Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan oslavuje výročí modelu GT-R a zároveň přiostřil GT-R Nismo

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 4. 2019
48
Zobrazit náhledy (48)
Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R 50th Anniversary Edition Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo Nissan GT-R Nismo

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition dává svým označením jasně najevo, že je oslavou půl století modelů GT-R. Ostřejší reakce a nižší hmotnost pak charakterizují modernizovaný GT-R Nismo.

 

Nissan na letošním autosalonu v New Yorku dělá radost především příznivcům svých sportovních vozů. Vedle modelu 370Z 50th Anniversary Edition zde totiž představuje GT-R, který se rovněž dočkal výročního provedení a zároveň i přiostření verze Nismo.

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition má připomínat padesát let od první použití označení GT-R u modelů řady Skyline, které však nejvíce proslavila kupé s interním označením R32, R33 a R34 z let 1989 až 2002. Pro zcela samostatný model je pak využíváno od roku 2007, kdy byl současný GT-R uveden v sériové podobě pro japonský trh, zatímco severoamerický trh se dočkal o rok později a do Evropy zamířil GT-R až na jaře roku 2009.

Výroční edice sází především na atraktivní barevné provedení. Nissan ji prezentuje především v modrém laku karoserie s názvem Bayside (Wangan) Blue, který proslavila generace R34, v kombinaci s bílými pruhy. Vedle těchto barev budou ovšem k dispozici i vozy s bílým lakem doplněným o červené pruhy a stříbrným lakem s bílými pruhy. Interiér pak má vždy nabízet kombinaci odstínů šedé barvy. Specifické má být provedení volantu i řadicí páky.

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition má spolu se standardními provedeními pro modelový rok 2020 sdílet úpravy, které se týkají techniky. Přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 l se dočkal nových turbodmychadel, jejichž cílem je zlepšit reakce motoru v nízkých otáčkách a zároveň přispět ke snížení spotřeby paliva až o pět procent, na čemž se mají podílet i úpravy výfukového systému. Standardní verze mají díky tomu disponovat i nadále výkonem 419 kW (570 k) provedení Track Edition má nově shodně s Nismo výkon 441 kW (600 k).

Přepracováním prošla i šestistupňová dvouspojková převodovka, jejíž R mód je nově nastaven pro agresivnější podřazování. Nově nastaveny mají být i adaptivní tlumiče, brzdový systém dostal nový posilovač, zvyšující počáteční účinnost brzd a řízení má být nyní lineárnější a přesnější pro zajištění dokonalého vedení vozu i při extrémních rychlostech kolem 300 km/h.

Nissan GT-R Nismo pro modelový rok sdílí změny provedené u jeho krotších sourozenců a přidává k nim úpravy, které vychází ze závodní verze GT3. Všechny komponenty karoserie z uhlíkových vláken jsou přepracovány a spolu s dalšími úpravami přináší snížení hmotnosti o 30 kg. Pozornost si zaslouží přední blatníky, které mají nově výrazné výdechy nad koly.

Pro zlepšení jízdních vlastností i výkonů jsou u GT-R Nismo použita i nová 20palcová kovaná kola RAYS obutá do pneumatik Dunlop s o 11 % větší styčnou plochou s vozovkou než mělo dosavadní provedení. Brzdový systém se nyní pyšní karbon-keramickými kotouči Brembo o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu. Vše je zde jednoduše podrobeno co nejlepším jízdním vlastnostem a výkonům.  

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku