Na prodej je Škoda Rapid bez střechy. Zaujme nejen svéráznou úpravou
Že se ve Velké Británii v 80. letech Škoda Rapid prodávala také jako kabriolet, možná víte. Jeden dochovaný kus se aktuálně objevil v české inzerci. A s docela zajímavým příběhem.
Pro jistotu připomeňme, že otevřenou verzi si vymyslel britský importér vozů značky Škoda, který ke spolupráci přizval společnost Ludgate Design & Development z Tonbridge v Kentu. Právě u ní se z kupé stávalo kabrio.
V nabídce byly dokonce dvě verze. Varianta Standard přišla prakticky o celou střechu a zadní okna, místo toho dostala bezpečnostní oblouk spojený s rámem předního okna, který sloužil i jako výztuha karoserie. A pochopitelně podporoval také plátěnou střechu.
U provedení Lux zůstaly dveře i rámy oken, zadní okna však byla podstatně zmenšena. Plátěnou střechu v tomto případě zřejmě doplňoval i hardtop. Nechyběla dodatečná výztuha.
Vůz, který jsme našli v inzerci, je ve verzi Standard, odvozené od Rapidu 130 z roku 1987. Když se na něj ale podíváte důkladně, zjistíte, že několik věcí tak úplně neodpovídá. A teď nemáme na mysli svéráznou úpravu zahrnující například nové nárazníky, nástavce blatníků a prahů, čiré směrovky nebo výrazný lak. Na autě chybí zmíněný ochranný oblouk. Rapid také nemá vůbec střechu, tedy ani plátěnou.
Vysvětlení nabízí prodejce, který otevřenou škodovku do Česka přivezl z ostrova Malta. Podle něj vůz prošel důkladnou a náročnou renovací, do níž předchozí majitel zahrnul také vlastní nápady. Rapid například dostal nové výztuhy, které umožnily odstranění nevzhledného oblouku. Demontáž oblouku však současně znamená, že auto přišlo o část konstrukce, která držela plátěnou střechou. Vlastník se tedy střechy rovnou zbavil úplně. Na Maltě ostatně asi nebyla příliš potřeba.
Nový majitel však od prodejce střechu dostane, stejně jako oblouk, který může upevnit zpět na své místo.
A ty stylingové úpravy? Předchozí vlastník si prý jednoduše auto předělal tak, aby mu dělalo radost. Zajímavé přitom je, že nové doplňky karoserie pocházejí z České republiky a jsou homologované. Prodejce současně upozorňuje, že se dají snadno sundat a nebude problém Rapid uvést do "původní" podoby. Mechanicky by totiž měl být v pořádku.
Jsou tu ale ještě další změny. O pohon se například stará novější motor z Felicie a upraven byl i podvozek. Kompletní renovace, nebo možná spíš přestavba, je prý důkladně zdokumentována.
Škoda Rapid 130 se vyráběla v letech 1984 až 1988. Kolik v Anglii vzniklo kabrioletů, bohužel nevíme, troufáme si přesto tvrdit, že jich zas tak mnoho nebylo.
Cenu svérázně upraveného exempláře bohužel nemůžeme nabídnout, je totiž na dohodě.