Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nabídku Mini Clubman rozšiřuje pohon všech kol

David Bureš David Bureš 20. 1. 2016
46
Zobrazit náhledy (46)
Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman Mini Clubman
Pohon všech kol byl v případě vozů Mini dostupný pouze pro SUV Countryman a Paceman. Nově bude k dispozici i pro kompaktní kombi.

Mini Clubman se v nové generaci výrazně zvětšilo. Krátce po zahájení jeho prodeje automobilka rozšiřuje jeho nabídku o pohon všech kol. K dispozici bude pro modely Cooper S a Cooper D.

Technicky je systém tradičně nazvaný ALL4 řešený elektronicky regulovanou vícelamelovou spojkou umístěnou u zadního diferenciálu. Řízení pohonu všech kol je integrované do stabilizačního systému, který podle aktuální jízdní situace rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy. Díky tomu pohon všech kol ALL4 nejenže optimalizuje trakci, ale současně zvyšuje agilitu při akceleraci ze zatáček.

Nejnovější verze systému ALL4 byla optimalizována co do hmotnosti, tak do rozměrů. Většinu času je poháněna přední náprava, ta zadní se během chvilky připojí až v případě potřeby. Toto řešení pomáhá spotřebě paliva, navíc jízda jen s pohonem přední nápravy redukuje ztrátu točivého momentu při přenosu energie na zadní kola.

Systém připojuje zadní nápravu na základě různých dat, ať už o aktuální rychlosti, pozici pedálu plynu, točivém momentu motoru nebo úhlu natočení volantu. Díky těmto informacím vůz rychle pozná jakákoliv rizika, jako je protočení kol.

Oba modely dostupné s pohonem všech kol jsou poháněny dvoulitrovým čtyřválcem. V případě Cooperu S se jedná o benzinovou jednotku se 141 kW, Cooper D je poháněn turbodieselem se 140 kW. Zatímco u zážehového dvoulitru je možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem, u Cooperu D je automatická převodovka standardem.

S příchodem pohonu všech kol se nabídka verzí Clubmanu rozrostla na osm. Základní varianty One a One D však na českém trhu v tuto chvíli nabízené nejsou. Clubman One využívá 1,5litrový benzinový tříválec se 75 kW a 180 N.m, turbodiesel One D má 85 kW a 270 N.m.

Mini Clubman – technická data verzí s pohonem všech kol
VerzeClubman S ALL4Clubman S ALL4Clubman D ALL4
Zdvihový objem [cm3]199819981995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]141/5000141/5000140/4000
Točivý moment [N.m/min]300/1250300/1250400/1750-2500
Převodovka6M8A8A
Max. rychlost [km/h]225225222
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,06,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,96,34,8

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku