Nissan Juke Nismo Concept: Mezi Jukem a Jukem-R
Možná namítnete, že už tu byl Juke-R. Jenže ultimativní verze nejenže sdílí techniku s kupé GT-R, ale hlavně vznikla – ano, v Británii. A firemní ladičské oddělení v domovině Nissanu přece nemůže zůstat stranou.
Také si už možná i čeští vrabci na střechách cvrlikají cosi o tom, že bude v sérii něco ostřejšího než Juke 1,6 DIG-T. Základ má turbodmychadlo, 140 kW (190 k), bezestupňovou převodovku CVT, pohon všech kol a aktivní diferenciál. To vše bylo nejspíše u konceptu zachováno. Jen výkon a v souvislosti s ním i točivý moment byly zvýšeny. Na jaké hodnoty, to automobilka v tuto chvíli tají.
Nismo Concept není tedy tak odvážný jako Juke-R, nejedná se o takřka kompletně přestavěné auto s motorem z jiného modelu. Je ale rozhodně blíž sérii. Podvozek klesl odpovídajícím způsobem k zemi, tvrdší pružiny a tlumiče by měly být k dostání běžně. Zatím ale není jasné, zda pouze tam daleko na východě nebo i u nás. Alespoň prozatím bude platit spíše ta první možnost. Kola jsou devatenáctipalcová a patřičně široká. Prioritou bylo zlepšení jízdních vlastností, jak také jinak, že?
A co aerodynamika? Změnila se mřížka chladiče, karoserie dostala nový bodykit (nárazníky, prahy, difuzor, střešní spoiler a zrcátka). Studie je lakována v tradiční kombinaci Nismo: tedy v bílé perleti doplněné o červenou linku dole na bocích a náraznících. Zrcátka mají stejnou rudou barvu, nechybí ani polepy na druhém páru dveří pod okny.
Fotografie interiéru zatím nemáme k dispozici, ale určitě uvnitř najdeme nová sportovní sedadla v kůži a hlavní ovladače. Přepracován byl také volant, pedály, řadicí páka a dveřní výplně. Přístroje svítí opět rudě, středovou konzolu kryje kovová vrstva.
Značka Nismo dostala od vedení Nissanu zelenou, stane se sportovním přívlastkem celé řady továrně upravených sériových modelů, které budou dostupné běžným zákazníkům. Nebude to hned, ale plány Nissanu prý rozhodně jsou velkorysé. Nemělo by to tedy rozhodně končit tímto Jukem.