Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motory pro Bentley SUV: V6 hybrid, V8 biturbo nebo W12

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Po Ženevě se Bentley chlubí konceptem SUV EXP 9 F také v Pekingu. Zároveň odtajnil, co bude pod kapotami sériových modelů.

Luxusní SUV je už teď předobrazem třetí modelové řady proslulé britské automobilky z Crewe. Pekingský koncept má pod kapotou dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec do W objemu 6,0 l s výkonem 442 kW (600 k). Točivý moment 800 Nm přenáší na všechna kola osmistupňová samočinná převodovka, která kromě jiného nabídne trojici režimů: Comfort, Sport a Off-Road.

U produkční verze budou mít patřičně movití zákazníci na výběr ze tří druhů pohonných jednotek. První představuje plug-in hybrid s vidlicovým šestiválcem, který bude schopen v plně elektrickém režimu ujet až 30 km. Přitom z 0 na 100 km/h zrychlí za méně než 5 s a průměrná spotřeba benzinu je odhadována pod 6 l/100 km, což zní jako z pohádky o zchudlém ropném magnátovi z Arabského poloostrova. Alternativou je vidlicový osmiválec 4,0 l se dvěma turbodmychadly o výkonu 368 kW (500 k), který byl vyvinut u Audi. Pomyslnou třešničku na dortu tvoří vlajková loď: již vzpomínaný šestilitr W12.

Studie EXP 9 F se od Ženevy zvenčí vůbec nezměnila. Jen dodejme, že tým designérů vedl šéf Dirk van Braeckel. Někomu se SUV od Bentleye líbí, jinému nikoliv, každopádně se od tvarů současných řad Continental a Mulsanne příliš neodchýlilo. Koncept jezdí na kolech o průměru 23 palců a víko jeho zavazadlového prostoru je rozdělené na dvě části, které se vyklápějí zvlášť. Podobné řešení nabídly v minulosti i jiné vozy, například Škoda 1203. Tedy, ne že bychom chtěli obě auta srovnávat, prestižní piknikovou výbavu bychom v české legendě hledali marně, o technických finesách ani nemluvě.

V interiéru najdeme jen ty nejluxusnější materiály: dřevo, kůži a leštěný kov. Všechno je samozřejmě zpracováno ručně, i když se EXP 9 F hodně vymyká dosavadní produkci, tradice je třeba alespoň v některých ohledech ctít. Analogové přístroje se mísí s digitálními. Nechybí informační systém s dotykovou obrazovkou či panoramatická střecha. Dovnitř se vejde čtveřice cestujících, převoz pátého je skutečně pouze nouzovou záležitostí a mnohde ilegální, protože nemá ani opěrku, ani bezpečnostní pás. A ještě ke všemu sedí na schránce se šampaňským. Jenže musíme si uvědomit, že jde pořád jen o koncept.

Samozřejmostí je připojení všemožných externích multimediálních zařízení, přístup na internet, ovládání klimatizace pro zadní část vozu pomocí touchpadu, všestranné seřizování sedadel včetně posunu mají na starosti, jak jinak, elektromotorky.

Automobily Bentley v současnosti nabízí 160 dealerů po celém světě. Ti za první čtvrtletí letošního roku prodali 1.759 kusů, o 47 % více než za stejné období letopočtu 2011. Skoro třetina z tohoto počtu našla své majitele právě v Číně. Svým zákazníkům nabídne značka s okřídleným B tedy i SUV, ale zatím pouze zkoumá jejich reakce.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - czacom
23. 4. 2012 23:21
pardon ale je to hnus
něco hnusnějšího jsem tedy neviděl :no:
23. 4. 2012 22:22
Re: Dizajn ako Š 1203 ...
obecne bych se nebal napsat ze vsechna SUV jsou osklive, audi, bmw, MB, japonci, frantici, proste vsichni.
ale kdyz to lidi kupujou...
je to jejich vec
23. 4. 2012 21:16
Re: Dizajn ako Š 1203 ...
Design bol znasilneny... len aby sme vyrabali SUV, ved to dnes ide na odbyt. Schopnost posudit krasu, nenarasta s vyskou Tvojho bankoveho konta.

23. 4. 2012 21:00
Re: Dizajn ako Š 1203 ...
řekl bych že sorta posoudí stejně...at se dívám jak se dívám,pořád mi to auto přijde ošklivé...po stránce designu se pánové z B učili ´kreslit´ levou rukou
23. 4. 2012 19:02
Re: Dizajn ako Š 1203 ...
Myslim,ze to posoudi trosku jina sorta lidi nez jsi ty ;-)