Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mýtné pro osobní auta se v Německu bude platit od října 2020

ČTK ČTK 2. 1. 2019
6
Řidiči musí počítat s tím, že v Německu budou platit dálniční poplatky i za osobní auta od října příštího roku. O termínu informoval spolkový ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU). Původně chtělo Německo bouřlivě probírané mýtné zavést už letos.

"(Rok) 2019 začíná dobrou zprávou - mýtné pro osobní auta může odstartovat v říjnu 2020," napsal na twitteru Scheuer, podle něhož systém povede k větší spravedlnosti na německých silnicích, protože za jejich použití budou nově platit i cizinci.

Radost z nového systému ale rozhodně nesdílí všichni. Bývalý český premiér Bohuslav Sobotka ho dříve označil za diskriminační a Rakousko kvůli němu spolkovou republiku dokonce zažalovalo. Důvodem je to, že mýtné budou fakticky platit jen zahraniční řidiči. Majitelé aut registrovaných v Německu mýtné sice také zaplatí, posléze se jim ale o tuto částku sníží daň z motorových vozidel, kterou už nyní přispívají na rozvoj zdejší dopravní infrastruktury.

Německo počítá s tím, že výše mýtného pro osobní auta se bude lišit podle objemu motoru a množství emisí, které produkuje. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (64 až 644 Kč), dvouměsíční od sedmi do 50 eur (180 až 1287 Kč). Nejdražší roční mýtné bude stát 130 eur (3347 Kč). Českého řidiče vlastnícího vůz Škoda Octavia, který splňuje ekologickou normu Euro 4 a má naftový motor o objemu dva litry, roční mýtné vyjde na 100 eur (2576 korun).

Ministerstvo dopravy si od zavedení poplatků slibuje čistý roční příjem kolem 500 milionů eur (12,8 miliardy Kč). Někteří odborníci to ale zpochybňují a tvrdí, že systém může být i ztrátový. Důvodem obav je mimo jiné to, že němečtí majitelé aut s velmi nízkými emisemi získají na dani z motorových vozidel ještě větší úlevu, než kolik zaplatí na dálničních poplatcích.

Daň z motorových vozidel platí němečtí řidiči v závislosti na stáří vozidla, výši emisí a druhu a objemu motoru. Obecně platí, že čím starší a škodlivější auto, tím vyšší je daň. U osobních vozů se běžně pohybuje v rozmezí několika desítek až stovek eur za rok.

Spolková republika je poslední velkou evropskou zemí, která dosud nezpoplatnila své dálnice pro osobní auta. Nákladní vozy už za jejich použití platí řadu let.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

dálnice
DonLabuznik
| 24. 2. 2019
Ta situace se změnou pravidel mýtného v Německu mě příjde dost nepřehledá a tak pokaždé, když se tam chystám vydat, zkontroluji si na [odkaz] aktuální informace o tom jaké jsou na německých dálnicích poplatky popřípadě různá omezení a pak jsem v klidu, nerad bych totiž někde dostal pokutu.
Avatar - _Karel_
Mýtné
_Karel_
| 3. 1. 2019
Ok, to je ale úplně jiná debata.
Bez problému
Glix
| 3. 1. 2019
Zaplatit za Německou dálnici mi nedělá nejmenší problém.. Ale platit za to parkoviště/tankodrom tady u nás, to mi přijde spíš k smíchu.
Mýtné
kalousek
| 3. 1. 2019
A já si zase myslím, že silnice včetně dálnic platíme všichni, my, Němci, Rakušani atd. už dávno formou daní z PHM i jiných daní. To jen nenasytné státní molochy chtějí stále víc.
Mýtné
fOE
| 3. 1. 2019
Samozrejme ze je zcela vporadku aby cizinci zacali za uziti nemeckych dalnic platit. Vi to Rakusan, vi to Belgican, vi to i Cech... jen se to holt nikomu nepozdava protoze doted jezdili vesele zadarmo. Cele to toceni se kolem formy zpoplatneni,danoveho odectu atd je pak jen chytani se slamky. Faktem ale zustava, ze nikdy nenastane situace, kdy by cizinec za uziti dalnic platil vic nez domorodec. Naopak, ve vetsine pripadu tomu bude prave naopak. Tak jakapak diskriminace.

Stejne ale kolem toho jeste bude humbuku. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku