Nejmenší mercedes bude žít déle. Třída A vydrží nejméně dva roky
Díky přehodnocení plánu nabízet od roku 2030 jen elektromobily zůstane Mercedes-Benz třídy A v nabídce déle – do roku 2026. Jeho továrna kvůli tomu také prošla úpravou.
Nedávno ohlášená změna přístupu značky Mercedes-Benz, která se místo kvapného přechodu k výrobě výhradně elektrických aut bude nově držet slovy generálního ředitele Oly Källeniuse „flexibilnější“ modelové strategie, znamená jasnější budoucnost pro nejmenší vůz v nabídce.
Třída A totiž měla ještě letos z nabídky zmizet, ovšem nově by se měla udržet v prodeji ještě nejméně dva roky, uvádí britský web Autocar. Aby to bylo možné, továrna v německém Rastattu prošla úpravou směrem k tomu, aby mohla vyrábět auta na stávající platformě MFA i na jejím nástupci, označením MMA. Tato nová platforma vznikla primárně pro elektromobily, zvládne však i hybridní a spalovací ústrojí.
„Nemyslím si, že si někdo někdy myslel, že by transformace automobilového průmyslu, která přijde jednou za sto let, mohla probíhat v rovné linii. Budou tam vrcholy a propady,“ komentoval Källenius rozhodnutí Mercedesu-Benz nespěchat s přechodem na elektromobilitu.
Elektrické vozy podle něj musí ještě překonat řadu překážek, jako např. rozdíl ve výrobních nákladech spalovacích a elektrických aut. Na tu „si počkáme ještě mnoho let“, nechal se slyšet. „Jasně to vidíte v cenách,“ dodal.
Prvním vozem, který bude stát na nové platformě MMA, bude třetí generace modelu CLA. Tu bude ve verzích se spalovacím motorem pohánět třináctistovka M282, která vznikla ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a v autech se objevuje od roku 2018. Vyrábět se však bude v Číně a najde místo také pod kapotami volv, geely a také vozů značky Lynk&Co.