Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nenechte si v myčce poškrábat auto. Kartáče ničí lak, i ruční mytí chce grif!

Svět motorů
Diskuze (60)
Jezdíte s autem pohodlně do mycí linky, nebo mu věnujete péči s kyblíkem a hadrem? A víte, že se tím dá nadělat ještě větší škoda, než způsobí kartáče? Přinášíme velké téma o umývání aut.

Existuje řada testů, které dokládají škodlivost dlouhodobé očisty auta v myčkách. Obvykle na to stačí už desítky absolvovaných cyklů, které se na vzhledu auta podepíšou. Zajímavou zkoušku k tomu před třemi lety uspořádali v Brně. Skoro novou Škodu Citigo tehdy zakryli fólií a následně umyli

osmdesátkrát za sebou. Stálo to tehdy 14.400 Kč a trvalo celé hodiny. Na konci zkoušky technici zjistili zbroušení laku o 3,53 mikrometru a výrazné zhoršení odlesku.

Podobné závěry potvrdily v minulosti i testy renomovaných zahraničních magazínů. Ukazuje se totiž, že provozovatelům aut už škody na laku v myčkách přestávají být fuk. Jde tady o veliké peníze při dalším prodeji vozu. Navíc vzrůstá obliba provozování youngtimerů, kde je požadovaný co nejoriginálnější vzhled.

Nový fenomén

Nejspíš jste sami zaznamenali trend výstavby samoobslužných mycích center u obchodních domů – zatímco máma nakupuje, táta umyje auto a ještě má dobrý pocit, že proti kartáčové lince ušetřil penízky i lak rodinného korábu. A má pravdu, pokud to dělá pořádně. Všichni jsou tak spokojeni, nejvíc provozovatel služby. „Nevymykáme se nijak zbytku Evropy, tudíž automyčky tohoto typu si získávají stále více příznivců. V prvé řadě je to rychlost mytí, ne každý zákazník chce čekat v dlouhé frontě,“ říká Iveta Chalupová, jednatelka společnosti Automyčky ČR.

Náklady na výstavbu přitom nejsou malé. „Například cena dvoumístné mycí linky se pohybuje v rozmezí dvou až tří milionů korun. Cena největší, šestimístné myčky, kterou jsme vybudovali, až pět a půl milionu,“ přibližuje Chalupová. K ceně je ale třeba připočíst ještě pozemek, nutné sítě, rozměňovací bankomat a další. Ještě před šesti lety prý investoři přicházeli k dodavateli technologie s hotovostí, dnes už banky nemají problém ani tak nákladný projekt zafinancovat. Vždyť návratnost je už za dva roky.

Ruční škrábe taky

Jenže bohužel zcela bez chyb není ani ruční mytí. A nezáleží přitom, zda doma, nebo v mycím boxu. Ve zmíněném českém testu totiž došlo i na pečlivé ruční mytí ve specializované firmě. Po odkrytí polepené části karoserie a osmdesátinásobné manuální očistě zjistili technici i v tomto případě poškození laku a snížení odlesku – škody ovšem byly ve srovnání s kartáčovou linkou jen čtvrtinové a na odlesku poloviční. Měřilo se pomocí magnetické indukce a polarizovaného senzorického snímání paprsků světla. Závěry jsou neoddiskutovatelné.

A co z toho vyplývá? Myčka jednoznačně poškozuje lak, o tom není pochyb. Ale ruční mytí nechává nějaké stopy také! Majitelé je zhoršují, pokud dělají chyby jako třeba používání špinavých smetáků nebo mytí celého auta z jednoho kýblu. Mimochodem o pár stránek dál najdete náš test moderní mycí linky stojící v Česku, která slibuje minimální škody. Stála patnáct milionů a nad její funkcí jsme se nestačili divit.

Šetřím, šetříš, šetříme!

Obecně rozšířený názor na škrábání laku aut v myčkách má tak reálný základ. Vždyť se už roky říká, že kdo má rád své auto, nejezdí s ním do myčky. Jenže nelze všechny házet do jednoho pytle. Za škody nemůže pouze nesprávná technologie polyetylenových hrubých kartáčů, ale hlavně šetření ze strany provozovatelů na údržbě. Kartáče – a to i moderní měkké – by se totiž měly vyměnit po určitém cyklu (většinou 25.000), což se ale kvůli nemalé úspoře neděje! Donekonečna se používá ta samá špatně přečištěná voda (byť by měla být osmotická bez minerálů, aby nenechávala fl eky po oschnutí) a další chyby se opakují každý den.

My jsme ostatně pro důkazy nemuseli chodit daleko – na hlavní fotce vidíte dvě podobná rodinná mondea. Jenže zatímco první bylo za svůj život už mockrát v myčce, druhé jeho majitel zásadně ošetřuje ručně – patří spolupracovníkovi redakce, který se mytím aut živí. Na levém autě se návštěvy kartáčů pochopitelně už po pár letech projevily mikroskopickými škrábanci v laku. Na sluníčku jsou vidět i bez dlouhého hledání. Každopádně to při dalším prodeji znamená nižší cenu.

Opravdu je ruční lepší?

Ani pokud jednoduše myjete auto s kyblíkem na dvoře, neměli byste tak dělat úplně bez rozmyslu. Byť to vypadá, že na takové prkotině není co

pokazit. Jenže vadí, pokud opomíjíte předmytí a odmočení nečistot. Základem je totiž dobré oplachování, protože špína jinak působí jako abrazivum.

Vadí i přílišná horlivost. „Pokud někdo použije na odstranění zaschlých mušek na kapotě hrubou stranu houbičky, auto pak může rovnou poslat do lakovny,“ varuje majitel pražské ruční automyčky Jan Pavlův.

Mnoho se dá ještě zachránit rozleštěním. Dejte ale pozor na levné elektrické leštičky, které se objevily už i v supermarketech mezi rohlíky. „Kdo s leštičkou neumí, vůbec by si ji neměl pořizovat. Profesionální rozleštění sice stojí tisíce, je ale velmi pracné a výsledek tomu odpovídá,“ říká Jan Pavlův.

Další fází je renovace laku, na kterou si dokonce ani zkušený provozovatel ruční automyčky netroufá a najímá si k tomu specialisty. U starší limuzíny to běžně trvá kolem osmi hodin tvrdé dřiny, kdy se musí v několika fázích ošetřit karoserie centimetr po centimetru. Není tak divu, že cena činí pět až šest tisíc korun. Auto pak ale opravdu vypadá jako nové. Jen to pochopitelně nelze opakovat za životnost vozu donekonečna. Každopádně pořád platí, že vzhled vozu prodává. A pokud nechcete jednou přijít o peníze, myslete na to i při každém jeho mytí. Bohužel každá metoda trochu z lesku a tloušťky laku ubere – ale pořád lepší než auto nemýt vůbec. Ve špíně a zaschlém bahně se daří korozi.

Jak reklamovat myčku: Prokážete i dlouhodobé poškozování!

Co dělat, pokud nejste s mytím spokojeni, a kde si stěžovat, když zjistíte nějaké škody? O tom jsme si povídali s právníkem sdružení dTest Lukášem Zeleným.

Jak mám postupovat, jestliže mi myčka auto neočistila?

Při využití služeb automyčky uzavíráte smlouvu o dílo. Nedostatečné vyčištění auta lze reklamovat ihned po mytí. Pokud se vady rozhodnete vytýkat později, s reklamací již neuspějete. Jinak by tomu bylo pouze v případě, kdyby šlo o nedostatky, které se projeví až po nějakém čase a nejsou patrné ihned – jako například nekvalitní voskování. Po provozovateli můžete požadovat řádné uskutečnění služby nebo slevu z ceny.

A co dělat, když myčka auto poškodila?

Můžete žádat o náhradu vzniklé škody, a to buď uvedením do předešlého stavu, tedy opravou, nebo v penězích – podle toho, jakou variantu preferujete.

Když po čase zjistím škrábance na karoserii od kartáčů, mám šanci uspět s požadavkem na náhradu škody?

I v takovém případě lze žádat o náhradu škody. Musí však být nepochybné, že škrábance pocházejí od kartáčů právě z konkrétní automyčky. Něco takového může být velice obtížné prokázat.

Čím si tedy mohu pomoci?

Jako důkaz může posloužit fotodokumentace, popřípadě znalecký posudek.

Kolik času mám na nahlášení škody?

Nárok na náhradu škody se promlčuje až za deset let od jejího vzniku, lze ho tedy uplatnit i dodatečně.

Rozhovor s dodavatelem automyček: Nové mycí linky jsou technologicky vyspělé

Podle Viktora Nohela, manažera pro klíčové zákazníky dodavatele automyček AutoMax Group, je v současné době vidět odklon od klasických kartáčů z polyetylenových žíní k měkkým pěnovým, šetrným k laku. Bývají označovány termíny carlite, softechs, gentle touch a podobně. Doporučuje tedy vyhledávat přesně takové myčky. Navíc už bývají vybaveny i kvalitním chemickým předmytím s oplachem celého auta tlakovou vodou.

Jaké jsou kromě nových kartáčů trendy v myčkách?

V oblasti kartáčových mycích linek je možné zaregistrovat funkci aplikace nanovosku, který výrazně lépe ochraňuje karoserii a propůjčuje ošetřeným vozům brilantní lesk. Významným trendem je také četná instalace boxů pro samoobslužné bezdotykové mytí, které rostou zejména v blízkosti obchodních center.

Chtějí do mycích linek čeští provozovatelé investovat?

V současné době investují nemalé prostředky a na většině sítí dochází k obměně starých technologií za nové. Ve většině případů jsou nové mycí linky

technologicky vyspělé, reflektují tak aktuální požadavky trhu.

Co způsobuje poškrábání laku při častém mytí auta v myčce? Nesprávná technologie, nebo zanedbání údržby ze strany provozovatele myček?

Příčinou poškození laku mohou být oba důvody, avšak převládá spíše zanedbání údržby. Častým problémem bývají opotřebené kartáče, ale třeba i nedostatečné množství vody v mycím cyklu či nefunkční dávkování chemických prostředků. V současné době se však riziko poškození laku hodně snížilo, a to zejména díky přechodu na měkké kartáče a instalaci technologií s vyspělými systémy předmytí tlakovou vodou.

Mám vůbec jako zákazník šanci poznat, že myčka šetří na údržbě a kartáče mi poškodí lak?

Většinou pouhý pohled do haly mycí linky mnohé napoví. Poctiví provozovatelé myčky udržují v čistotě a snaží se zákazníkům nabídnout kvalitní službu. Vhodnější je rovněž používat myčky s měkkými kartáči, hlavně ty, kde nechybí systém automatického tlakového předmytí. Pokud si zákazník není jist, informace mu jistě podá obsluha. Popřípadě může vypozorovat, jak myčka pracuje na voze jiného zákazníka.

Kolik vlastně stojí taková mycí linka?

Cena samotné slušně vybavené mycí linky může výrazně přesáhnout dva miliony korun. Toto ale nestačí. Zpravidla je třeba vybudovat čistírnu odpadních vod a halu, kde mycí linka pracuje. V úhrnu tedy investice může hravě překročit sumu čtyř až pěti milionů.

Jaká je průměrná návratnost?

Vždy se liší v návaznosti na lokalitě, tedy i konkurenci v místě a kvalitě poskytované služby. V průměru se investice navrátí za tři až šest let. Toto je podobné, pokud se jedná o kartáčovou mycí linku či boxy samoobslužného, bezkontaktního mytí.

Jsou čeští motoristé konzervativní, nebo neváhají připlatit za bezkontaktní mytí vozu?

Tuzemští řidiči jsou sice konzervativní, mytí v boxech bezkontaktního mytí však prudce zvyšuje oblibu u spousty zákazníků. Je jasné, že velký vliv má také fakt, zda se jedná o soukromý rodinný vůz, který si chce majitel hýčkat, nebo flotilový automobil, kde rozhoduje čas a rozumně vynaložené prostředky.

Víte, že…

… obavy o menší životnost moderních vodou ředitelných laků jsou zbytečné? Podle zkušeností lakýrníků odolávají poškrábání stejně jako dřív. Při opravách se používají dvousložkové směsi.

Jaké jsou možnosti očisty auta?

Domácí ruční mytí

Kýbl s vodou a hadr jsou pro mnohé nejjednodušší a nejlevnější možností. Pro obyvatele sídlišť je ale totéž nejsložitější – tahat všechno výtahem je otrava, olejové frakce na parkovišti a špinavá voda s pěnou mezi zaparkovanými auty asi úsměv sousedů také nevykouzlí. Navíc to také není zcela zadarmo – když si odmyslíme mizivé náklady na vodu a neuchopitelné za strávený čas, pak musíte pořídit minimálně nějaké mycí prostředky a kosmetiku. Počáteční investice v řádu stokorun se tak časem rozpustí na desetikoruny podle frekvence mytí. Dejte pozor na mytí rozpálené karoserie na slunci, voskovat se v takové situaci také nedá. „Vždy je lepší používat jemnější materiály, měkké houby nebo bavlněné hadry, žínky. Pokaždé s dostatečným množstvím vody, k osušení pak jelení kůži nebo k tomu určené utěrky. Zásadně nedoporučujeme houby na hmyz, kuchyňské houbičky, plastové drátěnky ani jiné silně abrazivní předměty,“ radí mladoboleslavský výrobce automobilů.

Tip Světa motorů

Základem je dostatek vody. Pokud celé auto „ošmrdláte“ jedním kýblem s vodou, naděláte víc škody než užitku. Nečistoty totiž působí na lak jako brusná pasta! Proto se nesmí používat ani hrubé houbičky.

Plusy Nízká cena, nemusíte nikam jezdit
Minusy Zcela zadarmo to také není, vyžaduje vlastní pot a čas
Průměrná cena 10-20 Kč

Tlaková myčka v boxu

Samoobslužná mycí místa už najdete skoro v každém větším městě, kde zdatně sekundují klasickým mycím linkám. Pokud to s wapkou umíte,

dokážete auto očistit už za 40 Kč. Každý se ale spolehlivě vejde do stovky. Výhodou je možnost dostat se i do zahloubených zákoutí. Ale má to

i svá specifika. Například se zásadně nedoporučuje tlakovou myčkou stříkat do motorového prostoru! „Vysokotlaká voda není úplně vhodným prostředkem pro běžné uživatelské mytí karoserie, ale lze ji za dodržení doporučení z návodu k obsluze použít pro odstranění hrubých nečistot. Z technického hlediska nedoporučujeme vzdálenost menší než 30 cm,“ varuje výrobce aut Škoda. Obavy není třeba mít ani z použité chemie. „Není agresivní vůči laku a majitel automyčky musí předkládat výsledky odběrů příslušným úřadům, které si mohou kdykoliv odebrat kontrolní vzorky,“ vysvětluje ještě Iveta Chalupová, jednatelka společnosti Automyčky ČR.

Tip Světa motorů

Jestliže se chcete stoprocentně spolehnout na to, že auto nepoškrábete, vozte s sebou vlastní houbu nebo kartáč. Pokud totiž před vámi někdo drbal

zabahněný off road po výletu do terénu a vy pak nevědomky použijete špinavý kartáč po něm, proti běžné mycí lince si vůbec nepomůžete…

Pamatujte při mytí wapkou!

  • Fólie při dobře mířeném tlaku spolehlivě sloupnete, pozor na to!
  • V zimě nemiřte na zámky dveří a spáry, které pak s oblibou zamrzají.
  • Nemiřte ani na parkovací kamery, parkovací čidla ani choulostivé části karoserie, jako jsou pryžové a plastové díly.
  • Netryskejte proudem vody přímo na výklopné rameno tažného zařízení nebo zásuvku tažného zařízení – hrozí nebezpečí poškození těsnění či vypláchnutí mazacího tuku.
Plusy Pokud se to umí, auto perfektně očistí, slušná cena
Minusy Můžete tím nadělat škody, než se to naučíte, nejdříve se zmáčíte
Průměrná cena 40-80 Kč

Bezkartáčová linka

Bezdotykové linky, kde se za celou dobu nepřiblíží k laku jediný kartáč, byste spočítali na prstech jedné ruky. Princip spočívá v mycím rameni, které auto postupně objede. Stojí to sice o fous víc než běžná myčka, ale minimální stopy na karoserii jsou zaručeny. Kromě toho se hodí mytí spodku, navíc nemusíte ani z auta demontovat nosiče, antény a další. Ještě před lety sice neměly takovou účinnost jako klasické kartáčové linky, ale postupně se to lepší a k moderním typům už nemáme připomínek. Jen škoda, že jich není více.

Plusy Umyje i spodek, nemusíte snímat anténu
Minusy Je jich jako šafránu, vyšší cena
Průměrná cena 130-190 Kč

Kartáčová mycí linka

Nejpohodlnější a nejčastější způsob mytí se hodí na silně znečištěná auta. Na druhou stranu zanechává na laku největší stopy. „Samotná frekvence mytí není pro lak nijak ohrožující. Mytí nevhodným způsobem může však způsobovat drobná poškození laku od nevhodných nebo špatně udržovaných kartáčů či abrazivně působících nečistot na nich nebo v případě velkého znečištění bez předchozího oplachu. Častým opakováním takového postupu se pak mohou poškození množit a projevit i pohledově,“ sdělili nám ze Škody Auto. Mimochodem po dobu prvních tří týdnů od výroby vozu nedoporučují lak vůbec umývat kvůli poškrábání.

Tip Světa motorů

Pozorujte výsledek mytí na autě, které z linky vyjelo! Na první pohled opotřebovaná myčka se starými plastovými kartáči a přetaženou dobou výměny

poškrábe lak. U nových typů myček s měkkými kartáči je riziko o dost nižší.

Plusy Pohodlí, rychlost, pokud nemusíte čekat
Minusy Někdy dlouhé čekání, nejvíc poškozuje lak, zákoutí karoserie neumyje
Průměrná cena 80-110 Kč

Profesionální ruční mytí

Zkušení bazaristé dobře vědí, že vnější kabát rozhoduje o osudu prodávaného zboží. Proto vyhledávají služby ručních profesionálních automyček. Za kompletní „načančání“ auta před prodejem včetně interiéru dáte kolem tří tisíc. Na základní mytí ale stačí už pár stovek. Profíci jsou obvykle šikovní, kromě toho používají účinnou a drahou kosmetiku, jakou domů nekoupíte. Aspoň jednou za život doporučujeme každému vyzkoušet dát auto takto vyčistit. Uvidíte, o kolik je to lepší proti domácímu „šmrdlání“. Ale holt nesmíte hledět na korunu…

Plusy Mnoho muziky bez vlastní práce, za příplatek za vás i vytepují interiér nebo rozleští lak
Minusy Nenajdete v každé obci, snadno se dostanete až do tisíců korun
Průměrná cena 400-1000 Kč

Moderní myčka na vlastní kůži: Na plovárně

Jak vypadá a funguje moderní mycí linka? Na to jsme se vypravili podívat do Olbramovic.

Výše jsme popsali, že míst na celkovou očistu vozu přibývá jak hub po dešti. Když přijíždíme do areálu v Olbramovicích na trase mezi Prahou a Táborem, velikost zdejšího centra nám na první pohled vyráží dech. Jsou tu čtyři místa pro bezkontaktní mytí, vysavače, čistič koberečků do aut, ale i zmiňovaná linka.

Problém ukážeme

Na pokyn pracovníka sundáváme anténu a s nastartovaným autem přijíždíme na začátek linky. „Máte to vzadu odřené, víte o tom?“ upozorňuje nás, než vystupujeme. Bere do ruky wapku a začíná očišťovat náš vůz. „Auto se vždy předmyje klasickou tlakovou vodou i saponátem na odstraňování zaschlých nečistot, much a podobně. Máme rovněž speciální chemii na kola, která rozpustí nečistoty od brzd,“ říká vedoucí linky Davo Car Karel Jírec, zatímco naše auto zajíždí do prostoru pro čištění. I pro řidiče je zde tunel vedoucí podél mytí, ze kterého je možné proces sledovat. „Zákazníci mají možnost z auta vystoupit a znovu nastoupit až na konci. Existují lidé s nedůvěrou k mytí, nebo mají v tunelu klaustrofobické pocity,“ říká, zatímco alfu objíždí rameno s tlakovou vodou. Vypadá podobně jako to, které v normální portálové myčce projede okolo obrysů karoserie při závěrečném sušení. V tomto případě z něj však stříká tekutina s vysokým tlakem. Paprsek pak dokonce mění úhel.

Dvě vody

Prahy vozu už v tu chvíli ostřikují rotující trysky – na první pohled to vypadá podobně jako točící se kartáč na kola. Právě teď se spouští ostřik spodku karoserie – po prosolené zimě vítaný bonus. To už posuvník v podlaze tlačí náš vůz, který nyní vypadá jako nový, do kartáčů. „Jsou sice plastové, ale hebké. Navíc jsou celou dobu zkrápěné čistou vodou,“ popisuje Jírec. U klasických kartáčů dochází k tomu, že po čase přestanou kvalitně čistit auta. Postupně se jim natrhávají konce, ve kterých se drží špína, a na poškození laku je zaděláno. „Životnost našeho řešení Carlite je nižší. Kartáče ale jsou měkčí a nejsou savé, takže nedrží špínu. Po umytí auta se navíc vždy propláchnou,“ ukazuje zdejší vedoucí, zatímco je auto drhnuto aktivní pěnou ze všech stran. Zajímavostí je také spodní kartáč, který se stará o prahy.

To už vůz dojíždí na konec tunelu, kde se na něj aplikuje vosk. Tím se dostáváme k poslednímu kroku, kterým je sušení.

Čistota = základ úspěchu

Když auto odvážíme, procházíme si celou linku pěšky. Překvapuje nás čistota, spolu s prosklenou střechou si zde připadáme skoro jako na plovárně. „Každý večer celou myčku vyčistíme wapkou. Jednou za čtrnáct dní děláme větší čištění, kdy odstraňujeme i vosk z podlahy, ošetřujeme i nerez,“ říká. Není tu ani stopy po zatuchlém zápachu, který známe z jiných zařízení. Voda se přitom i zde recykluje. „V několika stupních ji filtrujeme přes písek, přesto se po čase musí vyvézt do čističky a napouští se nová. V oběhu je celkem třicet kubíků vody,“ říká Jírec. Pravidelně se také musí nastavovat množství chemie. „To dělá přímo dodavatel kosmetiky. Kdybychom ubírali, lidé to poznají a nebudou se vracet,“ ukazuje zdejší vedoucí, když se dostáváme na konec procesu. „Každý provozovatel myčky pochopitelně tvrdí, že se lak u něj nepoškodí. Já za sebe ale mohu garantovat, že děláme vše, pro to, abychom minimalizovali jakékoli riziko, “ loučí se s námi Jírec.

Ruční, nebo automatické

Tím, že v Olbramovicích nabízejí jak ruční, tak automatické mytí, mohou zde porovnat náročnost jednotlivých řešení z pohledu spotřebované vody. Stejně jako u mytí nádobí i v tomto případě vítězí automatika. „U linky představuje spotřeba na jedno auto asi šedesát litrů čisté vody. K tomu využijeme sto litrů recyklované. U ručního mytí je to v průměru asi 200 litrů na auto,“ vysvětluje Jírec. Všechna voda se odvádí do vlastní čističky odpadních vod. Až následně jde do kanalizace.

Víte, že….

… pro mytí se využívá teplá voda?

… teplotním stropem pro použití je minus pět stupňů?

… v myčce mohu jet tři auta najednou a další může čekat na předmytí?

… voda na oplach je změkčována a zároveň se z ní odstraňují minerály, aby na autě po zaschnutí netvořila mapy?

… tlak tekutiny při předmytí je větší než u ručního mytí? Může jej používat jen proškolená obsluha.

… nejčastěji sem lidé jezdí za hezkého počasí? V pracovní dny to pak bývá dopoledne.


Autoři: Matouš Jelínek, Petr Slováček

Svět motorů
Diskuze (60)
9. 12. 2022 16:12
Vapka je lepší
Když jsem naposledy měla s holkama na dámskou jízdu na Pálavu půjčený rodinný Tiguan od manžela, tak jsem ho pak nechala umýt v nějaké komerční myčce kartáčema. No kdybyste viděli jak manžel řval (a to je na mě vždy hodný). Naháněl mě po baráku, řval jako nějaké zvíře proč teda kupoval ten https://www.nilfisk-eshop.cz/…dum-a-domacnost/ vysokotlaký čistič když nedokážu ani odpracovat nějakou věc rukama.. No hrůza děs.
15. 8. 2020 21:09
Mytí auta
Mně by zase až tak nevadilo, že by mi kartáče v myčce poškrábaly lak na autě, ale nechce se mi každých 14 dní nebo měsíc dávat peníze za umytí auta, když jsem se před časem rozhodl pro koupi vapky Karcher z https://www.profinaradi.com/…ke-cistice-vapky a myju s ní skoro všechno, protože to jde krásně a skoro samo.
30. 7. 2019 17:05
Tak proto...
Tak proto radši péči o auto svěřuji těmto lidem: http://www.united-c.cz/ - za to vypadá faaakt krásně :)
1. 3. 2018 14:41
Re: Bla bla bla...
Je důležité si prostě vybrat dobrou a ověřenou myčku aut. U nás myjou auta brigádníci, ale rozhodně to neflákají. Dostávají dostatečně zaplaceno a navíc mají dýška. Taky používáme kvalitní chemii na čistění: [odkaz] a rozdíl jde poznat.
Vyzkoušejte taky zajet do pořádné automyčky a pak si až stěžujte!
15. 5. 2017 19:23
Re: Ford
Někdo si tohle myslí o francouzských nebo italských autech. Každá značka má nějaká pro a nějaká proti. A každý uživatel klade hlavní důraz na něco jiného - design, jízdní vlastnosti, cena, spolehlivost, funkce...