Největší automobilový aerodynamický tunel na světě slaví 30. narozeniny
Aerodynamická lanboratoř GM ve Warrenu (Michigan, USA) využívá aerodynamický tunel, ve kterém je generován pohyb vzduchu turbínami se šesti dřevěnými lopatkami s průměrem rotoru asi 13 m.
Od srpna roku 1980, kdy byl největší aerodynamický tunel v automobilovém odvětví otevřen, se zde podařilo snížit koeficient odporu vzduchu u automobilů o 25 procent. To znamená úsporu na výdajích na palivo v rozsahu 100-300 dolarů ročně. Úprava aerodynamiky je při tom nejjednodušším způsobem jak snížit spotřebu paliva.
Práce v aerodynamickém tunelu zpravidla začínají na hliněných modelech v měřítku 1:3, na kterých se testuje celkový tvar vozidla. Mezi jinými se v této fázi upravuje přechod vzduchu z předního nárazníku na boky auta nebo se modifikuje zadní část vozidla, aby se redukoval nízký tlak za vozidlem.
Po této fázi přichází čas na testování modelu v životní velikosti. Zde se dolaďují detaily, přičemž často se odchylky pohybují v řádech jednoho milimetru. V případě Chevroletu Cruze Eco se například podařilo snížit koeficient odporu vzduchu o více než deset procent. Zasloužily se o to takové úpravy jako aktivní klapky v dolní části přední masky, menší světlá výška nebo přídavná odtrhová hrana na víku kufru.
Dosud nejnižší koeficient odporu vzduchu cd 0,143 byl v tunelu zaznamenán u vozidla Sunraycer se solárním pohonem. U běžných automobilů je však tato hodnota v současnosti nedosažitelná.
General Motors očekává, že se role aerodynamiky při vývoji nových vozů v následujících deseti letech ještě zvýší.