Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nahlédněte do výroby Audi Q6 e-tron. V Ingolstadtu sestaví pro SUV až 1000 baterií denně

Daniel Fuglevič
Diskuze (2)

Nedlouho po premiéře Q6 e-tron nám Audi poskytuje náhled do produkce elektrického SUV, a to včetně hrstky zajímavých informací.

Místem výroby Audi Q6 e-tron se už ke konci loňského roku stala rozšířená továrna v německém Ingolstadtu. První SUV značky na nové platformě PPE (Premium Platform Electric) je tak vůbec prvním elektromobilem, který se v masovém měřítku vyrábí v sídle Audi. Zavedené výrobní procesy se zde podařilo zkombinovat s rozsáhlými investicemi do budoucí tvorby dalších elektromobilů.

Video se připravuje ...

Ingolstadt je rovněž prvním závodem Audi v Německu, který má vlastní oddělení pro sestavování baterií určených do modelů na platformě PPE. Na ploše okolo 30.000 m² pracuje 300 zaměstnanců ve třech směnách s úrovní automatizace skoro 90 %. Díky tomu je závod schopen sestavit až 1000 vysokonapěťových baterií za den, a to jen v rámci současné počáteční fáze výroby Q6 e-tron.

Již zhotovené elektromotory jsou do Ingolstadtu importovány z továrny Audi v maďarském Győru, která je vůbec největším zařízením pro výrobu pohonných ústrojí na světě. Produkce elektrického SUV v sídle Audi pak byla plynule integrována do zavedené montážní linky pro modely Audi A4 a A5. Na společném místě se tak montují spalovací a elektrické vozy různých modelových řad.

Také karosárna v Ingolstadtu spoléhá na vysokou úroveň automatizace (87 %) a společně s 328 zaměstnanci zde pracuje 1150 robotů. V procesu výroby Q6 e-tron nechybí ani autonomní vozíky, jež mají na starosti zásobování jednotlivých stanovišť díly a materiálem.

Nakonec Audi nezapomíná zmínit, že Ingolstadt je třetím „uhlíkově neutrálním“ závodem značky. Oficiálně neutrální bilance emisí CO2 už dosáhly i továrny v Bruselu (2018) a ve zmíněném Győru (2020). Různými procesy recyklace či využíváním obnovitelných zdrojů nelze reálně eliminovat všechny emise vytvořené při výrobě, proto i Audi k dosažení neutrality využívá kompenzací ve formě projektů zaměřených na vyvážení uhlíkové stopy.

Daniel Fuglevič
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Roman Horký
25. 3. 2024 09:20
Re: moc líbí
https://cs.wikipedia.org/wiki/Neapol
Koukni
Avatar - Horký Rom
25. 3. 2024 08:07
moc líbí
Hyundai Ioniq 5 N otevřel novou kategorii nejen výkonných a dynamických, ale hlavně zábavných a poutavých elektromobilů. To, co se podařilo, zní doslova šíleně - Hyundai Ioniq 5 N je elektromobil pro petrolheady. Doslova! :yes:
https://youtube.com/watch?…