Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Micra: První ženevské dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (11)
Japonský trpaslík s francouzskou příchutí se vždy vydával trochu jinou cestou, než ostatní. Nyní by rád změnil své minoritní postavení na evropském trhu a za tím účelem se převlékl do evropštějšího kabátu.

Ono to neplatí tak do puntíku – okatá karosérie svůj původ nezapře. Avšak tvary se již zbavily avantgardního nádechu, který minulou generaci sice vyloučil ze splynutí s davem, avšak zároveň z Micry udělal poněkud kontroverzní počin, který se nezalíbil zdaleka každému.

To se má nyní změnit – silueta je nyní stavitelnější pro široké masy, avšak stále trpí tím, že je o cca dvacet centimetrů kratší proti konkurenci. Už na první pohled je proto jasné, že s cestování dospělých vzadu se nepočítalo, a vnitřní prostor tomu také odpovídá.

Po osmnácti letech se na Micru vrátila střecha, zakončená hranou, avšak aby se zákazníkům nestýskalo po minulých dvou roztomile zaoblených generacích, upomíná na ně takřka dokonale oblá linie dveří. Nečekanou velkorysostí vůči omezenému půdorysu je vystouplý zadní nárazník a poměrně výrazně skloněné, lomené zadní dveře, tak trochu připomínající siluetu Mini.

Naopak tradiční je menší zadní převis proti přednímu, dávající celku tak trochu výraz útočícího dravce. Takový dojem dělají i veliké přední světlomety, nesměle odkazující na sportovní modely značky, a výrazná maska. Celkový dojem se dá popsat jako nenásilná elegance s ambicemi k nadčasovosti.

Uvnitř však již takové nadšení nevládne; provedení interiéru zaostává za dnešními evropskými standardy použitými materiály i jejich povrchovou úpravou. Neohromuje slícování plastů ani důvěrně známé unifikované ovladače, přebírané již po několik generací. Před deseti lety bychom to označili za japonský standard, dnes to působí archaicky. Proti minulé generaci se jedná o krok zpět a lepší není ani čalounění zavazadelníku s podlahou z tenkého sololitu. Ostatně téměř dvaceticentimetrový schod také příliš nepotěší, trochu lepší je to s metrovou šířkou mezi podběhy, i s rozměrným přístupovým otvorem. Lepší je to na předních sedačkách – prostoru je tam dost a ergonomie také není špatná. Škoda jen relativně nevelkého střešního okna, které nelze otevírat.

Vzadu je ovšem třeba počítat s tím, že se tam vejdou jen děti. Ostatně proto je Micra Microu, a je jen na jejích autorech, zda tuto výhodu v městském provozu dokáží marketingově využít.

Ladislav Čermák
Diskuze (11)
Avatar - lamal
27. 5. 2010 11:49
3 valce 1,2
No micra nieje takto pekna, ale na zivo bude vypadat o dost lepsie a ako tu niekto pisal bude to ten pripad oskliveho kacatka, ale cim bude starsia tym bude oblubenejsia, nieje to taky trhak co sa hned zapaci, ale dizajn vydrzi, tot plati asi o dizajne vsetkych nissanov od pociatku primery... interier mi pride paveze dost pekne navrhnuty od pristrojovky az po palubku.

A 3 valec ma mimochodom krutiak nizsie ako 4 valec vo vacsine pripadov a nissan robil aj robi spickove motory a to aj zakladne motorizacie, pamatam si na micru z r 1988 1,2 ktora jazdila v rakusku v roznaske pizze s 320tis km a bola uplne bez problemov a takisto ma kamarat obycajnu almeru 1,4 z r1996 a ma nabehanych 500tis km a stale na oleji 5w40... nie nadarmo aj renault pri modeloch 1,4 tce /turbo/ prebral motor z nissanu a nedopoval tie svoje 1,4ky francuzke...
Hodnoty 72kw a 142nm su naprosto spickove v objeme 1,2 kubika hlavne ten krutiaci moment je z kubatur 1,4...bude to zaujimave
Avatar - pelikoš
5. 3. 2010 20:48
Re: Pre toto nemajú japonské mini úspech
záleží kolik se prodá v japonsku (nebo v ásii)pol,c3 a fist :-|
Avatar - Loptos
5. 3. 2010 18:45
Re: Pre toto nemajú japonské mini úspech
To mas pravdu. Ked som usadol do Fiesty bol som hotovy
Avatar - R32
5. 3. 2010 00:24
Re: braTŘI
Váha, no hlavne výrobné náklady... Keci o spotrebe sú len keci nakoľko treba tie vysávače držať vo vyšších otáčkach no kruťák aj tak nikde. >:-[]
Avatar - R32
5. 3. 2010 00:20
Re: Pre toto nemajú japonské mini úspech
To mám akože porovnávať predaj v Portugalsku, Luxembursku alebo Belgicku... lebo tam nepôsobia domáce automobilky. Ja súhlasím s Iudexom, treba brať EU globálne a hodnotiť celkové čísla a nie nejaké drobné úspechy na okrajových trhoch. Tým nechcem povedať, že sú Japonské autá zlé, len im fakt chýba trošku konzeratívnosti (Polo), športovosti (Fiesta), elegancie (C3)... To už Kórejčania pochopili akou cestou sa vydať, viď Hyundai i20, KIA Venga :-)