Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan NT400 Cabstar pro Evropu ze Španělska

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nissan představuje modernizovaný lehký nákladní NT400 Cabstar, který je pro evropský trh vyráběn ve španělské Avile.

Nissan NT400 Cabstar představuje univerzální lehké nákladní vozidlo s celkovou hmotností 3,5 t, které je dostupné v široké škále různých variant, včetně skříňových dodávek, sklápěčů a valníků, které se navíc dodávají s jednoduchou či dvojitou kabinou případně s jednoduchou montáží zadních kol nebo s dvojmontáží.

Celková délka modernizovaného NT400 Cabstar se pohybuje v rozmezí od 4546 mm do 6346 mm v závislosti na jednom ze tří rozvorů, jejichž délky jsou 2500 mm, 2900 mm a 3400 mm. K dispozici je šest různých celkových hmotností od 2,8 t do 4,5 t, zatímco užitečné zatížení se liší od 1125 kg do 2768 kg. V případě verze s celkovou hmotností 3,5 t uvádí Nissan, že má s hodnotou 1840 kg nejlepší užitečné zatížení ve své třídě.

Od dosavadního provedení Cabstaru se nové NT400 liší lehce pozměněným designem exteriéru kabiny. Nejviditelnější změny představuje nová chromovaná maska a čirá optika hlavních světlometů. Méně nápadnou novinkou jsou ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek.

V interiéru jsou použity nové materiály čalounění a grafika přístrojů spolu s novým multifunkčním displejem, na němž se zobrazují nejrůznější informace od okamžité a průměrné spotřeby přes hodiny a kontrolu hladiny oleje až po servisní intervaly.

Součástí výbavy je nový audiosystém s přehrávačem CD i MP3, AUX a USB vstupy a rozhranním Bluetooth. Místo popelníku na středové konzole zaujal s ohledem na změny v legislativě a návycích řidičů úložný prostor. Na přání je v rámci zimního paketu k dispozici vyhřívání sedadla řidiče a vnějších elektricky stavitelných zpětných zrcátek.

Za sedadlem řidiče je umístěna souprava na opravu pneumatik, která nahrazuje rezervní kolo. Absence rezervy spolu se zvedákem a souvisejícím nářadím představuje úsporu hmotnosti 30 kg, která se promítá do zvýšení užitečného zatížení. Na přání je ovšem plnohodnotné náhradní kolo stále k dispozici.

Nejvýznamnější novinkou spolu s úpravami podvozku, zajišťujícími vyšší nosnost, je použití přeplňovaného vznětového čtyřválce YD25 o objemu 2488 cm3. Ten je vybaven filtrem pevných částic s automatický i manuálně ovladatelnou regenerací a splňuje emisní normu Euro 5b+.

Tato pohonná jednotka je k dispozici ve třech verzích. Základ představuje 90 kW a 250 N.m. Prostřední provedení má 100 kW a 270 N.m. Vrcholná verze s výkonem 107 kW a točivým momentem 350N.m nahrazuje dosavadní třílitrový čtyřválec s výkonem 110 kW a stejným točivým momentem.

Verze s nejnižším výkonem a celkovou hmotností 2,8 t, 3,2 t, 3,4 t nebo 3,5 t jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. Prostřední a nejvýkonnější provedení s celkovou hmotnosti 3,5 t a 4,5 t jsou standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou.

Nový motor je o 45 kg lehčí a podle Nissanu má až o 22 % nižší spotřebu paliva než jeho předchůdce. Zároveň došlo k prodloužení servisních intervalů ze 30.000 km na 40.000 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)