Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nezvykle zachovalý Superb I na prodej: S legendárním motorem, nízkým nájezdem a po 1. majiteli

Jan Zajíc Jan Zajíc 25. 1. 2023 • 17:34
17
22
Zobrazit náhledy (17)
Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb

První generace Škody Superb představuje auto, které v inzerci s ojetými vozy na prodej najdeme poměrně často. Nás ale zaujal jeden kousek v nezvykle zachovalém stavu. A ještě se zajímavým motorem.

Připomeňme, že novodobý Superb mladoboleslavská automobilka představila v roce 2001. Nejprve na autosalonu v Ženevě odhalila koncept jménem Montreux, který významně naznačil, co Škoda chystá, sériové provedení sedanu na pomezí střední a vyšší střední třídy, už pod označením Superb, se vyrábět začalo v prosinci téhož roku.

Video se připravuje ...

Vlajková loď značky využila mechanický základ Volkswagenu Passatu B5, oproti němu však měla o zhruba 10 centimetrů delší rozvor a o dost delší karoserii. Škoda Superb první generace na délku měří 4803 milimetrů, mezi nápravami naměříme vzdálenost 2803 mm.

K dispozici bylo několik motorizací - včetně šestiválcových. V roce 2006 sedan prošel modernizací, produkce byla ukončena v roce 2008. Z výrobních linek v různých zemích světa sjelo téměř 134 tisíc vozů.

Exemplář, který jsme našli na prodej v německém Mannheimu, je v provedení po faceliftu, poprvé byl registrován v roce 2007. A od té doby najezdil 64.298 kilometrů, což je na Superb opravdu nezvykle málo. Zvlášť s přihlédnutím ke skutečnosti, že jde o kus s naftovým motorem. Navíc ikonickým.

Pod přední kapotou totiž pracuje legendární 1.9 TDI, v tomto případě ve verzi BPZ, nabízené v posledních dvou letech produkce vozu. Čtyřválcový turbodiesel o objemu 1896 kubických centimetrů poskytuje maximální výkon 85 kW při 4000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 250 Nm při 1900 ot/min.

Superb s ním patřil mezi nejpomalejší varianty, Škoda udávala schopnost akcelerovat z klidu na stovku za 11,7 sekundy a rozjet se maximálně na 198 km/h. Motor měl ale jiné přednosti, například úspornost - normovaná průměrná spotřeba v kombinovaném provozu činila 5,8 l/100 km -, především ale jednotku 1.9 TDI proslavila její spolehlivost a houževnatost. Diesel je párován s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nabízený automobil zaujme také historií. Podle prodejce ho dosud vlastnil jediný majitel, údajně v důchodovém věku, který se o něj velice dobře staral. Na fotografiích Superb skutečně vypadá zachovale, zvlášť interiér nepůsobí, jako by patřil skoro 16 let starému vozu.

Výbava zahrnuje například audiosystém Symphony s CD přehrávačem, elektricky ovládaná okna, zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla nebo xenonové světlomety. Sedan s karoserií lakovanou modrou metalízou je na prodej za 11.990 eur, což je v přepočtu asi 290 tisíc korun.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barrichello
26. 1. 2023 13:33
Re: Hnus
Musís si koupit 300C v kombíku s 5,7 HEMi a jezdit na LPG :-) :-) :-)
Nebo Grandčíro a Durango , aspon bude před školkama něco stylového :-) :-)
Avatar - speedfred
26. 1. 2023 10:14
Re: Hnus
My sa máme celkom slušne podľa toho kto má aké auto ale treba sa pozriet aj do širšieho okolia a aké platy sú v nejakých lazoch napr na SK.
Presne ako píše WP.
Avatar - Barrichello
26. 1. 2023 09:47
Re: Hnus
To máš dobré, já dneska viděl cestou 7 ks Fabia I, 12x Oktávka a EV sem viděl jednu Teslu Y.
Jinak kde nic, tu nic :-)

Ale viděl sem jeden GMC Yukon, ten v dieslu není.

Zato mraky těch BMW X3, X5, MB Sklasse, Superby, Oktávky 3 a 4, dodávky atd jo.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2023 06:47
Re: Hnus
Mám diesel s filtrem, budem kámoši? :D
Avatar - Mokrous
25. 1. 2023 23:39
Re: Hnus
:D :D :D :D :D