Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý trh v roce 2010: Trh se po šrotovném propadl o 23 %

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 5. 1. 2011 • 23:02
5
Prosinec tak byl v loňském roce jediným měsícem, kdy se poptávka po automobilech meziročně zvýšila.

Prodej nových osobních automobilů v Německu se v loňském roce propadl o 23,4 procenta na 2,92 milionu vozů. Oznámil to Svaz mezinárodních výrobců automobilů (VDIK). Poptávka po automobilech v Německu byla těžce zasažena koncem vládního programu šrotovného.

Loňský propad prodeje byl v souladu s prognózou VDIK. V samotném prosinci však prodej meziročně stoupl o sedm procent na 230.000 vozů. Prosinec tak byl v loňském roce jediným měsícem, kdy se poptávka po automobilech meziročně zvýšila.

VDIK předpokládá, že prodej automobilů vykáže růst také v celém letošním roce. "Myslím, že v roce 2011 můžeme očekávat registraci 3,1 milionu nových automobilů. A pokud si ekonomika povede dobře, mohli bychom toto číslo snadno překonat," uvedl prezident VDIK Volker Lange.

Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. V roce 2009 prodej automobilů v Německu díky šrotovnému stoupl o 23 procent na 3,81 milionu vozů. Dostal se tak na nejvyšší úroveň od roku 1992.

Německá vláda zavedla šrotovné počátkem roku 2009 a vyčlenila na něj celkem pět miliard eur (téměř 125 miliard Kč). Na prémii 2500 eur (zhruba 62.000,- Kč) měli nárok lidé, kteří si objednali nový automobil a současně nechali sešrotovat nejméně devět let starý vůz. Peníze na šrotovné byly vyčerpány v září 2009, příznivý vliv však ještě několik měsíců dozníval.

Ukončování či omezování programů šrotovného loni zasáhlo poptávku po automobilech také na dalších velkých evropských trzích. Prodej nových osobních automobilů ve Francii v loňském roce klesl o 2,2 procenta na 2,25 milionu vozů. V Itálii se propadl o 9,2 procenta na 1,96 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň za 14 let.

Témata
Avatar - kolmar
5. 1. 2011 21:51
Re: jsme rádi
Mas cistu pravdu z ekonomickeho hladiska. No bohuzial neni vsetko take ruzove ako by sa mohlo zdat. Radio je plne toho, ze v USA je to s nezamestnanostou velmi zle, narasta samozrejme kriminalita a pocty zavrazdenych policajtov tiez nie su optimisticke... Proste co by bolo lepsie??
5. 1. 2011 18:27
Re: jsme rádi
Malá poznámka - autoprůmysl pokladnu plní. Máš to hodně pomotané, ale nemám sílu ti cokoliv vysvětlovat. O úspěchu celosvětové vlny šrotovného nikdo inteligentní nepochybuje. Možná jen pár ideologů. Ti však bohudík nemají v reálné ekonomice žádné slovo.
Avatar - WinDiesel
5. 1. 2011 09:11
Re: jsme rádi
Krize má jednu dobrou vlastnost, schopnost očistit přebujelé podniky o nadbytečné zaměstnance. Po krizi je vždy podnik štíhlejší a zdravější, není problém pracovníky znovu nabrat.
K tomu díky šrotovnému nedošlo (v Německu), naproti tomu v USA k tomu došlo a nyní se Američané otřepali a jsou znovu ve hře. Bez krize by zbankrotovaly všechny značky, krize jim umožnila dostat se na podovné zaměstnanecké platy, jako má třeba v USA Toyota, před tím měli mzdové a další náklady na zaměstnance až 4x vyšší.
Jak se říká, i to zlé bývá k něčemu dobré.
5. 1. 2011 08:43
Re: jsme rádi
Tady vsichni vedi, ze neslo by si lide kupovali auta, ale aby se podporila ekonomika jez je zavisla v mnoha EU zemich.

Proste aby se nemuselo propoustet, jelikoz autoprumysl zamestnava desetitisice lidi hlavne tedy v nemecku.

Avatar - KANKUNEN
5. 1. 2011 08:02
jsme rádi
Rozhazovat státní pokladnu, aby si lidi kupovali auta je snad ta nejhorší investice.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku