Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Altima: Americký facelift pro rok 2010

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Americký Nissan Altima vstupuje do modelového roku 2010 se stylistickými změnami.

Jedná se o čtvrtou generaci, vyráběnou v původním provedení od roku 2006. Tehdy se objevil také hybridní sedan, dvoudveřové kupé sjíždí z výrobních linek dva roky. Altima, která je řazena do americké střední třídy, zaznamenala stylistické retuše exteriéru i interiéru. Designové změny se projevily zejména na masce chladiče a předním nárazníku, nová jsou i litá kola.

K dispozici jsou, jak je v USA běžné, pouze zážehové motory – 2,5litrový řadový čtyřválec s výkonem 131 kW a 3,5litrový vidlicový šestiválec, který dává 201 kW. Převodovky jsou buď bezstupňová CVT nebo šestistupňová manuální, poháněna je vždy pední náprava. Hybrid má pod kapotou upravený agregát Nissan QR25, tedy pro tuto řadu základní čtyřválec o objemu 2,5 litru, který v činnosti podporuje elektromotor. Výkon celého hybridního systému je 148 kW, spřažení obou druhů pohonných jednotek umožňuje vozu ujet až 965 km, spotřeba paliva činí ve městě 6,7 l/100 km, na dálnici pak 7,1 l/100 km (dle metodiky EPA).

Karoserie je dlouhá 4,82 metru (kupé 4,64 m) a má rozvor náprav 2775 mm (kupé o 100 mm kratší). Na evropských trzích Nissan v současné době podobný model nenabízí, díly podvozkové platformy s ním ale sdílí Nissan Murano a také aktuální generace Renaultu Laguna. Ve východní Asii a Austrálii se místo Altimy nabízí příbuzný model Nissan Teana, který má méně sportovní design.

Základní provedení sedanu se prodává za 19.900 dolarů, kupé začíná na 22.440 dolarech a hybrid stojí 26.780 dolarů. Severoameričtí dealeři budou nové provedení řady Altima nabízet od pondělka 5. října, výroba probíhá výhradně v USA.

První generace Altimy se začala vyrábět v roce 1993 na bázi tehdejší Primery P10, na některých trzích nesla jiná označení (například Bluebird Stanza). Celkem se dosud prodalo 3,2 milionu vozů této řady.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
9. 10. 2009 11:39
Re: Evropa - odpadiště automobilek
jj, moje slova, u nas hlavne co nejvic vzduchu v kufru, co kdybych chtel jednou odvezt kolotoc...
9. 10. 2009 11:38
Re: Evropani
Nechapu, jak neprakticnost? Podivej se na tu delku, chces mi rict, ze do toho kocarek nebo lyze nedas? To je velky omyl, ty auta jsou prostorne az az a abych kalkuloval, ze jednou za uhersky rok povezu sedacku, kterou do octavky stejne nedas, tak to je to nejsilenejsi, co se u nas deje
Avatar - euro89
9. 10. 2009 01:21
Evropa - odpadiště automobilek
Vždycky, když se objeví nějaký článek o japonských autech určený mimo Evropský trh, mám pocit, že k nám se dostává jen takovej odpad... V Evropě nabídnou Japonci pouze "oloupanou slupku od pomeranče" v podobě aut jako Micra, Note, Yaris, Auris(...) a ten samotný šťavnatý pomeranč v podobě krásných sedanů Camry, Altima, Vereda, Crown, atd... si nechaj pro sebe, nebo se o to podělí se Severní Amerikou a Austrálií. Zajímalo by mě, proč v 70. letech přestali mít evropani vkus a ve snaze o co největší praktičnost začali kupovat víc a víc hatchbacky a liftbacky, když klasickej sedan vždycky byl, je a bude ta nejhezčí karoserie!!!
Avatar - rohYpnol
9. 10. 2009 00:01
Re: Evropani
No já sedan taky považuji za ideál krásy, a přesto bych si ho nikdy nekoupil. Důvodem je prostě jeho nepraktičnost. Netřeba v tom hledat fígle.
V Americe si myslím, že poptávka po sedanech je proto, že rodina stejně vlastní nějaký Cherokee či Escalade. Takže když je potřebase stěhovat, převézt psa atd. tak sedan vlastně ani nepotřebujou. Jako druhé auto do rodiny sedan - s tím ych problém neměl ;-)
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2009 20:48
Re: Evropani
:yes: