Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Multimediální systémy v praxi: Pomoc řidiči? Podle průzkumu nás spíš matou

David Bureš David Bureš 19. 11. 2018
31
10
Zobrazit náhledy (31)
Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Kuga Honda CR-V Honda Civic Honda HR-V Jeep Grand Cherokee Lexus RX450h L Mazda 2 Mercedes-Benz A 180d Mercedes-Benz S Mercedes-Benz G Mitsubishi Space Star Opel Insignia Kombi Peugeot 308 Renault Scenic Renault Twingo GT Škoda Fabia Škoda Fabia Combi Volkswagen Golf Volvo XC40 BMW 7 Ford Ecosport Hyundai Kona Mazda CX-3 Opel Grandland X
Konektivita je stále častější pojem v automobilovém prostředí. Výzkum Auto Bildu ale ukazuje, že mnohé zákazníky máte.

Multimediální systémy s velkými dotykovými obrazovkami a spoustou funkcí se dnes už staly takřka standardem nových osobních aut. Opravdu je ale zákazníci potřebují a využívají jejich funkce? Na to se ptala studie Connected Car Marktbarometer 2018 německého časopisu Auto Bild.

A jak se ukázalo, už jen samotný pojem konektivita, který je dnes automobilkami tolik používán, dokáže mnohé klienty zmást. Hned 69 % dotázaných se přiznalo, že neví, co to přesně konektivita je. Jedenáct procent ji považuje za komunikační systémy auta, pět procent za bezpečnostní systémy vozů a třeba pro dvě procenta dotázaných to je jednoduše navigace.

360p480p720p240p1080p

Přesto se ale inovativní funkce auta stávají stále používanějšími. Z výzkumu vyplynulo, že dobíjení chytrého telefonu pomocí USB portu je dnes běžné, používá ho 43 % respondentů, podobně jako telefonování pomocí v autě zabudovaného handsfree zařízení (42 %). Naopak bezdrátové nabíjení tolik zatím využíváno není (jen 5 % dotázaných), to ale může souviset s tím, že ho zákazníci zatím ve svých autech tolik nemají. Podobně je na tom i spárování s chytrým telefonem, které využívá jen 6 % zpovídaných řidičů.

Hlavním prvkem konektivity je multimediální systém. Jakým způsobem ho však řidiči ovládají? Nejvíce řidičů (40 %) preferuje ovládání pomocí ovladačů na volantu, zatímco 34 % upřednostňuje hlasové ovládání. Není tak divu rozvoji těchto systémů, naopak samotné dotykové obrazovky takovým hitem nejsou, ovládání pomocí nich preferuje 17 % dotázaných. Ovládání gesty je ještě méně oblíbené, preferují ho jen 3 % zpovídaných.

480p360p720p1080p240p

Důležitou součástí konektivity je navigace, a tak se jí Auto Bild zabýval blíže. Z výzkumu vyplynulo, že pevnou navigaci využívá 34 % dotázaných, 74 % by ji pak chtělo využívat. Skoro čtvrtina využívá funkci hledání blízké čerpací stanice, 18 % pak funkci informací o dopravě v reálném čase. Naopak možnost nahrání cílové destinace do navigace z jiných zařízení využívá 9 % dotázaných, head-up displej pak jen 3 % respondentů. To ale může souviset s tím, že takové funkce nejsou ještě úplně běžné. Třeba hledání volného parkovacího místa pomocí navigace dnes využívají jen 4 % dotázaných, 54 % respondentů by ji ale rádo mělo.

A na co by se měli výrobci zaměřit? Výzkum ukázalo, že by 24 % zpovídaných rádo využívalo komunikaci mezi automobily, která se teprve začíná objevovat. Hned 71 % by pak rádo využilo funkci lokace vozidla v případě jeho odcizení. Zajímavý je i fakt, že 54 % zpovídaných by využívalo rady asistenta s hospodárností jízdy, v praxi ho přitom používá 16 % respondentů. Žádaný je také asistent ve stylu Siri či Alexy, využívalo by jej 23 % dotázaných.

360p720p1080p

Zároveň se ale řidiči obávají u autonomních vozidel neustálého sledování, které považují za narušení soukromí. Hned 62 % dotazovaných toto hodnotí negativně.

Studie Auto Bildu vyzpovídala 1.500 respondentů během asi 45 minut dlouhého dotazníku. Cílová skupina dotazovaných byli řidiči nad 18 let s minimálně jedním autem v domácnosti s tím, že se jednalo o reprezentativní výběr německé společnosti. Výzkum probíhal během prosince 2017.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

všetkého veľa škodí
Nonsens
| 21. 11. 2018
ak si to niekto kúpi, s tým nemám problém, ale divím sa, že si to nevieš vynachváliť, keď to nie je spoľahlivé, veď ťa to môže priviesť akurát ku pokute alebo havárke. Opakujem, bola by to super vec, keby si nevymýšľala.
všetkého veľa škodí
mastic
| 20. 11. 2018
Já si naopak čtení rychlostních značek nemůžu vynachválit. Takže ten kdo to ocení si to může zapnout, ten kdo ne, může vypnout nebo si koupit auto bez toho.
Fajn věc
jiras_
| 20. 11. 2018
Koncern jak kde. VW super, vše na volantu včetně tempomatu, podstatné informace mezi budíky. Škoda pořád starý tempomat s páčkou někde za volantem, aktivace deaktivace tím hloupým posuvníkem na jeho horní straně, info ok. Audi kombinace nejhoršího a páčka ještě stupidně dole, info chabé, resp. neumí kombinaci podstatného, tzn. olej, čas, trip, teplota venku. Aspoň že tempomaty drží rychlost i při změně kvaltu.
všetkého veľa škodí
Nonsens
| 20. 11. 2018
infotejnment by bol ok, ale pretekmi čím viac tým lepšie sa z toho stáva peklo. Infošiek je priveľa a ťažko sa rozoznávajú a ovládajú. Ak niekto dokáže vybrať to dôležité a zjednodušiť systém, vyhrá. Napr. čítanie značiek rýchlosti práve odskúšané na dlhej ceste je totálne nefunkčné až kontraproduktívne (reál 80, na displeji 130). Načo tam je? Len pre marketing, v skutočnosti vám môže spôsobiť iba problémy.
nemoznost vymeny
mastic
| 20. 11. 2018
V R-linku 2 jde pustit hudbu tak, že jak dohraje písničky z jedné složky tak přeskočí na druhou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku