Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Esflow: Elektrický kříženec Leafu a 370Z

David Bureš
Diskuze (0)
Nissan Esflow je vizí budoucnosti sporťáků. O jeho sériové výrobě však nepadla ani zmínka.

Nissan na ženevském autosalonu představuje koncept Esflow, který je elektrickým křížencem modelů Leaf a 370Z. Dramaticky vypadající kupé má zrychlit z 0-100 km/h pod 5 s.

Esflow byl od prvního šroubku navrhován jako elektromobil, což konstruktérům umožnilo rozmístit pohonné ústrojí a baterie tak, aby bylo těžiště auta co nejníže. Dvojice elektromotorů pohání zadní kola, nad jejichž osou je umístěna. Elektromotory čerpají energii z lithium-iontových bateriích z Leafu, umístěných mezi předními koly. V evropském Autě roku 2010 je jejich kapacita 24 kWh.

Toto rozmístění nejen zpevňuje karoserii, ale má také zařídit, aby bylo řízení elektromobilu zábavné. Nissan vyzdvihuje fakt, že na rozdíl od konvenčních sporťáků s palivovými nádržemi se v elektromobilu nijak nemění rozložení hmotnosti v průběhu jízdy.

Nissan neuvádí, kolik výkonu elektromotory poskytují, tvrdí však, že vůz zrychlí z 0-100 km/h pod 5 s. Dojezd elektrického sporťáku je podle Nissanu 240 km. Sériový Leaf přitom pohání elektromotor na střídavý proud s výkonem 80 kW a po nabití ujede 160 km. Díky tomu, že Esflow používá dva elektromotory, je pravděpodobné, že jeho výkon je 160 kW.

Základem Esflow je hliníkové šasi, posádku pak při převrácení chrání nenápadná ochranná klec za sedadly. Díky tomu vůz nepotřebuje tlusté A-sloupky, což zároveň zlepšuje výhled z vozu a zmenšuje slepé úhly. Výhled z vozu Nissan připodobňuje k výhledu z kokpitu stíhacího letounu.

Dvoumístný interiér kombinuje zlatou, modrou a stříbrnou barvu. Podle Nissanu je minimalistický, ale přesto luxusní. Sedadla jsou umístěna ve středu těžiště auta a není možné s nimi hýbat, protože jsou napevno připevněna k zadní přepážce, což snižuje hmotnost celého kokpitu. Naopak lze nastavit polohu pedálů pro co nejlepší pozici za volantem.

Digitální přístroje před řidičem doplňuje multifunkční LCD displej ve středu palubní desky. Z materiálů byl použit samet a kůže. Řízení je typu fly-by-wire.

Nissan na ženevském autosalonu v evropské premiéře představuje i Nissan Micra DIG-S, který pohání tříválec s kompresorem o výkonu 72 kW a točivém momentu 142 Nm.

David Bureš
Diskuze (0)