Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nezvykle zachovalý Superb I na prodej: S legendárním motorem, nízkým nájezdem a po 1. majiteli

Jan Zajíc
Diskuze (22)

První generace Škody Superb představuje auto, které v inzerci s ojetými vozy na prodej najdeme poměrně často. Nás ale zaujal jeden kousek v nezvykle zachovalém stavu. A ještě se zajímavým motorem.

Připomeňme, že novodobý Superb mladoboleslavská automobilka představila v roce 2001. Nejprve na autosalonu v Ženevě odhalila koncept jménem Montreux, který významně naznačil, co Škoda chystá, sériové provedení sedanu na pomezí střední a vyšší střední třídy, už pod označením Superb, se vyrábět začalo v prosinci téhož roku.

Video se připravuje ...

Vlajková loď značky využila mechanický základ Volkswagenu Passatu B5, oproti němu však měla o zhruba 10 centimetrů delší rozvor a o dost delší karoserii. Škoda Superb první generace na délku měří 4803 milimetrů, mezi nápravami naměříme vzdálenost 2803 mm.

K dispozici bylo několik motorizací - včetně šestiválcových. V roce 2006 sedan prošel modernizací, produkce byla ukončena v roce 2008. Z výrobních linek v různých zemích světa sjelo téměř 134 tisíc vozů.

Exemplář, který jsme našli na prodej v německém Mannheimu, je v provedení po faceliftu, poprvé byl registrován v roce 2007. A od té doby najezdil 64.298 kilometrů, což je na Superb opravdu nezvykle málo. Zvlášť s přihlédnutím ke skutečnosti, že jde o kus s naftovým motorem. Navíc ikonickým.

Pod přední kapotou totiž pracuje legendární 1.9 TDI, v tomto případě ve verzi BPZ, nabízené v posledních dvou letech produkce vozu. Čtyřválcový turbodiesel o objemu 1896 kubických centimetrů poskytuje maximální výkon 85 kW při 4000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 250 Nm při 1900 ot/min.

Superb s ním patřil mezi nejpomalejší varianty, Škoda udávala schopnost akcelerovat z klidu na stovku za 11,7 sekundy a rozjet se maximálně na 198 km/h. Motor měl ale jiné přednosti, například úspornost - normovaná průměrná spotřeba v kombinovaném provozu činila 5,8 l/100 km -, především ale jednotku 1.9 TDI proslavila její spolehlivost a houževnatost. Diesel je párován s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nabízený automobil zaujme také historií. Podle prodejce ho dosud vlastnil jediný majitel, údajně v důchodovém věku, který se o něj velice dobře staral. Na fotografiích Superb skutečně vypadá zachovale, zvlášť interiér nepůsobí, jako by patřil skoro 16 let starému vozu.

Výbava zahrnuje například audiosystém Symphony s CD přehrávačem, elektricky ovládaná okna, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla nebo xenonové světlomety. Sedan s karoserií lakovanou modrou metalízou je na prodej za 11.990 eur, což je v přepočtu asi 290 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
26. 1. 2023 13:33
Re: Hnus
Musís si koupit 300C v kombíku s 5,7 HEMi a jezdit na LPG :-) :-) :-)
Nebo Grandčíro a Durango , aspon bude před školkama něco stylového :-) :-)
Avatar - speedfred
26. 1. 2023 10:14
Re: Hnus
My sa máme celkom slušne podľa toho kto má aké auto ale treba sa pozriet aj do širšieho okolia a aké platy sú v nejakých lazoch napr na SK.
Presne ako píše WP.
Avatar - Barrichello
26. 1. 2023 09:47
Re: Hnus
To máš dobré, já dneska viděl cestou 7 ks Fabia I, 12x Oktávka a EV sem viděl jednu Teslu Y.
Jinak kde nic, tu nic :-)

Ale viděl sem jeden GMC Yukon, ten v dieslu není.

Zato mraky těch BMW X3, X5, MB Sklasse, Superby, Oktávky 3 a 4, dodávky atd jo.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2023 06:47
Re: Hnus
Mám diesel s filtrem, budem kámoši? :D
Avatar - Mokrous
25. 1. 2023 23:39
Re: Hnus
:D :D :D :D :D