Nejoblíbenější auta německých zlodějů: vede BMW a Toyota
Podle výzkumu, vycházejícího z údajů o plnění pojištění proti krádeži, věnují zloději osobních automobilů nejvíce pozornosti vozům značky BMW. V žebříčku patnácti nejvíce kradených vozů za rok 2011 má bavorská značka celkem sedm modelů.
V přepočtu na 1000 vozidel vedou statistiku modely X5 a X6 se vznětovými motory. Za nimi je na třetím místě Lexus RX 400h se 14,1 auty na 1000 vozidel.
Na celkový počet kradených vozidel je vítězem značka Volkswagen s celkovým počtem 6.736 odcizených vozidel. Na druhé pozici je BMW s 2.889 auty a třetí je Audi s 2.624 auty ukradenými v roce 2011. Mladoboleslavská Škoda v tomto žebříčku na šesté pozici se 778 auty za pátou Toyotou (768 aut) a čtvrtým Mercedesem (1.023 vozů).
V roce 2011 bylo nejvíce osobních automobilů odcizeno na východě Německa a také v okolí Kolína a Düsseldorfu. Nejaktivnější jsou zloději v Berlíně, Hamburku a Brémách. Naopak nejméně se osobní automobilky kradou ve státech Bavorsko, Bádensko-Württembersko, Porýní-Falc a Sársko.
Statistiky GDV rovněž odhalily, že počet kradených automobilů v Německu od roku 1993 až do roku 2008 postupně klesal, ale v posledních třech letech se zase mírně zvyšuje. V roce 2011 bylo odcizeno celkem 19.658 vozidel pojištěných proti krádeži. To představuje oproti roku 2010 nárůst o 0,8 procent.
Nejčastěji kradené modely aut v Německu podle GDV | ||
Pořadí | model | počet krádeží na 1000 pojištěných aut |
1. | BMW X5/X6 3,0 D (X70) | 16,7 |
2. | BMW X5/X6 3,0 SD (X70) | 16,4 |
3. | Lexus RX400, Hybrid (HXU3(A)) | 14,1 |
4. | Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D (J12 EU) | 13,7 |
5. | VW T4 Caravelle, Multivan 2,5 TDI (7DZ) | 13,6 |
6. | BMW M3 Coupe (M390) | 10,9 |
7. | BMW 535D (560L) | 8,5 |
8. | Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D (J12) | 8,2 |
9. | BMW 730d (765) | 7,9 |
10. | VW T5 Multivan California 2,5 TDI (7HM) | 7,1 |
11. | VW Golf IV 1,9 TDI (1J) | 6,4 |
12. | BMW 335D (390L) | 6,3 |
13. | Toyota RAV4 2,0 (XA3 (A)) | 6,3 |
14. | Audi A4 2,0 TDI (8E) | 6,2 |
15. | BMW 525D (560L) | 6,2 |