Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MTM Audi S6 a S8 – 300 km/h v pohodlí a luxusu

Miroslav Kudělka
Diskuze (13)
Audi S6 a S8 jsou obě osazeny stejným motorem 5,2 V10, ale S6 je přesto o 15 koní slabší. Po zásahu úpravce MTM se jim výkon srovná a navíc dramaticky stoupne nejvyšší rychlost až k magické třístovce.

Audi S6 a S8 jsou obě osazeny stejným motorem 5,2 V10, ale S6 je přesto o 15 koní slabší. Po zásahu úpravce MTM se jim výkon srovná a navíc dramaticky stoupne nejvyšší rychlost až k magické třístovce.

Přestože jsou oba sportovní modely Audi S6 i S8 osazeny stejným motorem 5,2 V10 musí se majitelé modelu S6 spokojit s nižším výkonem 320 kW proti 331 kW v modelu S8. U bavorského úpravce MTM (Motorentechnik Mayer) však vyšli vstříc zájemcům o menší model a jednoduchým zásahem motor vyladili o chybějících 15 koníků. Aby však nebyli ochuzeni ani zájemci o S8 připravili technici pro oba vozy posun v omezovači nejvyšší rychlosti. Pokud se jím vybavené Audi dostane na volný úsek německé dálnice, může se rozletět až na kulatých 300 km/h. Řidiči k tomu bude znít jadrný zvuk motoru z nově nevrženého výfukového potrubí z nerezivějící oceli vybaveného klapkou pro různé jízdní režimy. Zatímco při nízkých otáčkách a pomalejší jízdě nenáročné na výkon zajišťuje tichý nerušící projev, ve vyšších otáčkách přemostí část tlumiče, sníží odpor plynům a produkuje sportovní baryton. Zakončené je dvěma páry oválných koncovek.

Podvozek obou modelů také prodělal patřičný zásah. Pro S8 je připravena sportovnější varianta vzduchového odpružení, jejíž charakteristika se plynule přizpůsobuje rychlosti vozu. Pro model S6, který je osazen vinutými pružinami nabízí sportovní kousky od KW. Ke každému tuningu patří také pořádná kola a ta mají u MTM jméno Bimoto. Rozměr ráfků 10,5J x 21“ na všech poháněných kolech plně koresponduje s rozměry obou velkých vozů. Ráfky jsou dodávány buď v barvě leštěného titanu nebo matné šedé. Obuty jsou na nich pneumatiky 285/30 ZR 21.

Miroslav Kudělka
Diskuze (13)