Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejrychlejší Mercedes-AMG GT 63 S na světě? Má 1350 koní a na stovce je rychleji než plug-in hybridní verze

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Jeden z majitelů vozu Mercedes-AMG GT 63 S 4-door se rozhodl udělat jedno z nejvýkonnějších aut na celém světě.

Na Blízkém východě se fantazii z hlediska úprav vozů meze nekladou. Jedním  z příkladů je tento Mercedes-AMG GT 63 S 4-door, který se nachází v Kataru. Majitel je známý díky svým dvěma Audi RS 7 v šedé Nardo, které se objevily na YouTube kanále Auditography a mají několik milionů zhlédnutí. 

Než se dostaneme k upravené bestii z Kataru, pojďme si připomenout technické údaje sériového modelu AMG GT 63 S. Pod kapotou čtyřdveřového kupé se nachází čtyřlitrový twin-turbo přeplňovaný vidlicový osmiválec naladěný na 470 kW (639 koní) a 900 Nm točivého momentu. Stovku zvládne za 3,2 sekundy a maximální rychlost je 315 km/h. 

Ano, to jsou skvělá čísla. Společnost Turbo Technic Hamburg však dodala do tohoto GT dvojici vylepšených turbodmychadel, od Spool Performance je zde pro změnu nové palivové čerpadlo. Ve spojení s novým mapováním motoru se dostáváme na více než dvojnásobný výkon, konkrétně na 1350 koní a 1250 Nm točivého momentu. 

Video se připravuje ...

Výsledkem tohoto brutálního výkonu je razantní zlepšení ve sprintu z nuly na stovku, které nyní tento model pokoří za 2,6 sekundy, což je o 0,3 sekundy lepší hodnota než u plug-in hybridní verze Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. 

U kol, brzd a nastavení podvozku to vypadá, že nedošlo k žádným úpravám. Beze změny to je i v kabině vozu, zatímco exteriér má několik aftermarket vylepšení. Nejviditelnější změnou je kapota s výdechy z uhlíkových vláken a černé zadní křídlo. Barva karoserie je nápadně podobná “audiňácké” šedé Nardo, ve skutečnosti se jedná o zakázkový modrý lak Meissen. 

Video se připravuje ...

Po stránce designu jsme už určitě viděli mnohem zajímavější kousky, nicméně 1350 koní z čtyřlitrového osmiválce od AMG je vzácnost, kterou se sluší ukázat světu. Obzvlášť v době, kdy (nejen) Mercedes pomalu ale jistě i u svých výkonných AMG modelů zavádí downsizing.

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme