Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejvýkonnější Brabus v historii! Rocket 1000 má 1000 koní pro 25 šťastlivců

Dominik Kovář
Diskuze (6)

Německý úpravce Brabus vypouští do světa tisícikoňovou bestii. Jedná se o první model v historii Brabusu s takto vysokým výkonem.

V minulém roce představil Brabus dosud nejsilnější model v jeho historii. Brabus 930 je již ale minulostí, protože nyní přichází Brabus Rocket 1000. Model vycházející z Mercedesu-AMG GT 63 S E-Performance se tak stává nejvýkonnějším Brabusem v historii. 

Jak již naznačuje název tohoto modelu, Brabusu se u modelu AMG GT 63 S E-Performance povedlo posunout výkon na rovných 1000 koní. Za zmínku stojí i hodnota točivého momentu, která nyní dosahuje masivních 1820 Nm - kvůli ochraně pohonného ústrojí je omezen na 1620 Nm. 

O tato čísla se zasluhují 4,5litrový osmiválec, který vychází ze standardního 4,0litrového motoru V8 od AMG a elektromotor s výkonem 150 kW u zadní nápravy. Samozřejmostí je přítomnost pohonu všech kol 4MATIC+ a devítistupňové sportovní převodovky MCT. 

Brabus tvrdí, že Rocket 1000 zvládne jet s hravostí přes 300 km/h. Z nuly na stovku se dostane za 2,6 sekundy, což je 0,3 sekundy rychlejší, než v případě sériového modelu. 

Úpravce se netají tím, že si u designu modelu Rocket 1000 vzali inspiraci z předchozích Brabusů. Karoserie obsahuje velké množstvím karbonových prvků. Od nárazníku, jehož linie skvěle navazuje na blatníky, až po přívody vzduchu v mřížce chladiče, která je doplněná o červené akcenty. Hlavním tahounem exteriéru jsou kola Monoblock P o průměru jednadvaceti palců vpředu a dvaadvaceti palců vzadu. 

Video se připravuje ...

Díky rozšířeným blatníkům je Brabus Rocket 1000 přibližně o šest centimetrů širší než sériový model. Ani zadní části nechybí karbonové doplňky. Vícedílné zadní křídlo je doplněno o zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku s klapkami. 

Pro Brabus typické červené akcenty jsou převedeny také do ručně vyrobeného interiéru. V něm stojí za zmínku exkluzivní perforovaná kožená sedadla a logo Brabus s číslovkou 77, které odkazuje na rok založení společnosti (1977).

Brabus se rozhodl omezit výrobu modelu Rocket 1000 na 25 kusů. Každý z těchto kusů bude mít cenovku dosahující částky okolo 450 tisíc eur (11,5 milionu korun).

Dominik Kovář
Diskuze (6)

Doporučujeme

21. 2. 2024 14:26
Byl by docela fajn...
...kdyby nebyl zprzněn tou hybridizací! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - 3_diamanty
21. 2. 2024 08:40
Re: Riadny humac cele auto
Tak urcite radsej Gecko.. jediny schopny medved dnes uz...
21. 2. 2024 07:32
Re: Riadny humac cele auto
Radšej Gčko, alebo ASX
Avatar - 3_diamanty
21. 2. 2024 07:03
Riadny humac cele auto
Jak exterier tak interier... motor takisto v reale k nicomu... ale ukol byl splnen... parada no
21. 2. 2024 07:00
Interier
No ten interier je riadny blivajz