Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejnovější chopper od Kawasaki: 1600 kubíků pohody

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 12. 1. 2005 • 20:04
22
6
Zobrazit náhledy (22)
Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki
Kawasaki VN 1600 Classic Tourer je nejnovějším zástupcem třídy, pro kterou je charakteristický rozvalený posez a spousta chromu. Stačí usednout do široké kožené sedačky, zatáhnout za plyn a vydat se na dobrodružnou cestu napříč Evropou.

Je to styl

Rozvalený posez, řidítka vysoko, nohy daleko vepředu a plynulé cestovní tempo. To jsou choppery neboli cruisery. Ačkoli v zámoří je největším hráčem Harley-Davidson, v Evropě a zejména u nás můžeme vidět choppery spíše japonské výroby, které jsou levnější než originál značky HD. I v této kategorii existuje několik objemových tříd, od začátečnických stopětadvacítek, přes nejžádanější osmistovky až po mamutí sílu dvoulitrových kousků.

Konkrétně Kawasaki značí své modely písmeny VN, ostatní záleží na objemu. Vzhledem k tomu, že japonský výrobce nedávno uvedl nový model VN 1600 Classic Tourer, vybrali jsme si právě jeho. Dosud jsme na AUTO.CZ o chopperech moc nepsali, v centru zájmu jsou většinou výkonem nadopované supersporty a levné naháče. Nohy nahoře a spousta chromu má ovšem taky své kouzlo.

Klasika na cesty

Kawasaki VN 1600 Classic Tourer je strojem vyšší kategorie, vychází z patnáctistovky, kterou Kawasaki nabízela. Jak už z názvu vyplývá, Classic Tourer je předurčen ke zdolávání dlouhých vzdáleností v pohodovém rytmu americké (či evropské) dálnice. Tři a půl metráku vážící motorku se vám určitě nebude chtít z garáže tahat každodenně za účelem přesunu do práce, nebo v létě na kilometrovou cestou ke koupališti, na to jsou jiné stroje.

K chopperu této kategorie neodmyslitelně patří dvojice integrovaných kufrů v barvách motorky, přední vysoké plexi pro ochranu před větrem, to když se vydáte trošku dál za město, mohutné blatníky a samozřejmě vodou chlazený dvouválec tentokrát s objemem 1552 cm3. Plnění motoru je svěřeno elektronickému vstřikování, což bylo zatím jen výsadou supersportovních motorek.

Klídek a pohodička

S tímto „vé-enkem“ můžete klidně cestovat ve dvou, spolujezdec plně ocení zadní opěrku s oboustranným držákem, pohodlné celoplošné stupačky a samozřejmě i široké pohodlné sedlo. Úpravou prošel již zmiňovaný přední větrný štít, který má oběma jezdcům přinést ještě více komfortu. Více ochrany nabízí i zesílené padací rámy, které dokážou při pádu zabránit poškození motoru i kufrů.

Jistě vás zajímá, jak je na tom Kawasaki výkonově. Jezdec má sice na zadním kole k dispozici 49 kW/67 koní při 4 700 ot./min, o mnoho důležitější hodnotou je točivý moment, který vychází z velkého objemu. Konkrétně hodnota 127 Nm/2700 ot. dokáže s 350 kg těžkou motorkou pěkně zacvičit. Převodovka je pětistupňová, kola mají následující rozměr: vpředu 150/80-16, vzadu 170/70-16. Kolik musíte dát, aby vám tento koráb říkal pane? Celkem 439 000 Kč. Pohoda z vás ovšem bude vyzařovat na každé benzince, když zrovna zastavíte.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku