Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je raritní Škoda 1203 SA Kamyonet. Užitkáč z Turecka u nás jen tak nepotkáte

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Nechcete škodovku, kterou kromě vás už moc lidí v Česku mít nebude? Tenhle pick-up může být řešení.

Jde totiž o Škodu 1203 SA Kamyonet, užitkové vozidlo, které se v letech 1982 až 1986 vyrábělo pouze v Turecku. Podle dostupných zdrojů vzniklo asi 3600 kusů.

Příběh u nás nepříliš známého pick-upu se ovšem začal psát mnohem dříve, už v 60. letech. V roce 1966 Turecko zakázalo dovoz hotových automobilů, ale protože vozidel bylo třeba, našlo se řešení: do země se dovážely samostatné komponenty, z nichž se následně auta poskládala.

A tak se do Turecka dostala také technika Škody 1202, která posloužila jako základ užitkového vozu s korbou, známého jako Škoda 1202 Kamyonet. Kamyonet je přitom turecký výraz pro dodávku nebo právě pick-up. 

Auto vznikalo díky podvozkům, pohonným ústrojím a dalším dílům, které do Turecka dodávala továrna automobilky z Vrchlabí. Turecká společnost Celik Montaj (později se přejmenovala na Anadolu Otomotiv Sanayi) komponenty poskládala a podvozek vybavila novou plechovou karoserií. O pohon se staral 1,2litrový čtyřválec ze Škody 1201 o výkonu 35 kW. Smontováno bylo něco okolo 10.000 kusů.

V roce 1982 dorazil nástupce, "naše" Škoda 1203 SA Kamyonet. Tu už společnost Anadolu Otomotiv Sanayi stavěla s motorem a na šasi novější Škody 1203. Tento Kamyonet, vybavený dvojitými příčnými závěsy a vinutými pružinami vpředu a kyvadlovou nápravou se zkrutnými tyčemi vzadu, byl díky prodloužené podlahové plošině modelu 1203 současně větší a praktičtější.

Na délku měřil 4750 mm, široký byl 1760 mm a vysoký 1676 mm. Rozvor dosahoval 3020 mm. Pohotovostní hmotnost činila 1315 kg a nosnost pak 1010 kg. Nákladová plocha měla délku asi 2,25 metru a šířku 1,76 metru.

O pohon se starala jedna-dvojka o výkonu 33 kW a točivém momentu 87 N.m, která prý pick-up dokázala rozjet až na 90 km/h.

Exemplář, který se objevil na prodej na Slovensku, je z roku 1985. Prodejce bohužel o autě neprozrazuje žádné detaily, fotografie ale naznačují, že Kamyonet by uvítal trochu péče. Zvenku je lehce potlučený, uvnitř vidíme potrhané sedačky a poškozené čalounění dveří. Zaujalo nás ale také rádio s přehrávačem kazet.

A cena? Československo-turecký pick-up je k mání za 355 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
8. 12. 2021 14:27
Exemplář v Česku
je ve Světě škodovek v Mrači.