Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německé automobilky dají za dva roky bilion Kč do elektromobility

ČTK ČTK 27. 11. 2018
48
8
Zobrazit náhledy (48)
Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX Rolls Royce 102EX
Německé automobilky chtějí v příštích dvou letech investovat 40 miliard eur (bilion korun) do elektromobility. Počet nabízených elektrických modelů plánují ve stejné době zvýšit z dnešních zhruba 30 na 100.

Zahraničním novinářům v Berlíně to řekl šéf sdružení automobilového průmyslu VDA Bernhard Mattes, podle něhož německé automobilky usilují o znovuzískání důvěry, o niž přišly kvůli dieselovému skandálu.

"Ano, samozřejmě se kvůli manipulacím aut, potažmo softwaru aut, ztratila část důvěryhodnosti, to je jasné," připouští Mattes v narážce na skandál, který zasáhl především automobilku Volkswagen. "Tuto důvěru si musíme u všech zúčastněných, i u politiky, získat zpět," míní.

Jednou z cest je podle Mattese to, že německé automobilky dodrží, co slíbily, tedy například aktualizují software u celkem 5,3 milionu aut, tak aby se snížily jejich emise škodlivého oxidu dusičitého (NO2). Další cestou je podle něj právě rozvoj elektromobility, na který se nyní němečtí výrobci chtějí soustředit.

Miliardové investice příštích let by se podle Mattese měly promítnout mimo jiné do toho, že v roce 2030 budou elektromobily tvořit kolem 30 procent nových aut na německém trhu, namísto dnešních méně než dvou procent. Výrazně má narůst také podíl hybridních modelů.

Takovému vývoji je podle šéfa VDA nutné zásadně přizpůsobit infrastrukturu. "Dnes je 76 procent všech evropských nabíjecích stanic ve čtyřech zemích," uvedl Mattes s odkazem na Německo, Francii, Nizozemsko a Británii. To se podle něj musí změnit. I ve spolkové republice se ale jejich počet musí dramaticky zvýšit, aby bylo možné obsloužit takové množství aut s elektrickým pohonem.

Pokud má tyto vozy pohánět čistá elektřina, bylo by také nutné zvýšit počet větrných elektráren v Německu z dnešních zhruba 30 tisíc na 84 tisíc, nebo podobným způsobem posílit jiný zdroj čisté energie. Pro spolehlivou funkčnost autonomních vozů, na jejichž vývoj se německé automobilky chtějí také soustředit, je zase potřeba výrazně lepší plošné pokrytí vysokorychlostním internetem, než jaké je v Německu dostupné dnes.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
.
traveldrive
| 28. 11. 2018
Nechcú, ale musia. Tlaky na výrobcov sú enormné. Je to choré. Keď niektorí výrobcovia zháňali na elektopohon podporu kade-tade, tak bol oheň na streche, teraz, keď politici nasilu nútia firmy aby investovali vlastné peniaze do toho, čomu ešte sami až tak neveria, je asi všetko vporiadku a už to nevadí...
Avatar - Hammunasakra
Teče jim do bot
Hammunasakra
| 27. 11. 2018
Nech toho už = víš že největší spotřebitel elektrický energie = sou rafinerie :-)

Když je z řetězce vypustíš = máš krom čistýho vzduchu co? Nojo = obří množství el. energie ;-)
Avatar - JirkaV8
.
JirkaV8
| 27. 11. 2018
Pro nic za nic to nedelaji. Kdyby neverili, ze se jim to vyplati, nedaji ani floka. Takze za tim neco bude. Asi chteji auta ktere jiz prodali omezovat, aby mohli prodat elektricka nebo ja nevim. Ale neco za tim bude, penize jsou vzdycky az na prvnim miste. Takze Vam to pane Jakes nedaji, protoze by jste to (jiste bohulibe) utratil a jim by se to nevratilo. O ekologii vetsine totiz nejde. I kdyz treba zrovna Skodovka, to musim pochvalit, prispiva na Kolowratske lesy v Orlickych horach.
Avatar - WinDiesel
Teče jim do bot
WinDiesel
| 27. 11. 2018
Ptej se troubo kdo to zaplatí !!!!!!! Ale to ve svých záchvatech ekošílenství zcela pomíjíš. Věř mi že automobilky to platit nebudou, když nebudou levné benzíny a diesely, zbydou jen drahé elektromobily.
OK, přispěje stát, EU, tedy daňoví poplatníci - prostě jim to zaplatíme jak v ceně těch ekovehiklů nebo v dani.
A MOC SE NERADUJ, I TY TROUBO ZAPLATÍŠ CENU ELEKTRICKÉ ENERGIE, AŽ NASTANE BBRRUUTTÁÁLLNNÍÍ VÝPADEK DANÍ Z FOSILNÍCH PALIV.
Potom si tě stát wole vychutná jako si dnes vychutnává Macron Francouze. Potřebuje prachy, tak zvýšil brutálně ceny fosilních paliv. Až nebudou fosilní paliva, zvýší ceny elektřiny do aut, a nemysli si že vyklouzneš. Budou zákony že tě budou monitorovat na dálku, kolik jsi ujel a spotřeboval. Metoda vodného/stočného, nikdo neunikne.
Tak se ještě chvíli raduj tanči své připitomělé elektrické tanečky howádko boží.
Teče jim do bot
Ernesto01
| 27. 11. 2018
A to hodně. >:D To bude zase výlevů zdejších remcalů, jak je to krok vedle.

Kecy zdejších remcalů blahořečících rakovinotrvorné německé motory jsou podobné kecům hospodských řečníků v dobách, kdy do aut přicházely první asistenční systémy jako ESP, ABS, protikolizní systémy ....

Novodobá mobilita není jen o elektro a hybridech. Je to i to plynulosti dopravy, konektivitě aut mezi sebou, autonomním řízením .... všechno tohle jde mimo vás. Kdo z vás v tom autě kdy seděl ? Radši nevědět, čím doopravy jezdíte.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku