Na Škodu Roomster si zákazníci počkají, stařičkému modelu se nečekaně daří
Škoda Roomster je v současnosti nejméně prodávaným modelem mladoboleslavské značky, jeho prodeje meziročně klesají. I přesto automobilka nestačí Roomster vyrábět, patrně totiž podcenila zájem zákazníků, který není až tak malý.
Výsledkem jsou dlouhé čekací doby na nový automobil, jejichž prodloužení potvrzují sami zástupci Škody. Někteří čeští prodejci tvrdí, že si zákazníci na nový Roomster počkají zhruba pět měsíců. Běžně se přitom na nové auto čeká dva měsíce, pokud zákazník nesáhne po skladovém exempláři.
Roomster se od konce letošního ledna vyrábí v Kvasinách, kam se jeho výroba přesunula z Vrchlabí. Od léta se Roomster vyrábí pouze během jedné směny, vedení automobilky ale s odbory jedná o zavedení mimořádných směn.
Hrbaté MPV je aktuálně nejméně prodávaným modelem značky, během září se jej na celém světě prodalo jen 2.900 kusů, o 17,1 % méně než před rokem.
Na českém trhu se minulý měsíc prodalo 249 Roomsterů, na německém 1.184 exemplářů. V obou zemích si auto během září meziročně pohoršilo, v Česku o takřka 35 procent, v Německu o skoro 21 procent. U nás je na tom Roomster nyní prodejně hůře než úhlavní rival Hyundai ix20.
Zřejmě i kvůli dlouhým čekacím lhůtám Škoda nedávno upravila český ceník Roomsteru, výsledkem úprav je chudší výbava vozu. Dřívější akční verzi Active Fresh nahradil Active Trumf, který proti předchůdci postrádá litá kola, metalický lak a střešní nosič a naopak přidává vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla.
Z nabídky pro Trumf navíc vypadl tříválec 1.2 HTP/51 kW, první cena auta tak vzrostla o deset tisíc korun na 249.900 Kč. Za tuto částku je Roomster poháněn motorem 1.4 16V/63 kW.
Šéf mladoboleslavské automobilky Winfried Vahland již na jaře přiznal, že s přímým nástupcem Roomsteru se už nepočítá. Místo Roomsteru patrně zaujme malý crossover, Škoda však zvažuje i výrobu levného MPV. Hlavním problémem Roomsteru, limitujícím jeho prodeje, jsou podle Vahlanda jeho netradiční tvary.