Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je raritní Škoda 1203 SA Kamyonet. Užitkáč z Turecka u nás jen tak nepotkáte

Jan Zajíc Jan Zajíc 7. 12. 2021 • 19:57
11
1
Zobrazit náhledy (11)
Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet Škoda 1203 SA Kamyonet

Nechcete škodovku, kterou kromě vás už moc lidí v Česku mít nebude? Tenhle pick-up může být řešení.

Jde totiž o Škodu 1203 SA Kamyonet, užitkové vozidlo, které se v letech 1982 až 1986 vyrábělo pouze v Turecku. Podle dostupných zdrojů vzniklo asi 3600 kusů.

Příběh u nás nepříliš známého pick-upu se ovšem začal psát mnohem dříve, už v 60. letech. V roce 1966 Turecko zakázalo dovoz hotových automobilů, ale protože vozidel bylo třeba, našlo se řešení: do země se dovážely samostatné komponenty, z nichž se následně auta poskládala.

A tak se do Turecka dostala také technika Škody 1202, která posloužila jako základ užitkového vozu s korbou, známého jako Škoda 1202 Kamyonet. Kamyonet je přitom turecký výraz pro dodávku nebo právě pick-up. 

Auto vznikalo díky podvozkům, pohonným ústrojím a dalším dílům, které do Turecka dodávala továrna automobilky z Vrchlabí. Turecká společnost Celik Montaj (později se přejmenovala na Anadolu Otomotiv Sanayi) komponenty poskládala a podvozek vybavila novou plechovou karoserií. O pohon se staral 1,2litrový čtyřválec ze Škody 1201 o výkonu 35 kW. Smontováno bylo něco okolo 10.000 kusů.

V roce 1982 dorazil nástupce, "naše" Škoda 1203 SA Kamyonet. Tu už společnost Anadolu Otomotiv Sanayi stavěla s motorem a na šasi novější Škody 1203. Tento Kamyonet, vybavený dvojitými příčnými závěsy a vinutými pružinami vpředu a kyvadlovou nápravou se zkrutnými tyčemi vzadu, byl díky prodloužené podlahové plošině modelu 1203 současně větší a praktičtější.

Na délku měřil 4750 mm, široký byl 1760 mm a vysoký 1676 mm. Rozvor dosahoval 3020 mm. Pohotovostní hmotnost činila 1315 kg a nosnost pak 1010 kg. Nákladová plocha měla délku asi 2,25 metru a šířku 1,76 metru.

O pohon se starala jedna-dvojka o výkonu 33 kW a točivém momentu 87 N.m, která prý pick-up dokázala rozjet až na 90 km/h.

Exemplář, který se objevil na prodej na Slovensku, je z roku 1985. Prodejce bohužel o autě neprozrazuje žádné detaily, fotografie ale naznačují, že Kamyonet by uvítal trochu péče. Zvenku je lehce potlučený, uvnitř vidíme potrhané sedačky a poškozené čalounění dveří. Zaujalo nás ale také rádio s přehrávačem kazet.

A cena? Československo-turecký pick-up je k mání za 355 tisíc korun.

Související články

Témata
Avatar - Stejsn
8. 12. 2021 14:27
Exemplář v Česku
je ve Světě škodovek v Mrači.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud