Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nečekaná novinka: CityRover

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Rover připravil na léto překvapení v podobě nejmenšího modelu značky, který vznikl ve spolupráci s indickým výrobcem automobilů Tata. Městský CityRover je v podstatě lehce přepracovaná Tata Indica, kterou jsme mohli vidět třeba letos v březnu v Ženevě.

Rover připravil na léto překvapení v podobě nejmenšího modelu značky, který vznikl ve spolupráci s indickým výrobcem automobilů Tata. Městský CityRover je v podstatě lehce přepracovaná Tata Indica, kterou jsme mohli vidět třeba letos v březnu v Ženevě.

Indický původ vozu umožnil Roveru nabídnout tu správnou „value for money“ v třídě nejmenších vozů, které se v Britanii prodávají v cenové relaci 6500-8500 liber (nejlevnější Fabia 1.2 HTP stojí 7150 liber). Kompaktní karosérie má vyšší stavbu a relativně velký rozvor 2400 mm, což jsou při 5 dveřovém uspořádání karosérie dobré předpoklady pro dostatek místa v interiéru a snadné nastupování do vozu (úhel otevírání dveří je 90°). Sedadla jsou zabudována výše, což je pohodlné při nastupování i příjemné při jízdě po městě. Zadní řada sedadel je o něco výše než dvě přední sedačky, což zlepšuje výhled vzadu sedících osob. Dělené zadní opěradlo lze sklopit, čímž vzniká ze základního prostoru pro zavazadla (220 l) až 660 l objemu pro nákupy se zcela rovnou podlahou. Rover upravil také interiér, který je čalouněn různými materiály dle stupně výbavy a v nejvyšší verzi Style lze dokonce objednat kožený interiér.

Při uvedení CityRoveru bude v nabídce jediná motorová verze se zážehovým agregátem 1.4 OHC (62 kW/85 k) pod kapotou. Nejvyšší točivý moment 115 Nm je k dispozici při 3000 ot/min. Automobil jezdí na standardních pneumatikách 175/60 R14 a mimo základní verzi Solo je vybaven sériovým posilovačem řízení.

Rover spoléhá na výsledky průzkumu cílové skupiny zákazníků, kupujících nejmenší vozy, ze kterého plyne, že je většinou řídí ženy a jde zpravidla o druhé vozidlo v rodině. Zajímavé je, že až 60% zákazníků této třídy není vůbec loajální ke značce.

CityRover útočí na segment městských minivozů, které bývají většinou pouze třídveřové a mívají také zpravidla slabší motory. Za největší konkurenty považuje Volkswagen Lupo, Fiat Seicento, Ford Ka, Peugeot 106 nebo Citroën Saxo. Někde může tato novinka, díky většímu motoru a prostornějšímu interiéru, soupeřit s o třídu většími vozy (Renault Clio, Toyota Yaris, Fiat Punto). CityRover vhodně doplňuje dosud nejmenší model 25, který je o 300 mm delší a v nejlevnějších verzích jen lehce cenově kryje s nejdražšími CityRovery.

Ondřej Láník
Diskuze (0)