Mototest Suzuki Katana: Známé jméno v novém stylu
Katana je v motocyklovém světě pojmem. Zatímco v roce 1981 ohromovala kosmickým designem a vysokými výkony, dnes hýčká každodenní použitelností a také překvapivě nízkou cenou.
Současný trend retromotocyklů se nevyhnul nikomu. Jenže zatímco někteří výrobci soustředí invenci na vzhled, další preferují technickou podstatu. Příkladem je dnešní Suzuki Katana – vzhledově se sice tak nějak podobá předobrazu z osmdesátek, ale nabídne také současnou techniku – třeba slušnou kontrolu trakce a přepínání jízdních režimů. Současná katana se poprvé ukázala v roce 2019 jako model 2020 na technice GSX-S alias tehdejšího supersportu GSX-R vyvlečeného do nahoty.
Jenže katana už za tři roky taky zastarala, a tak se podrobila technickému faceliftu a dostala vyšší výkon. Poznáte ji na první pohled bezpečně podle zlatě eloxovaných předních vidlic nebo matného laku a zlatých kol. Skrytých změn je ale mnohem víc.
Tváří to začíná
Pokud vedle sebe postavíte původní a aktuální katanu, podobnost poznáte. Ale sama o sobě vlastně současná čepel ani tak moc nepůsobí jako retro. Možná je to tím, že původní byla tak nadčasová. Jasným odkazem je hranatý přední světlomet s přilepeným kšiltem. Dojem z klasiky tady „kazí“ diodové osvětlení.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!