Nissan NT400 Cabstar pro Evropu ze Španělska
Nissan NT400 Cabstar představuje univerzální lehké nákladní vozidlo s celkovou hmotností 3,5 t, které je dostupné v široké škále různých variant, včetně skříňových dodávek, sklápěčů a valníků, které se navíc dodávají s jednoduchou či dvojitou kabinou případně s jednoduchou montáží zadních kol nebo s dvojmontáží.
Celková délka modernizovaného NT400 Cabstar se pohybuje v rozmezí od 4546 mm do 6346 mm v závislosti na jednom ze tří rozvorů, jejichž délky jsou 2500 mm, 2900 mm a 3400 mm. K dispozici je šest různých celkových hmotností od 2,8 t do 4,5 t, zatímco užitečné zatížení se liší od 1125 kg do 2768 kg. V případě verze s celkovou hmotností 3,5 t uvádí Nissan, že má s hodnotou 1840 kg nejlepší užitečné zatížení ve své třídě.
Od dosavadního provedení Cabstaru se nové NT400 liší lehce pozměněným designem exteriéru kabiny. Nejviditelnější změny představuje nová chromovaná maska a čirá optika hlavních světlometů. Méně nápadnou novinkou jsou ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek.
V interiéru jsou použity nové materiály čalounění a grafika přístrojů spolu s novým multifunkčním displejem, na němž se zobrazují nejrůznější informace od okamžité a průměrné spotřeby přes hodiny a kontrolu hladiny oleje až po servisní intervaly.
Součástí výbavy je nový audiosystém s přehrávačem CD i MP3, AUX a USB vstupy a rozhranním Bluetooth. Místo popelníku na středové konzole zaujal s ohledem na změny v legislativě a návycích řidičů úložný prostor. Na přání je v rámci zimního paketu k dispozici vyhřívání sedadla řidiče a vnějších elektricky stavitelných zpětných zrcátek.
Za sedadlem řidiče je umístěna souprava na opravu pneumatik, která nahrazuje rezervní kolo. Absence rezervy spolu se zvedákem a souvisejícím nářadím představuje úsporu hmotnosti 30 kg, která se promítá do zvýšení užitečného zatížení. Na přání je ovšem plnohodnotné náhradní kolo stále k dispozici.
Nejvýznamnější novinkou spolu s úpravami podvozku, zajišťujícími vyšší nosnost, je použití přeplňovaného vznětového čtyřválce YD25 o objemu 2488 cm3. Ten je vybaven filtrem pevných částic s automatický i manuálně ovladatelnou regenerací a splňuje emisní normu Euro 5b+.
Tato pohonná jednotka je k dispozici ve třech verzích. Základ představuje 90 kW a 250 N.m. Prostřední provedení má 100 kW a 270 N.m. Vrcholná verze s výkonem 107 kW a točivým momentem 350N.m nahrazuje dosavadní třílitrový čtyřválec s výkonem 110 kW a stejným točivým momentem.
Verze s nejnižším výkonem a celkovou hmotností 2,8 t, 3,2 t, 3,4 t nebo 3,5 t jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. Prostřední a nejvýkonnější provedení s celkovou hmotnosti 3,5 t a 4,5 t jsou standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou.
Nový motor je o 45 kg lehčí a podle Nissanu má až o 22 % nižší spotřebu paliva než jeho předchůdce. Zároveň došlo k prodloužení servisních intervalů ze 30.000 km na 40.000 km.