Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej jsou dvě zajímavé Škody Trekka. Co říkáte na ceny?

Jan Zajíc Jan Zajíc 22. 6. 2022 • 01:21
24
3
Zobrazit náhledy (24)
Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka Škoda Trekka

Škoda Trekka je zajímavé auto, které vzniklo speciálně pro zákazníky na Novém Zélandu. Proto když se nějaký kousek objeví na prodej v Česku, jde o poměrně vzácnou událost.

Tentokrát jsou navíc Trekky k mání dokonce dvě. Ale pojďme si nejprve připomenout, co je tento vůz vlastně zač. Musíme se kvůli tomu vrátit do 60. let minulého století.

Tehdy společnost Motor Industries International, generální importér aut značky Škoda na Nový Zéland, a mladoboleslavská automobilka rozjely projekt cenově dostupného poloterénního vozidla, primárně určeného farmářům, řemeslníkům a obchodním cestujícím. V roce 1965 byl kvůli projektu z Mladé Boleslavi vyslán na Nový Zéland bývalý vedoucí vývoje karoserií Josef Velebný. Zkušený technolog pak stál za konstrukcí karoserie modelu Trekka, jehož vnější tvary navrhl místní designér George Taylor.

O výrobu, která začala v roce 1966 se starala přímo společnost Motor Industries ve městě Otahuhu, kde vůz montovala z kompletních technických skupin (motor, převodovka, nápravy) ze Škody Octavia Super, které na Nový Zéland z Boleslavi putovaly v rozloženém stavu. Trekka se mimochodem stala prvním automobilem vyvinutým a vyráběným na Novém Zélandu, i proto byla k mání skoro bez čekání, za cenu od 899 tamních dolarů.

Základ nového vozu tvořil modifikovaný podvozek Octavie Super s tuhým páteřovým rámem a nezávislým zavěšením všech kol. Zkracoval se ale rozvor: z 2389 milimetrů na 2165 mm. Trekka byla poměrně malé auto, na délku měří pouze 3550 mm a široká je 1600 mm.

Na podvozek se montovala nová karoserie, kromě třídveřové verze se dvěma až osmi sedadly a střechou pevnou, stahovatelnou plátěnou či nasazovací z laminátu, existovalo také provedení kombi.

Video se připravuje ...

Vůz měl světlou výšku 190 mm a upravený stálý převod zadní nápravy ze 4,78 na 5,25. Motor byl uložen vpředu podélně a šlo o čtyřválec OHV s objemem 1221 kubických centimetrů, maximálním výkonem 34 kW ve 4500 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 87 Nm ve 3000 min-1.

Synchronizovaná převodovka nabídla čtyři stupně, mechanické duo pak autu dovolilo jet rychlostí až 110 km/h. Nabídka výbavy na přání zahrnovala diferenciál s uzávěrkou (Balanced Traction), který zlepšoval průchodnost vozu s pohonem zadních kol v terénu.

Trekka se vyráběla do roku 1972 (podle některých zdrojů do roku 1973), Škoda uvádí asi 2800 postavených exemplářů.

V Česku jsou aktuálně k mání kusy dva. Starší pochází z roku 1968, je v provedení pick-up a podle prodejce je po "celkem zdařilé" renovaci původním majitelem. Auto má být plně funkční. Cena činí 2.222.000 Kč.

Druhý exemplář je z roku 1972 a má nasazovací laminátovou nástavbu. V inzerátu najdeme informaci o údajně precizní renovaci a že nyní vůz prochází lakováním. V srpnu by Trekka měla být hotova - a ve stavu nového automobilu. Za tento kus chce vlastník 2.400.000 Kč.

Související články

Témata
23. 6. 2022 09:09
Re: Kára pro znalce.
Za jaký milion? Trekky stojí 2,2M a 2,4M mínus 0,5M je 1,7M a 1,9M.

https://www.rajveteranu.cz/…e-6-valec-manual
https://www.rajveteranu.cz/…e-type-s3-manual
https://www.rajveteranu.cz/…aguar-e-type-xke
https://www.rajveteranu.cz/…-type-serie-2-22

a na mobile.de je do 50 000 euro asi 20 kusů.
23. 6. 2022 07:17
Re: Kára pro znalce.
Za tú cenu pekného Jaguara E rozhodne nekúpiš, možno za dvojnásobok. Za milión dostaneš tak vrak na renováciu.
22. 6. 2022 21:41
Kára pro znalce.
Než hezkého Jaguara éčko, tak si raději došetřit půl mega a nabrat Trekku.

(Dnes to jsou dávky, jako když bouchnul Černobyl.)
Články odjinud