Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan prodá jeden elektrický Leaf každých 12 minut. Může se stát evropským rekordmanem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 8. 3. 2018 • 18:59
82
37
Zobrazit náhledy (82)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Byť prodeje elektromobilů rostou hodně pozvolna, mezi evropskými zákazníky je o nový Nissan Leaf velký zájem. Pokud neopadne, mohl by z toho být i nový rekord.

Zástupci automobilky Nissan nás na ženevském autosalonu informovali, že registrovali již 19.000 objednávek na novou generaci elektrického modelu Leaf. Zajímavé je, že 13.000 zákazníků chtělo auto ještě předtím, než si jej vůbec mohli prohlédnout v showroomu.

Aktuálně se japonská značka v Evropě chlubí jedním prodaným Leafem každých 12 minut. Pokud by si tento trend udržela (vlastně si klidně může i trochu pohoršit), může se její model stát tento rok nejprodávanějším elektromobilem na tomto kontinentu. Jen připomeňme, že v roce loňském byl nejžádanějším autem s elektrickým pohonem Renault Zoe s 31.300 prodanými kusy.

Již před časem Nissan informoval o 40.000 objednávkách napříč celým světem. Odhaduje se, že nyní by se už počet žádaných kusů mohl pohybovat mezi 50 a 60 tisíci.

Zatímco druhou generaci modelu Leaf jsme na českém trhu vítali již v závěru loňského roku, francouzský konkurent Zoe se u nás začne prodávat až letos. Elektrický Nissan startuje na částce 850.000 Kč. Kromě slušného dojezdu 378 km tak můžeme vypíchnout i fakt, že ve srovnání s konkurencí je ze všech nejlevnější.

Bude zajímavé sledovat, jak si tyto dva elektrické kousky povedou ve vzájemném prodejním souboji nejen u nás, ale i v Evropě. Nebo se najde někdo jiný, kdo by jim mezi elektromobily mohl vypálit rybník?

Související články

Témata
11. 3. 2018 05:19
Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto
Tak ja mám už rok Mitsubishi Outlander PHEV ktorý má kapacitu batérie 12 kWh, nabíja sa do plna 5 hodín z 230V 10A, za rok som najazdil cca 8500km, slúži väčšinou ako auto do mesta a okolí do 15km výnimočne pár jázd za rok max 50km až 100km, EV jazda ukazuje väčšinou 99%. Spotreba elektrickej energie podľa výrobcu [Wh/km] 134, dojazd by mal byť vyše 50km ale reálne v lete max 40km v zime možno len 30km, záleží aj od štýlu jazdy samozrejme a spotreba slimačím tempom sa dá aj 140 ale reálne 250 aj viac. A teraz k tým panelom na strechu, zvažujem ich keď sa podarí dotácia ale k ním by trebalo aj batériu, lebo v mojom prípade keby som chcel nabíjať auto v noci tak to by už bez batérie k panelom sa nenabilo auto vôbec z tých panelov. Ďalšia vec je veľký rozdiel medzi letom a zimou, kedy tie panely majú oveľa menšiu účinnosť. Skúsenosti s autom rozpíšem niekedy.
9. 3. 2018 23:46
Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto
:yes:

I ten odkaz uz funguje.
9. 3. 2018 21:40
Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto
Omlouvám se za ten podrážděný tón, byl nepatřičný. U toho prvního odmaž závorku s čárkou, bude to fungovat. resp. tady to je snad v pořádku: [odkaz]

Ono se pořád vykládá, jak ta elektromobilita totálně rozhodí síť a že budeme muset postavit desítky obrovských elektráren, jenže když si to spočítáš, že potřebuješ 2,8 MWh ročně (viz výše), tak to máš 2800 kWh / 365 = 7,7 kWh denně, což je 7,7 / 24 = 0,32 kWh za hodinu. Tedy jeden elektromobil znamená v průměru trvalý odběr 320 W. Takže pokud to někdo nabíjí třeba 22 kW (což není malý odběr), zároveň to znamená, že dalších 70 lidí nenabíjí.

Problémem jsou u EV rozhodně baterky, elektřina je mnohem snáz řešitelná.
9. 3. 2018 20:42
Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto
Proto jsem se ptal.

Dik za cisla. I ten druhy odkaz (ten prvni nefunguje).

Necekal bych, ze staci tak malo..
9. 3. 2018 19:54
Re: Někteří mají představu, že vyrobit auto
Tak kdybych to nepočítal, tak to tu asi nepíšu, ne?

Průměrný nájezd auta v ČR je 14 tisíc km za rok, průměrná spotřeba Leafu je dle SM 16,7 kWh na 100 km, ale počítejme raději více (ztráty nabíjením, samovybíjením...), řekněme 20 kWh na 100 km. Jednoduchá matematika, 14000/100*20 = 2800 kWh = 2,8 MWh za rok.

8-10m2 solárních panelů ti dá ročně asi 1 MWh ([odkaz] Jednoduchá metamatika, na 2,8 MWh potřebujeme 22,4-28 m2. Jiná kalkulačka ([odkaz] zase říká, že na 2,8 MWh potřebujeme okolo 20 m2.

A aj selským výpočtem se k tomu dostaneme. Panely mají cca 16-17% účinnost, na zem v ČR dopadne za rok asi 1000 kWh/m2 (to už je výsledek, tedy se započítáním mraků, úhlu svitu...), tedy dostaneme 160-170 kWh na m2 za rok. To je někde okolo 17 m2.

Pořád se pohybujeme kolem 20 m2. Takže dvě malá fotbalová hřiště s celkovou plochou 8000 m2 by nabila za rok 400 elektromobilů. Být to velké fotbalové hřiště, tak těch elektromobilů nabiješ 1000. I kdybychom potřebovali o pár metrů více, třeba 25, stále to jsou stovky elektromobilů.

Vlastní zkušenost se soláry nemám, ale data se dají dohledat a aspoň nějak odhadnout a poznat, co je totální blbost a co ne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku