Nezvykle zachovalý Superb I na prodej: S legendárním motorem, nízkým nájezdem a po 1. majiteli
První generace Škody Superb představuje auto, které v inzerci s ojetými vozy na prodej najdeme poměrně často. Nás ale zaujal jeden kousek v nezvykle zachovalém stavu. A ještě se zajímavým motorem.
Připomeňme, že novodobý Superb mladoboleslavská automobilka představila v roce 2001. Nejprve na autosalonu v Ženevě odhalila koncept jménem Montreux, který významně naznačil, co Škoda chystá, sériové provedení sedanu na pomezí střední a vyšší střední třídy, už pod označením Superb, se vyrábět začalo v prosinci téhož roku.

Vlajková loď značky využila mechanický základ Volkswagenu Passatu B5, oproti němu však měla o zhruba 10 centimetrů delší rozvor a o dost delší karoserii. Škoda Superb první generace na délku měří 4803 milimetrů, mezi nápravami naměříme vzdálenost 2803 mm.
K dispozici bylo několik motorizací - včetně šestiválcových. V roce 2006 sedan prošel modernizací, produkce byla ukončena v roce 2008. Z výrobních linek v různých zemích světa sjelo téměř 134 tisíc vozů.
Exemplář, který jsme našli na prodej v německém Mannheimu, je v provedení po faceliftu, poprvé byl registrován v roce 2007. A od té doby najezdil 64.298 kilometrů, což je na Superb opravdu nezvykle málo. Zvlášť s přihlédnutím ke skutečnosti, že jde o kus s naftovým motorem. Navíc ikonickým.
Pod přední kapotou totiž pracuje legendární 1.9 TDI, v tomto případě ve verzi BPZ, nabízené v posledních dvou letech produkce vozu. Čtyřválcový turbodiesel o objemu 1896 kubických centimetrů poskytuje maximální výkon 85 kW při 4000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 250 Nm při 1900 ot/min.
Superb s ním patřil mezi nejpomalejší varianty, Škoda udávala schopnost akcelerovat z klidu na stovku za 11,7 sekundy a rozjet se maximálně na 198 km/h. Motor měl ale jiné přednosti, například úspornost - normovaná průměrná spotřeba v kombinovaném provozu činila 5,8 l/100 km -, především ale jednotku 1.9 TDI proslavila její spolehlivost a houževnatost. Diesel je párován s pětistupňovou manuální převodovkou.
Nabízený automobil zaujme také historií. Podle prodejce ho dosud vlastnil jediný majitel, údajně v důchodovém věku, který se o něj velice dobře staral. Na fotografiích Superb skutečně vypadá zachovale, zvlášť interiér nepůsobí, jako by patřil skoro 16 let starému vozu.
Výbava zahrnuje například audiosystém Symphony s CD přehrávačem, elektricky ovládaná okna, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla nebo xenonové světlomety. Sedan s karoserií lakovanou modrou metalízou je na prodej za 11.990 eur, což je v přepočtu asi 290 tisíc korun.