Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Leaf Nismo RC: Evropské Auto roku 2011 pro závodní okruhy

David Bureš
Diskuze (7)
Zvenku vypadá možná jinak, uvnitř je ale opravdu technika Nissanu Leaf.

Nissan představí na nadcházejícím autosalonu v New Yorku závodní elektromobil Leaf, který upravila sportovní divize této automobilky, značka Nismo. Vedení automobilky neuvádí, v jaké závodní kategorii by mohl Leaf Nismo RC závodit, věří však, že v budoucnu šampionát elektromobilů vznikne.

Design automobilu byl navržen Globálním designérským střediskem Nissanu. Svým vzhledem se vůz sériovému elektromobilu podobá jen vzdáleně. Chybějí zadní dveře, na zádi se objevil nastavitelný přítlačný spoiler. Boční siluetou závodní Leaf připomíná Volkswagen Scirocco. Kola jsou 18palcová a jsou obuty do závodních pneumatik Bridgestone s rozměry 225/40.

Karoserii tvoří tři části vyrobené z karbonových vláken, přičemž přední a zadní část lze odejmout. Perleťový bílý lak byl na karoserii nanesen ve čtyřech vrstvách a doplňují jej loga firmy Nismo a grafika Zero Emission.

Oproti sériovému evropskému Autu roku 2011 je závodní Leaf o 2 cm delší, o 17 cm širší a o celých 35 cm nižší, rozvor je kratší o 9,9 cm. Světlá výška pak klesla na 6 cm. Vůz váží 938 kg, což je ve srovnání s pohotovostní hmotností 1.525 kg sériové verze, pokles o téměř 40 %.

O pohon závodního Leafu se stará stejná technika jako u sériového provedení, elektromotor tedy produkuje výkon 80 kW, hodnota točivého momentu činí 280 Nm. Svoji energii čerpá ze 48 modulů lithium-ionových baterií. Pomocí rychlonabíječky lze až 80 % jejich kapacity nabít za méně než 30 minut.

Rozdílem je však umístění baterií a poháněná kola. Leaf Nismo RC má baterie a elektromotor umístěn uprostřed a poháněná zadní kola. Úpravou prošly i nápravy, vůz používá dvojité lichoběžníkové zavěšení od divize Nismo.

Během testování zvládl Leaf Nismo RC zrychlit z 0-100 km/h za 6,9 s, jeho maximální rychlost byla 150 km/h. V závodních podmínkách může vůz jet 20 minut, než se mu baterie vybijí.

Nissan se v New Yorku dále předvede levným globálním sedanem Sunny, představeným loni v prosinci na autosalonu v čínském Kantonu, luxusní divize této japonské automobilky, značka Infiniti má ukázat zatím nespecifikovaný vůz, který se v USA začne prodávat příští jaro, a kupé-kabriolet řady G v provedení IPL, představené už loni v Paříži.

Letošní newyorský autosalon začíná 21. dubna a potrvá do 1. května 2011. Ve stejném termínu se koná i šanghajský autosalon, a tak se na obou autoshow ukážou některé stejné vozy. To je případ konceptu nové generace Mercedesu-Benz A, nové generace Chevroletu Malibu či Volkswagenu New Beetle.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - euro89
18. 4. 2011 21:16
Taky mám doma...
...autíčko na baterky. >:-[]
Avatar - pelikoš
18. 4. 2011 17:21
Re: Ptáci japáci
jojo,je to povedený koncept :-) :yes:
Avatar - Peto02
18. 4. 2011 14:21
Re: 24 hodin Le Mans
Akurat v poslednom Autosalone na Prime ukazovali "cerpacie" stanice pre elektromobili, kde auto dostane "plnu" nadrz za 1,5 minuty. Pride do plnoautomatickej vymennej linky, stroj otvori spodny kryt ako na RC modeli, vyberie vybity bateriovy set, druhy stroj namontuje nabity set, zavrie kryt a auto moze pokracovat plne nabite. Cize este rychlejsia sluzba ako ked musite klasicky natankovat.
Tento princip by sa kludne mohol uplatnit aj pri zavodoch, ze by sa nedobijali auta ale menili baterie. Vybite baterie by sa zatial nabijali v boxoch.

[odkaz]
18. 4. 2011 13:07
Re: 24 hodin Le Mans
velka spousta okruhovich zavodu se do 20 minut pohodlne vejde, a asfaltove souteze z bodu A do bodu B jsou casto jizdou na kar km s casem max okolo nekolima minut, jako zavody do vrchu, rallyesprinty a podobne :-)
18. 4. 2011 12:38
24 hodin Le Mans
... za 20 minut odjetý a pak půlhodiny na kafe a svačinku, než se baterka dobije na 80% kapacity >:-[]