Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je téměř nejeté Audi 100 z roku 1983. Jde o úžasný stroj času

Jan Zajíc Jan Zajíc 10. 9. 2021 • 08:18
11
18
Zobrazit náhledy (11)
Audi 100 Audi 100 Audi 100 Audi 100 Audi 100 Audi 100

Máte rádi německá auta z 80. let? Pak vás určitě nadchne tohle Audi 100.

Jde o třetí generaci, která se v Německu vyráběla mezi roky 1982 až 1991. Její nástupce se pak v průběhu svého životního cyklu přejmenoval na A6. 

Audi 100 je tedy model vyšší střední třídy, ve verzi sedan byla třetí generace dlouhá 4.793 milimetrů.

Exemplář, který jsme objevili na prodej v Německu, byl poprvé registrován v dubnu roku 1983 a údajně je po prvním majiteli, narozeném v roce 1921. S nadsázkou řečeno tak jde o skutečné auto po důchodci.

Neuvěřitelně pak vypadá nájezd. Sedan totiž od roku 1983 zvládl pouhých 16.200 kilometrů! A pravda je, že stav ukázaný na fotografiích naznačuje, že by tomu tak mohlo opravdu být. Prodejce dále zmiňuje nedávný servis.

Z dnešního pohledu zaujme také motorizace. Pod kapotou se totiž ukrývá tehdejší základní zážehová jednotka, kterou je s manuální převodovkou kombinovaný karburátorový čtyřválec o objemu 1,8 litru, poskytující maximální výkon 55 kW a nejvyšší točivý moment 140 N.m. Trhač asfaltu to tedy asi nebude.

A výbava? Ta prakticky neexistuje. Strohý interiér s látkou čalouněnými sedadly (která vypadají velice zachovale), postrádá rádio, otevírání oken je "přes švihadla" a vidíme jen obyčejnou ventilaci. Možná jediným příplatkovým prvkem by mohl být červený metalický lak.

Zbývá nám ještě cena. Prakticky nejeté Audi 100 v "sociální" verzi je k mání za 13.990 eur, tedy v přepočtu asi 355 tisíc korun. Je to hodně, nebo málo?

Související články

Témata
Avatar - mariov8
13. 9. 2021 14:04
Re: Škoda té ubohé motorzace a výbavy...
To je fakt, tehdy ještě čerstvě vzpomínali na dvoutakty a kde jsou dnes. Dvoutaktní Audi 60 vyběhlo 1966 a mezityp F103 se čtyřtaktním motorem ještě vyvinutým u mercedesu skončil 1972. A na začátku devadesátek už dokázali složit 2 čtyřválce 1,8L do osmiválce 3,6L pro model V8.
Avatar - Amaterasu
11. 9. 2021 18:06
Re: Koupím ho manželce
Kadett skončil někdy před 2 desítkama let = to je dost důvod proč ho už (běžně) na silnici nepotkáš
Avatar - Amaterasu
11. 9. 2021 13:16
Re: Škoda té ubohé motorzace a výbavy...
ale KDEPAK = to byl jen slogan. To se používá a FUNGUJE TO (když slabinu inzeruješ jako PŘEDNOST = tak jí tím často FAKT ÚSPĚŠNĚ zakryješ) třeba teď už léta ANO MAKÁME :*)

Audi nikdy nebylo premiant ani ve 4x4 (ani ve srovnávacích testech ale dokonce ani v prodejích!) = to seš JEN zpracovanej reklamou
ale klidně si ULTRA quattro kup ;-)

VTIPNÝ je napsat "zejména díky systému Quattro" = když viz předchozí věta (drsný bylo nedávno srovnání chování vozu v zatáčkách a chování podvozku = AUTOBUSoidní krabice https://www.tesla.com/cs_cz/modelx a https://www.hybrid.cz/…y-zrout-energie/ ne něco jako NÁSKOK před Mercedesem a BMW audi NIKDY NEmělo (jen co pamatuju ČTU že je CHCE dohnat a PŘEDEHNAT = nikdy se nezdařilo odVWždy ten 3. vzadu)
Éra spalovacích motorů (pomalu) končí ale i tam = nikdy žádné V12 a taky VWždy jen V6 = místo R6 prémiové konkurence. to samý je ten pohon POVÍDÁNÍ o 4x4 ale reálně (místo zadokolek a DOKONCE VÍC i těch 4x4) hlavně především většinově standardní PŘEDOKOLKA

Ostatně to POZADU bylo už tak moc = že to audi samo přestalo používat

Od VŽDY čtu že audi dožene a předežene = dohání jak víš dodnes = a to není vtip :-)
Nej ABSURDNĚJŠÍ období měli snad teď když začalo platit WLTP = to byli úplně doslova v háji = přečti si (NE TADY!) nějakej test z tý doby = jak fungovaly V6 TDI

NÁSKOK před BMW a MB nikdy Nikdy NIKDY NEexistoval = jen se to zaostá(vá)ní v poslední dekádě ještě zhoršilo (kolik to rok co rok po sobě vyhodili šéfů vývoje? čtyři?

JEDINÝ v čem audi mělo náskok byl počet prodej PŘEDO kolek mezi prémiovými výrobci = a to taky není vtip
11. 9. 2021 13:06
Re: Škoda té ubohé motorzace a výbavy...
Ten náskok samozřejmě existoval (zejména díky systému Quattro), jen až později, než v dobách "Doutníku". Tehdy se Audi teprve chystala přetransformovat se v prémiovou značku a jako jedné z málo se jí to parádně podařilo! :-) :yes:
Avatar - Amaterasu
11. 9. 2021 12:50
Re: Škoda té ubohé motorzace a výbavy...
viz já 12:44 teď MB E (jen benzíny) = 77kW + 80kW + 87kW + 90kW + 100kW + 110kW = to byly R4

R6 118kW + 122kW + 132kW + 138kW + 140kW + 162kW + 180kW + 195kW + 200kW

V8 205kW + 235kW + 240kW + 280kW

Náskok díky technice NIKDY NEEXISTOVAL (teda z pohledu audi :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud