Nissan Micra: První ženevské dojmy

Nissan Micra: První ženevské dojmy

 
 

Japonský trpaslík s francouzskou příchutí se vždy vydával trochu jinou cestou, než ostatní. Nyní by rád změnil své minoritní postavení na evropském trhu a za tím účelem se převlékl do evropštějšího kabátu.

Ono to neplatí tak do puntíku – okatá karosérie svůj původ nezapře. Avšak tvary se již zbavily avantgardního nádechu, který minulou generaci sice vyloučil ze splynutí s davem, avšak zároveň z Micry udělal poněkud kontroverzní počin, který se nezalíbil zdaleka každému.

To se má nyní změnit – silueta je nyní stavitelnější pro široké masy, avšak stále trpí tím, že je o cca dvacet centimetrů kratší proti konkurenci. Už na první pohled je proto jasné, že s cestování dospělých vzadu se nepočítalo, a vnitřní prostor tomu také odpovídá.

Po osmnácti letech se na Micru vrátila střecha, zakončená hranou, avšak aby se zákazníkům nestýskalo po minulých dvou roztomile zaoblených generacích, upomíná na ně takřka dokonale oblá linie dveří. Nečekanou velkorysostí vůči omezenému půdorysu je vystouplý zadní nárazník a poměrně výrazně skloněné, lomené zadní dveře, tak trochu připomínající siluetu Mini.

Naopak tradiční je menší zadní převis proti přednímu, dávající celku tak trochu výraz útočícího dravce. Takový dojem dělají i veliké přední světlomety, nesměle odkazující na sportovní modely značky, a výrazná maska. Celkový dojem se dá popsat jako nenásilná elegance s ambicemi k nadčasovosti.

Uvnitř však již takové nadšení nevládne; provedení interiéru zaostává za dnešními evropskými standardy použitými materiály i jejich povrchovou úpravou. Neohromuje slícování plastů ani důvěrně známé unifikované ovladače, přebírané již po několik generací. Před deseti lety bychom to označili za japonský standard, dnes to působí archaicky. Proti minulé generaci se jedná o krok zpět a lepší není ani čalounění zavazadelníku s podlahou z tenkého sololitu. Ostatně téměř dvaceticentimetrový schod také příliš nepotěší, trochu lepší je to s metrovou šířkou mezi podběhy, i s rozměrným přístupovým otvorem. Lepší je to na předních sedačkách – prostoru je tam dost a ergonomie také není špatná. Škoda jen relativně nevelkého střešního okna, které nelze otevírat.

Vzadu je ovšem třeba počítat s tím, že se tam vejdou jen děti. Ostatně proto je Micra Microu, a je jen na jejích autorech, zda tuto výhodu v městském provozu dokáží marketingově využít.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží

Prototypy páté generace Nissanu Micra už zamířily na…

Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu

Nissan rozšiřuje nabídku verzí modelu Micra o provedení…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…