Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra přijede s tříválci 1,2 (59 kW, 72 kW)

Diskuze (31)
Nissan Micra se sice poprvé představil už na jarním autosalonu v Ženevě, až ten podzimní pařížský ale předchází uvedení modelu na trh. Automobilka si proto nechala zveřejnění podrobných informací až na tento okamžik.

Čtvrtá generace Nissanu Micra je v mnoha ohledech přelomová. Jako první model Nissanu využívá novou podvozkovou platformu V, která byla navržena pro malá auta. Bude se také spoléhat jen na tříválcové motory a ačkoliv se bude prodávat ve 160 zemích světa, včetně celé Evropy, nebude se vyrábět ani v Japonsku, ani v Evropě. Nissan pro její výrobu vybral Čínu, Indii, Mexiko a Thajsko. Poptávku na evropských trzích bude uspokojovat produkce v indické továrně Oragadam v Chennai.

Nová generace navzdory zcela nové technice i designu narostla jen do délky – o 61 mm na 3780 mm. Současně s tím se prodloužil rozvor náprav o 20 mm na 2450 mm. Naopak změny na šířce (1665 mm / +5 mm) a výšce (1520 mm / -10 mm) jsou spíš symbolické. Zavazadlový prostor zvětšil svůj základní objem z 251 na 265 litrů.

Podvozková platforma V debutuje ve čtvrté generaci Micry (K12), Nissan ale už pracuje na sedanu a malém MPV se stejným konstrukčním základem. Přední zavěšení využívá vzpěry McPherson, zadní tvoří kompaktní zkrutná příčka. Obě nápravy jsou ovšem uloženy na pomocných rámech, které snižují přenos vibrací a zvuků od kol a zároveň zlepšují ovladatelnost. Vpředu i vzadu se navíc nacházejí stabilizátory.

Novinka je díky vylepšené konstrukci přesto o 35 kg lehčí – základní provedení váží 915 kg. Ušetřilo se na přední nápravě (9 kg), kratším výfukovém systému bez středního tlumiče (3,2 kg), palivová nádrž je lehčí o 2,2 kg (její objem se zmenšil z 46 na obvyklejších 41 litrů) a střešní panel byl odlehčen o 2 kg.

Motory: Jen tříválce a jen na benzin

Rozhodnutí vsadit vše na zážehové tříválce bylo u Nissanu přijato na základě důkladné analýzy trhu. Zákazníci v Evropě musí za nízkou spotřebu v malých autech platit vysoké příplatky za vznětové motory, automobilka se proto rozhodla jít částečně proti proudu a raději soustředit více prostředků na vývoj úspornějšího zážehového motoru (dieselového motoru se už dříve vzdal také Mitsubishi Colt).

Nový motor HR12DE je tříválcem o objemu 1,2 litru, jeho konstrukce je odvozena od čtyřválcové šestnáctistovky HR16, známé z modelů Note, Qashqai a Juke. Motor se vyznačuje nízkým vnitřním třením, vysokým kompresním poměrem a použitím variabilního časování ventilů.

Při uvedení na trh bude k dispozici verze s výkonem 59 kW při 6000 min-1, maximum točivého momentu je 110 Nm při 4000 min-1. Na výběr bude pětistupňová manuální převodovka nebo bezestupňová CVT, kombinovaná spotřeba bude v těchto konfiguracích 5,0 a 5,4 l/100 km.

Výkonnější verze 1,2 DIG dostane přímé vstřikování, přeplňování a systém start-stop. Výkon vzroste na 72 kW, točivý moment na 146 Nm a přitom se sníží kombinovaná spotřeba. Nissan slibuje emise CO2 95 g/km, což odpovídá méně než čtyřem litrům – hodnotě obvyklé u úsporných vznětových verzí městských hatchbacků. I zde bude alternativou převodovka CVT.

Nová Micra bude mít v průměru o 25 % nižší emise CO2 než minulá generace se čtyřválcem 1,2 l. Ve srovnání s hodnotami obvyklými v daném segmentu před pěti lety je snížení emisí oxidu uhličitého podle automobilky stěží uvěřitelných 75 %.

Doporučujeme
Nissan Micra: První ženevské dojmy
Nissan Micra: Japonská mikroikona ve čtvrtém vydání

Diskuze (31)
Avatar - iudex
11. 9. 2010 10:03
Re: fakt dobrá
Čítal som a odpovedal cez SZ.
Avatar - Andromeda
10. 9. 2010 22:52
Re: fakt dobrá
Už to nebudeš asi číst-byl jsem mimo,ale nedá mi se neozvat.Rozuměl jsi tomu co jsem napsal,že?A nejen v poslední reakci,ne?Takže zpět na zem,začneme od začátku a zbavíme se "prémiového,či premiantského odéru",který k tomuto autu prostě nepatří!
Napsal jsem,že toto auto je minimálně o půl stupeň,možná o stupeň pod Tebou uvedenými příklady,dále jsem psal,že Micra není zamýšlena co by kladivo na Polo,Fiestu,etc -> jak technologicky,tak výbavou,motorizací(včetně toho,že v Evropě bude plnit spíše druhého vozu,spíše pro ženy či seniorské páry),bylo uvedeno,že jde o globálního prcka(onen design+výroba),jenž se bude etablovat na 160 trzích,dále bylo řečeno,že skromně předpokládám díky výše zmíněným řešením nižší cenu+můj odhad,že až tak těžký propadák to v Evropě nebude a že nepodcěňuji jeho potenciál,zrovna tak jako celkové schopnosti výrobce(v globálu naopak za to auto a strategii Nissan oceňuji) .Nu,a Ty mi spuštíš školení na téma "co že mu k chybí k premianství" očima trojpísmenkového,což jsem nečekal,neb jakým způsobem chápu toho prcka bylo dle mne naprosto zřejmé z minulých příspěvků...Můj omyl chlape.
Není mi naprosto jasné,pokud sečtu to co jsem dohromady k tématu uvedl,proč používáš zrovínka tyhle argumenty,jenž jsou jaksi mimo mísu,mimo terč zvaný Micra.Nemá ropu,protože se tak výrobce díky šíři nasazení takto rozhodl(opakuji,že ty důvody si v klidu dosadíš sám-pokud opustíš teorii o prestiži a image)-třeba se jí jednou dočkáš,ale myslím,že není u tohoto vozu a jeho zařazení vůbec nutná.Když jsme u toho->těch Pol,Fiest,etc.se nejvíce prodá(třeba v ČR)se základní motorizací v trochu vylepšených zákl.výbavách,popř.akčních edicích.Těch tzv. motoricky či jinak nadupaných verzí je v celku minimum,nehledě na to,že foukanou verzi bude Micra mít také,na 915kg /72kW)(u VW,teda spíše Skody je cena za slabší Tsi už obstojná a kupují ji i rezidenti).Stojím si za tím,že vzhledem k mnoha výše uvedeným faktorům je startovací motorizace dostatečná.Kde jsi přišel na na zpochybňování výkonnějších motorizací např.Fabie nevím a nechápu - prestiž si sakra u tohodle vozítka jednoduše odpusť.Já jsem uvedl obecné TTD a díky tomu je zřejmé,že Micra přímo na Polo,Fiestu mířena není a ani si nehraje na jejich lovce - kde jsi k tomu přišel nevím.Dále - kde v diskuzi vidíš převažující negativní reakce -> četli jsme oba stejné reakce,nebo jsi použil GTI-ho konstantu???Vypovídající hodnota reakce Tvojí přítelkyně na MIcru je s prominutím stejná,jako reakce mojí ženy na kombíky,hatche nebo MPV - ta by taky ráda třeba A4,7,nebo i tu Insignii,atd.-Mini pro ni není auto(má doma letitou Vectru,je spokojená a musí jí stačit) .A co s tím,že,mám s tím operovat jako s reprezentativním vzorkem?Můj vkus do toho nepletu (jo,Polo nebo Fiesta fajn),chápu ji s nadhledem a chceš-li názor,tak svým způsobem skutečně v něčem dospěla,mě je svým zvláštním způsobem sympatická a třeba ji časem(nebo překvapivě dřív) vezmou v Evropě na milost - nebyl bych takový skeptik(nikdo neví,jak dlouho bude Evropa tou Evropou jak ji známe,tím myslím kupní sílu...).To,že bych já šel o ten stupínek či půl výše a zvolil spíše třeba ono Polo,Fiestu,Fabku neznamená,že je něco špatně na tom vozu,že to auto sestřelím,přestanu vnímat k čemu,proč a kam to auto míří a hlavně-nezačnu svůj vkus zevšeobecňovat.Statisticky řečeno - jsme v pozici webových tlachalů,bez jakékoliv vzpovídající hodnoty!!!To jen někteří,stavějíce sebe,svá možná přesvědčení,dogmata,fabulace,dezinterpre… image a blyštivý společenský status včetně hodnotového žebříčku, šíří opakovaně mylný sebestředný mýtus.Chlape,nepodlehni tomu,to je tak kluzká(jo,pohodlná a plná zdvižených palců )nakloněná rovina...
Avatar - iudex
10. 9. 2010 10:10
Re: fakt dobrá
OK, dal si si záležať, skúsim i ja. ;-)
Ako som uviedol, pracoval som so vstupnými informáciami, ako je porovnanie dát s bezprostrednými konkurentmi v triede - tu si sám uznal, že za konkurenciou Micra zaostáva (dĺžka, rozvor, kufor...). Objektívne tiež zaostáva v podstatnej skutočnosti, ktorou je ponuka motorov: len dva motory, aj to trojvalce je zúfalo málo. Argument, že to stačí, lebo je to v najpredávanejšom výkonovom spektre neberiem (to by bol Fabii zbytočný 1,2TSI-77 kW, 1,4TSI-132 kW a pod.), okrem tej možnosti výberu to posilňuje image modelu. O absencii dízlu nehovoriac (pred reakciou typu malý dízel je zbytočný si pozri, koľko sa predá Fabií TDI). Poďme ďalej k dzajnu: je to vec dosť subjektívna, na veľkej vzorke ale zovšeobecniteľná. Už v reakciách hore vidíš, že prevažujú tie negatívne. Objektívne vzaté i malé auto v Európe musí spĺňať isté požiadavky na vzhľad blízky európskemu vkusu. I z predajov je zrejmé, že európskemu vkusu konvenuje dizajn Fiesty, Pola, 2O7, Clia. Všetky autá dizajnovo opustili milo-cukríkový dizajn a pri zachovaní istej miery príťažlivosti sa snažia vyzerať ostrejšie. Micra ide v tomto úplne mimo prúdu. To je z určitej snahy o kontinuitu s minulou generáciou možno pochopiteľné, avšak vzhľadom na vek minulej generácie a podstatnú zmenu vkusu od doby jej uvedenia sa mi to javí ako trefa mimo. Okrem toho do hodnotenia pretavujem - logicky - svoj vkus a nie je to len virtuálne hodnotenie, ale do istej miery i hodnotenie potenciálneho kupujúceho, lebo v blízkej budúcnosti ma výmena druhého malého auta čaká. A za seba poviem, že by sa mi Micra nedostala ani do prvého predbežného výberu (predovšetkým ten neprijateľný dizajn a ponuku iba R3). Keď budeš argumentovať vkusom žien, na ktoré je auto typu Micra zacielené, tiež podľa mňa tento netriefa, Minimálne moja polovička ju zhodnotila ako hračkárske auto, ona by chcela niečo serióznejšie. A keď už malé milé auto, potom Mini. Iste je vytvorenie auta konvenujúceho celosvetovému vkusu náročná úloha, otázka znie, prečo k tomu tak pristupovať, keď vkus (hoci kategória značne subjektívna) sa medzi kontinentami značne líši, a to je fakt. Preto snahy o všehochuť niekomu vždy chutia menej a v tomto prípade sa domnievam, že to bude Európa. Predaj v Brazílii ma nezaujíma. A k tej otázke, či by si si ju vybral sám: je to jednoduchý, ale účinný test a sám vravíš, že ani u Teba ním neprešla. Nemusíš predstavovať sťatisticky dokonalú vzorku, ale tiež prispievaš k predajom konkrétneho modelu svojím výberom a suma jednotlivcov tvorí celok.
Takže ešte raz zosumarizujem: bez akýchkoľvek predsudkov typu strýček Bobo a Kórejci tvrdím, že nová Micra v Európe veľké predaje nespraví a bude sa pohybovať v spodnej tretine rebríčka v segmente B.
Avatar - Andromeda
9. 9. 2010 23:12
Re: fakt dobrá
Fajn chlape,pokud zhodnotíš prozatímní všeobecné vstupní informace,tak zjistíš při letmém porovnání délek toto:Polo-3970 - 3987 dle verze,Fiesta-3950/3958 proti 3780 u Micry,dále Micru tito dva překonávají v rozvoru,poh.hmotnosti(Micra 915kg,F 1,4-1085,VW P1,2 - 1109kg),objemu zav.prostoru,...dá se tedy říci,že minimálně velikostí a hmotností je o stupínek či půl pod těmito dvěma premianty.Z toho též plyne,že bude v mnohem větší míře než ti dva sloužit jako druhé auto - ne jako potencionálně jediné v rodině(spíše v Evropě-na jiných trzích,dohromady 160!!!, může být vše jinak).Můžeme pokračovat.A když jsme u těch prodejů - jak dlouho je Micra vlastně v prodeji(coty 1993),jak mezitím konkurence tuto třídu uchopila,než se Nissan rozhoupal(nemluvě o specifickém designu)ke změně a jak se i na ní odrazily v čase existenční problémy Nissanu.Porovnávej FAKTA - evropský vkus není číselný fakt,spíše obtížně zasažitelný prodejní předpoklad a vzhledem ke globálnímu nasazení ani až tak No 1 - a hlavně si ty informace poskládej.Když jsme u těch tech.informací,i volba motorů jasně signalizuje velice pragmatický a praktický přístup Nissanu,a mimo rozměry+hmotnosti silně napovídá kam a na koho míří,dále zohledni kde se bude všude - i pro tu Evropu - vyrábět(i to je částečně ukazatel ).Zeptám se Tě já - co jsi teda sakra porovnával???Beru Tě jako rozumného kořena v obraze,tak chlape nechoď na mne s Matelkovským:Proč Micru když ne Golf,Polo,Fiesta,atd ;-) -> na tohle jsem 2x-te odpověděl už v minulých řádcích - pro mne to není,jde totálně mimo mne(pro výrobce nejsem cílovka a v daném kontextu vůbec není relevantní,co bych koupil),ale nepodceňuju její potenciál,ani potenciál výrobce ;-) .
Avatar - pelikoš
9. 9. 2010 22:02
cena
protože to budou produkovat v indii,předpovídám více než konkurenční cenovou politiku ;-)