poslední se v závěru roku 2010 dostane do prodeje turbodiesel 1,7 CRDi z rodiny U2. Jeho parametry zatím nebyly blíže specifikovány, bude však dosahovat výkonu 85 kW a 90 % maxima točivého momentu bude dostupných při 2000 min-1.

Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Agregáty 1,6 GDI a 1,7 CRDi budou navíc dostupné se systémem automatického vypínání motoru Start/Stop a vylepšeným alternátorem. Dvoulitrové motory s automatickou převodovku zase dostanou standardně tlačítko aktivující úspornější režim.

Kia Sportage - technická data
Motor1,6 GDI2,0 D-CVVT2,0 D-CVVT2,0 CRDi2,0 CRDi
Převodovka6M5M (6A)5M (6A) 4x46M6M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]15911998199819951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300120/6200120/6200100/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850194/4600194/4600320/1800-2500319 (375)/1800-2500
Max. rychlost [km/h]178184 (182)182 (180)182181 (181)
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,4 (10,6)10,7 (11,2)10,811,3 (12,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8/6,47,5 (7,9)7,6 (8,2)5,55,7 (6,9)

Všechny motory splňují emisní normu Euro 5. Agregáty 1,6 GDI a 1,7 CRDi budou navíc vybaveny systémem automatického vypínání motoru Start/Stop a zesíleným alternátorem pro rekuperaci brzdné energie.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud