Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejnovější chopper od Kawasaki: 1600 kubíků pohody

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Kawasaki VN 1600 Classic Tourer je nejnovějším zástupcem třídy, pro kterou je charakteristický rozvalený posez a spousta chromu. Stačí usednout do široké kožené sedačky, zatáhnout za plyn a vydat se na dobrodružnou cestu napříč Evropou.

Je to styl

Rozvalený posez, řidítka vysoko, nohy daleko vepředu a plynulé cestovní tempo. To jsou choppery neboli cruisery. Ačkoli v zámoří je největším hráčem Harley-Davidson, v Evropě a zejména u nás můžeme vidět choppery spíše japonské výroby, které jsou levnější než originál značky HD. I v této kategorii existuje několik objemových tříd, od začátečnických stopětadvacítek, přes nejžádanější osmistovky až po mamutí sílu dvoulitrových kousků.

Konkrétně Kawasaki značí své modely písmeny VN, ostatní záleží na objemu. Vzhledem k tomu, že japonský výrobce nedávno uvedl nový model VN 1600 Classic Tourer, vybrali jsme si právě jeho. Dosud jsme na AUTO.CZ o chopperech moc nepsali, v centru zájmu jsou většinou výkonem nadopované supersporty a levné naháče. Nohy nahoře a spousta chromu má ovšem taky své kouzlo.

Klasika na cesty

Kawasaki VN 1600 Classic Tourer je strojem vyšší kategorie, vychází z patnáctistovky, kterou Kawasaki nabízela. Jak už z názvu vyplývá, Classic Tourer je předurčen ke zdolávání dlouhých vzdáleností v pohodovém rytmu americké (či evropské) dálnice. Tři a půl metráku vážící motorku se vám určitě nebude chtít z garáže tahat každodenně za účelem přesunu do práce, nebo v létě na kilometrovou cestou ke koupališti, na to jsou jiné stroje.

K chopperu této kategorie neodmyslitelně patří dvojice integrovaných kufrů v barvách motorky, přední vysoké plexi pro ochranu před větrem, to když se vydáte trošku dál za město, mohutné blatníky a samozřejmě vodou chlazený dvouválec tentokrát s objemem 1552 cm3. Plnění motoru je svěřeno elektronickému vstřikování, což bylo zatím jen výsadou supersportovních motorek.

Klídek a pohodička

S tímto „vé-enkem“ můžete klidně cestovat ve dvou, spolujezdec plně ocení zadní opěrku s oboustranným držákem, pohodlné celoplošné stupačky a samozřejmě i široké pohodlné sedlo. Úpravou prošel již zmiňovaný přední větrný štít, který má oběma jezdcům přinést ještě více komfortu. Více ochrany nabízí i zesílené padací rámy, které dokážou při pádu zabránit poškození motoru i kufrů.

Jistě vás zajímá, jak je na tom Kawasaki výkonově. Jezdec má sice na zadním kole k dispozici 49 kW/67 koní při 4 700 ot./min, o mnoho důležitější hodnotou je točivý moment, který vychází z velkého objemu. Konkrétně hodnota 127 Nm/2700 ot. dokáže s 350 kg těžkou motorkou pěkně zacvičit. Převodovka je pětistupňová, kola mají následující rozměr: vpředu 150/80-16, vzadu 170/70-16. Kolik musíte dát, aby vám tento koráb říkal pane? Celkem 439 000 Kč. Pohoda z vás ovšem bude vyzařovat na každé benzince, když zrovna zastavíte.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)