Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější neprémiové kabrio v Evropě je dost nekonvenční. Překonalo i legendu

Volkswagen T-Roc Cabriolet R-Line 1,5 TSI DSG
Volkswagen T-Roc Cabriolet R-Line 1,5 TSI DSG
Volkswagen T-Roc Cabriolet R-Line 1,5 TSI DSG
Volkswagen T-Roc Cabriolet R-Line 1,5 TSI DSG
90 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Segment otevřených vozů nemá na růžích ustláno. Přesto jsou automobilky, které kabriolety či roadstery stále nabízejí. Schválně, jaký je nejoblíbenější model roku 2024 v Evropě?

S koncem aktuální modelové řady A5 se Audi rozloučí s kategorií kabrioletů. Ještě nedávno přitom nabízelo hned čtyři vozy se stahovací střechou. Vedle zmíněného A5 to bylo ještě kompaktní A3, sesterský TT Roadster a supersportovní R8 Roadster s desetiválcem uprostřed.

Poměrně širokou škálu kabrioletů nabízel také Volkswagen. Ostatně vzpomeňme na novodobého brouka, Golf Cabrio (ten byl k dispozici naposledy u šesté generace kompaktní legendy), model Eos s pevnou skládací střechou. V současnosti ovšem největší evropská automobilka disponuje pouze jedním autem se stahovací střechou, jehož základ přitom k takovým úpravám moc neláká.

Volkswagen T-Roc Cabriolet (od 909.900 Kč) je ovšem evidentně populární. Za první letošní pololetí se totiž stal nejprodávanějším mainstreamovým kabriem v Evropě. Stačilo mu k tomu 6110 registrovaných exemplářů, což ovšem představuje meziroční pokles o 22,7 %. Vůz je duchovním pokračovatelem Nissanu Murano CrossCabriolet a Range Roveru Evoque Cabriolet.

Video placeholder
Mazda oslavuje nový rekord,na okruh v Modenně dorazilo 707 kusů modelu MX-5 • Zdroj: Mazda

Na druhém místě najdeme nejprodávanější roadster historie. Mazda MX-5, která v Česku startuje na 884.750 Kč, si připsala 3545 registrací a meziroční pád o patnáct procent. Pokles je ovšem v tomhle způsoben hlavně čekáním na omlazenou verzi. Zlepšení očekávat asi nemůžeme, v Evropě totiž skončí dvoulitrový čtyřválec, přičemž v nabídce zůstane pouze základ patnáctistovka.

Pokud bychom vzali žebříček všech kabrioletů, bude Volkswagen T-Roc (ten je celkově nejoblíbenějším SUV v Evropě v aktuálním roce) na stále skvělém druhém místě. Lepší je pouze Mini Cabrio (to je v Česku dostupné už pouze ze skladových zásob), které statistiky řadí mezi prémiová auta. Výsledných 11.140 exemplářů za šest měsíců je velmi slušný výsledek, ačkoliv je meziročně o 11,6 % nižší.

V celkovém pořadí se před Mazdu MX-5 dostalo ještě Porsche 911 Cabrio (5784 aut, +5,1 %; cena od 3.650.339 Kč) a BMW 4 Cabrio se 4714 auty (-21,7 procent; 1.536.600 Kč).