Koncern VW letos představí přes 30 novinek. Ambice má hlavně v USA
Největší evropská automobilka letos uvede minimálně třicítku zcela nových či omlazených modelů. Němci si také dost slibují od amerického trhu, kam zamíří elektrické modely ID. Buzz a ID.7.
Skupina Volkswagen, do níž spadá i Škodovka, má v plánu v letošním roce představit a uvést na trh více než třicet nových aut či faceliftů. Ostatně již konec loňského a začátek letošního roku je pro koncern dost nabitý. Jestliže podzim roku 2023 patřil novým generacím Volkswagenů Passat a Tiguan a Škodám Superb a Kodiaq, z nichž většinu jsme již řídili, letošní zima je ve znamení kombi ID.7 Tourer a zcela nového Porsche Macan, nejstaršího modelu v nabídce německého výrobce sportovních aut. Ten na rozdíl od předchůdce bude dostupný výhradně s elektrickým pohonem.
Audi veřejnosti ukázalo druhý facelift svého úspěšného SUV Q7, na trh uvedlo zmodernizované Q8 a očekává se premiéra lokálně bezemisního SUV Q6 e-tron.
K růstu prodejů koncernu Volkswagen mají elektromobily přispět vcelku výrazně, byť tenhle segment celosvětově letos čeká méně dynamický růst než loni, na některých trzích se dá očekávat dokonce i mírný pokles. Například v Německu, kde loni 17. prosince skončily dotace na pořízení lokálně bezemisního vozu.
Klesající odbyt na nejdůležitějším, čínském trhu má kompenzovat růst v Severní Americe, konkrétně ve Spojených státech, jež má největší potenciál. Koncern zde loni zaznamenal 9procentní zvýšení prodejů, letos očekává dokonce 22% růst. Pomoci mají elektrické modely ID. Buzz a ID.7.
A také plug-iny, k nimž se pomalu začíná stáčet pozornost zákazníků. Nové generace těchto kříženců totiž dostávají dostatečně velké akumulátory, díky nimž na jedno nabití zvládnou až 100 kilometrů. V Severní Americe by tudíž mohl mít úspěch nový Volkswagen Tiguan s baterií s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Němci navíc tuhle plug-in hybridní techniku můžou implantovat i do dalších modelů na platformě MQB, kterou využívá třeba větší SUV Atlas.
Zapomenout ovšem nemůžeme ani na dlouho slibovaný dostupný elektromobil 500.000 Kč, který by mohl zažehnout zájem o tento pohon také u soukromých zákazníků, kteří jsou velmi citliví na cenu. Vůz by kvůli snížení nákladů na vývoj a výrobu mohl vznikat ve spolupráci s Renaultem, který v případě chystaného nového twinga vyjednává s dalšími automobilkami. V Číně pak koncern Volkswagen spolupracuje s firmou XPeng na lokálně zaměřené elektrické vozy (stejně jako zmíněný Renault).