Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncern VW letos představí přes 30 novinek. Ambice má hlavně v USA

Ondřej Šámal
Diskuze (12)

Největší evropská automobilka letos uvede minimálně třicítku zcela nových či omlazených modelů. Němci si také dost slibují od amerického trhu, kam zamíří elektrické modely ID. Buzz a ID.7.

Skupina Volkswagen, do níž spadá i Škodovka, má v plánu v letošním roce představit a uvést na trh více než třicet nových aut či faceliftů. Ostatně již konec loňského a začátek letošního roku je pro koncern dost nabitý. Jestliže podzim roku 2023 patřil novým generacím Volkswagenů Passat a Tiguan a Škodám Superb a Kodiaq, z nichž většinu jsme již řídili, letošní zima je ve znamení kombi ID.7 Tourer a zcela nového Porsche Macan, nejstaršího modelu v nabídce německého výrobce sportovních aut. Ten na rozdíl od předchůdce bude dostupný výhradně s elektrickým pohonem.

Audi veřejnosti ukázalo druhý facelift svého úspěšného SUV Q7, na trh uvedlo zmodernizované Q8 a očekává se premiéra lokálně bezemisního SUV Q6 e-tron.

K růstu prodejů koncernu Volkswagen mají elektromobily přispět vcelku výrazně, byť tenhle segment celosvětově letos čeká méně dynamický růst než loni, na některých trzích se dá očekávat dokonce i mírný pokles. Například v Německu, kde loni 17. prosince skončily dotace na pořízení lokálně bezemisního vozu.

Klesající odbyt na nejdůležitějším, čínském trhu má kompenzovat růst v Severní Americe, konkrétně ve Spojených státech, jež má největší potenciál. Koncern zde loni zaznamenal 9procentní zvýšení prodejů, letos očekává dokonce 22% růst. Pomoci mají elektrické modely ID. Buzz a ID.7.

Video se připravuje ...

A také plug-iny, k nimž se pomalu začíná stáčet pozornost zákazníků. Nové generace těchto kříženců totiž dostávají dostatečně velké akumulátory, díky nimž na jedno nabití zvládnou až 100 kilometrů. V Severní Americe by tudíž mohl mít úspěch nový Volkswagen Tiguan s baterií s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Němci navíc tuhle plug-in hybridní techniku můžou implantovat i do dalších modelů na platformě MQB, kterou využívá třeba větší SUV Atlas.

Zapomenout ovšem nemůžeme ani na dlouho slibovaný dostupný elektromobil 500.000 Kč, který by mohl zažehnout zájem o tento pohon také u soukromých zákazníků, kteří jsou velmi citliví na cenu. Vůz by kvůli snížení nákladů na vývoj a výrobu mohl vznikat ve spolupráci s Renaultem, který v případě chystaného nového twinga vyjednává s dalšími automobilkami. V Číně pak koncern Volkswagen spolupracuje s firmou XPeng na lokálně zaměřené elektrické vozy (stejně jako zmíněný Renault).

Ondřej Šámal
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Pepa_007
17. 3. 2024 08:17
Re: ???
Mluví někdo o Praze? Pochopitelně že jet metrem je obcas časově výhodnější.

Bavím se obecně o dopravě 8 mil lidí u nás. Prostě autobus, vlak,....... .
Avatar - Pepa_007
17. 3. 2024 08:15
Re: ???
Která? Ta co budou zakázána opravovat? 😅 Už teď v EU leží návrh na zákaz oprav aut starších 15 let. 😉

Ono ve finále tu budou socky a ti co maji CZK na elektromobil. Střední třída bude zrušena.
Avatar - Mikesus
16. 3. 2024 17:55
Re: ???
Mhd je v Praze pro děti do 15 let zdarma. Rodinná přeprava po městě rozhodně nejrychlejší a nejlevnější. Nechápu, že socky tím jezdit nechtějí a nutně musí autem. Asi by si připadali jako socky v MHD nebo nevím.
16. 3. 2024 17:50
Re: ???
Lidová auta se nedělají, protože by je nikdo nekupoval. Ojetiny nabízejí lepší poměr cena/užitná hodnota.
Avatar - 3_diamanty
16. 3. 2024 15:19
Re: ???
Socky si kupia jazdene fabie 1 za 900 ojro .... ci golfy 4ky po tretom majitelovi... a maju postarane... tym aj tak nic viac netreba a bude im to stacit ... horsie je ze ti normalni na to zase doplatia .. a to teda doslovne si doplatia... robit len na auto zase tretinu zivota ako pred 40 rokmi to fakt nie je ziadny dosiahnuty pokrok aj pre normalnych ludi