Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nembo 32: Dvoulitrový tříválec hlavou válců dolů a jen na dvou kolech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Nembo Motociclette se nebojí jít proti zažitým tradicím v konstrukci motocyklů. Výsledkem je Nembo 32 s netradiční pozicí pohonné jednotky. Neobvyklý stroj je připraven pro sériovou výrobu.

Za italskou společností Nembo Motociclette stojí Daniele Sabatini, který již koncem minulého desetiletí začal pracovat na návrzích motocyklu, jehož základem bude motor obrácený hlavou válců dolů.

První funkční prototyp stroje pojmenovaného Nembo 32 se zrodil v roce 2010 a v roce následujícím začal přitahovat pozornost médií i veřejnosti. Není divu, když se základem tohoto motocyklu stal nově vyvinutý vzduchem a olejem chlazený řadový tříválec o objemu 1814 cm3 a výkonu 125 kW (170 k) při 9000 min-1.

Vedle objemu a výkonu ovšem tento motor přitahoval pozornost i svými kompaktními rozměry a již zmíněnou pozicí s klikovou skříní nahoře a válci dole. Toto řešení používané spíše v letectví zde přineslo výraznou úsporu hmotnosti, protože motor je zde hlavní nosnou částí, kterou doplňují pouze pomocné rámy. K nim je uchycena přední vidlice, sedlo a tlumič odpružení zadní kola. Samotná zadní kyvná vidlice z uhlíkových vláken je montována přímo na blok motoru.

Nembo 32 ve své původní podobě z počátku tohoto desetiletí představovalo motocykl s téměř ideálně centralizovaným těžištěm. Pohonná jednotka nabízela výkony na úrovni nejlepších litrových superbiků, zatímco rozměry a hmotností byla netradiční konstrukce na úrovni lehčích a obratnějších šestistovek.

Při představení prototypu Nembo a následně i během roku 2011 se mluvilo o spuštění prodeje a zahájení dodávek prvních exemplářů zákazníkům během jara 2012, ale vše dopadlo trochu jinak. Nembo 32 totiž v roce 2012 zamířil tak trochu do ústraní, ale rozhodně nezmizel ze scény, protože se dále pracovalo na jeho vývoji.

Ten má být v oblasti pohonné jednotky i konstrukce podvozku nyní dokončen a Nembo 32 může zamířit do sériové výroby, pro níž má být již jen mírně upraven design. Zahájení výroby je ovšem závislé na financích a společnost Nembo Motocyiclette se je snaží získat i prostřednictvím kampaně na příspěvkovém portálu Indiegogo.

V případě, že se skutečně podaří zajistit finance pro výrobu, pak má produkční Nembo 32 na rozdíl od prototypů nabídnout tříválec o objemu 1995 nebo 2195 cm3 s nejvyšším výkonem elektronicky omezeným na 147 kW (200 k) při 7500 min-1 a točivým momentem 196 N.m při 5500 min-1. Zároveň má vynikat suchou hmotností 160 kg.

Společnost Nembo Motociclette plánuje roční výrobu v počtu 100 až 150 motocyklů, jejichž cena se má pohybovat kolem 60.000 euro (zhruba 1.550.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)