Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

NHTSA navrhuje ESC pro užitková vozidla

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Stabilizační systém se možná stane součástí standardní výbavy nákladních vozidel a autobusů na severoamerickém trhu.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) plánuje zavedení povinného stabilizačního systému ESC pro velké užitkové vozy a autobusy. Výzkum agentury totiž ukázal, že tato technologie může pomoci předejít až 56 % nehodám s otočením na střechu a 14 % nehod způsobených ztrátou kontroly.

Díky senzorům monitorujícím pohyb a řízení vozu může ESC snížit riziko převrácení vozidla použitím počítačem řízených brzd a také pomoci řidiči řešit těžkou nedotáčivost nebo přetáčivost vozu, která vede ke ztrátě kontroly nad vozidlem.

NHTSA předpokládá že povinné ESC na velkých nákladních vozech a velkých autobusech zabrání až 2.329 nehodám, zmírní až 858 zranění a předejde 49 – 60 smrtelným nehodám ročně.

Předpokládaného efektu by mělo nové pravidlo dosáhnout během dvou až čtyř let od svého zavedení, v závislosti na typu vozidla

Návrh má nyní veřejnost možnost 90 dní připomínkovat. NHTSA také uspořádá veřejné slyšení o nově požadovaném standardu jeho datum a místo konání zatím není upřesněno.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Lucaslegend
20. 5. 2012 11:53
Re: Palec nahoru
Taketo bezpecnostne systemy uz mali mat davno povinne !! A aj adaptivny tempomat a system kontroli ci vodic nezaspava....a obmedzovac rychlosti na max 100km...
19. 5. 2012 23:13
Palec nahoru
řídit kamion nebo autobus není o požitku z jízdy, takže každý elektrický pomocný systém navíc dobrý..jen aby šoféři nezačli mít pocit, že když za ně pomalu jedou počítače, tak si můžou zdřímnout >:D