Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je prakticky nový VW Golf Country. Vzácný kříženec najezdil jen 4.179 km

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Provedení Country patří mezi nejzajímavější varianty Volkswagenu Golf. A je i docela vzácné.

Golf Country, terénní verze druhé generace známého německého hatchbacku, se vyráběl jen asi rok a půl: od dubna 1990 do října 1991 vzniklo celkem 7.735 exemplářů. Zajímavá byla už samotná produkce.

Volkswagen modifikace a finální montáž svěřil rakouskému Steyru. Do Štýrského Hradce putovaly normální Golfy Syncro CL s pohonem všech kol (šlo o systém stálého pohonu všech kol s viskózní spojkou, která plnila funkci mezinápravového diferenciálu a při prokluzu kol dokázala „krouťák“ rozdělit na polovinu), které dostaly navíc jen sportovní sedadla a čtyřramenný volant. Teprve až zde zvedli podvozek o šest centimetrů a celou karoserii o dalších dvanáct. Namontovali zesílené pružiny a tlumiče, také trubková klec s ochrannou deskou pod pohonnou jednotkou si našla své místo až tady, stejně jako náhradní kolo na odklápěcím nosníku. Světlost vzrostla na 21 cm, zadní diferenciál byl uložen v pomocném rámu. Rakušané přidali celkem 438 nových dílů.

Golfy Country používaly patnáctipalcová litá kola s pneumatikami rozměru 195/60. Terénní schopnosti limitovaly kromě absence uzávěrek obou diferenciálů a redukce spíše použité pneumatiky než nájezdové úhly 29 a 22 stupňů. Zavazadelník se smrskl stejně jako u obyčejného Syncra na nějakých 230 litrů.

Rychlý pohled do evropské inzerce ukazuje, že stále není problém najít hezký a zachovalý kus na prodej, několik takových jsme objevili okamžitě.

Jeden exemplář nás ale svým stavem vyloženě překvapil. Jeho tachometr totiž ukazuje pouhých 4.179 ujetých kilometrů. Vůz z roku 1990 byl dlouhé roky součástí sbírky, takže spíš stál, než že by jezdil. A z fotek se zdá, že o něj bylo dobře postaráno. Vypadá moc pěkně zvenku i uvnitř, minimálně na dostupných snímcích.

O pohon se stará benzinová osmnáctistovka o výkonu 72 kW, spojená s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. 

A cena? Docela vysoká, dražší Golf Country asi aktuálně na prodej nenajdete. Vůz je k mání za 40.000 eur, tedy za zhruba milion korun. Opotřebovanější, ale stále slušně vyhlížející kusy, se dají koupit za poloviční a snad i třetinovou sumu.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme