Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo testuje kvůli emisím auta více než dvou desítek značek

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Pod drobnohledem úřadů nejsou pouze automobily koncernu Volkswagen. Jenom KBA testuje vozy více než dvaceti značek a zjišťuje, kdo by mohl být v emisní kauze také „namočený".

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) testuje přes 50 různých automobilů více než dvou desítek domácích a zahraničních značek. Důvodem jsou možné manipulace s emisemi naftových motorů. Úřad oznámil, že testy zahájil v reakci na skandál ve Volkswagenu, který do svých naftových aut nainstaloval software umožňující manipulovat s emisemi. KBA sdělil, že při výběru modelů pro testování využil „ověřené informace třetích stran o podezřelých emisích škodlivin".

„KBA od konce září zkoumá, zda nedochází k dalším manipulacím s emisemi škodlivin, zejména oxidů dusíku," uvedl úřad. „Přezkoumávány jsou automobily koncernu Volkswagen i dalších významných výrobců," dodal. Šetření se týká celkem 23 značek, nezahrnuje ale žádný z modelů české automobilky Škoda Auto, která je součástí Volkswagenu.

Úřad KBA zkoumá rozdíly mezi emisemi v testovacím prostředí a v reálných podmínkách. Úřad zatím uskutečnil dvě třetiny plánovaných měření a v některých případech zaznamenal zvýšené hodnoty emisí. „Tyto údaje jsou dále posuzovány v rámci rozhovorů s příslušnými výrobci a regulačními úřady. Teprve pak budou k dispozici průkazné výsledky," uvedl KBA.

AutomobilkaModel
Alfa RomeoGuilietta
AudiAudi A6
 Audi A3
BMWřada 3
 řada 5
ChevroletCruze
Daciamotortyp SD
FiatPanda
 Ducato
FordFocus
 C-Max
HondaHR-V
Hyundaiix35
 i20
JeepCherokee
Land RoverEvoque
Mazda6
Mercedes-Benztřída C
 CLS
 Sprinter
 třída V
MINIMini
MitsubishiASX
NissanNavara
OpelAstra
 Insignia
 Zafira
Peugeot308
PorscheMacan
RenaultKadjar
SmartForTwo
ToyotaAuris
VolkswagenGolf
 Beetle
 Passat
 Touran
 Polo
 Golf Sportsvan
 Touareg
 Crafter
 Amarok
VolvoV60

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Avatar - Emel
13. 11. 2015 09:20
Re: Naftaky
Dvoulitr s 66kW a 250Nm taky splní emisní normy pouze s AdBlue a DPF. Ale ty technologie tu jsou a zřejmě fungují, aktuálně (a to ještě před propuknutím Dieselgate) se prosazují i v nižších třídách a zdá se, že třeba ta močovina žádná zásadní omezení nepřináší.

Auto není jenom motor. Celková životnost milion kilometrů není zase takový problém, je to jen otázka toho, co všechno se bude muset vyměnit a jestli je to rentabilní. V dnešní době vidím jako mnohem horší závadu třeba stávkující elektroniku než vadné turbo, turbo je prostě spotřebka a pokud vydrží 200tkm, tak se pak prostě vymění.
Avatar - Emel
13. 11. 2015 09:04
Re: Výsledek nic neprokáže, jen se tak ředí vzduch
Opět... je důležité rozlišovat dvě roviny. Rovina toho, jestli je v autě software pro oklamání měřícího procesu... a rovina toho, jaké jsou reálné exhalace. K těm reálným exhalacím tu proběhlo třeba tohle [odkaz] , ale jinak se nic nestalo, ticho po pěšině...
13. 11. 2015 08:20
vw
kdo lže do pekla se hrabe,majitelé passatů a škodivek jsou lůzři a silniční odpad,škoda že to došlo tak daleko,zakáznící houfně přechází z koncernu jinam......
Avatar - Ja Prvni 123
12. 11. 2015 20:53
Re: Naftaky
Nafťáky jsou za zenitem... dosáhly vrcholu.. a nesmyslný emisní tlak je zahnal do "kouta", kde už se jen prodražují, bez přidané hodnoty...

Já jsem pro krok zpátky.
Když se ve velkým autě objeví 2.0 s 85kW a 350Nm... ale bude mít zase životnost milion kilometrů... tak klidně zaplatím i nějakou tu emisní "odpustku".

A to nemluvím o tom, že ten dvoulitr s 66kW a 250 Nm splní klidně Euro 6 i bez těch serepetiček... ale je to jen na nás, zákaznících!
Kupující chtějí vysoká čísla.. tak jim automobilky vyhovují... a pak stojíme na D1... s dobrým pocitem ukrutnýho výkonu a ďábeslkého momentu vodspodu...

:-!
Avatar - Ja Prvni 123
12. 11. 2015 20:47
Re: benziny
Jo, akorát common rail šel opačně.

Kamiony měly jako první vysokotlaké vstřikování.. ale systém později známý jako pumpa-dýza

;-)