Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Quest: Americký král minivanů ve čtvrtém vydání

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Chce-li otec početné rodiny v Evropě koupit velké auto od Nissanu, zbývá mu osobní verze dodávky NV200. Američané mají lepší výběr.

Sedmičlennou rodinu pojme místo primárně užitkového vozu klasický minivan Quest. Jeho čtvrtá generace se právě představuje na autosalonu v Los Angeles a nabídne, jak jinak, spoustu pohodlí a komfortu celkem ve čtyřech stupních výbavy, které jsou označeny S, SV, SL a LE. V Japonsku se prodává jeho starší dvojče Elgrand série E52, na starém kontinentu bohužel velká MPV umírají.

Co je pod kapotou? Američanům nafta jak známo nevoní a bez vidlicového šestiválce by se u nich takový vůz zkrátka nechytal. Takže Nissan Quest má vpředu umístěný celohliníkový motor V6 objemu 3,5 l s výkonem 189 kW (257 k) a točivým momentem 320 Nm. Disponuje například dvojitým zapalováním NICS (Nissan Variable Induction Control System). Je spřažen s bezestupňovou převodovkou Xtronic CVT. Představovali byste si v takovém voze snad nějakou jinou?

Název japonského sourozence Elgrand je trefný: tohle auto je skutečně velké. Délka 5,1 m a bezmála třímetrový rozvor hovoří jasnou řečí. Karoserie má součinitel odporu vzduchu 0,32, podvozek disponuje nezávislým zavěšením všech kol, na přední nápravě najdeme stabilizátor. Čtveřici kotoučů doplňují elektroničtí pomocníci: ABS, elektronický distributor brzdné síly EBD, brzdový asistent, kontrola stability VDC a trakce TCS. Standardem jsou ocelová šestnáctipalcová kola, vyšší stupně mají lité osmnáctky s širším obutím. Nechybí kontrola tlaku v pneumatikách, Quest LE může mít například i akustickou signalizaci vozidla v mrtvém úhlu, zadní kameru, či HID xenony.

MPV postrádá klasickou středovou konzolu, volič bezstupňového ústrojí je umístěn na přístrojové desce vlevo od rádia a klimatizace. Nad nimi jsou ovladače navigace a ještě výše displej samotný, může být i v dotykovém provedení.

Dvojice zadních elektricky posuvných dveří umožňuje bezproblémový vstup do druhé řady, jen do té poslední je poněkud krkolomný. Obě jsou ovšem sklopné, zadní lavice navíc dělená. Zavazadelník se tedy dá razantně zvětšit.

Dvě střešní okna interiér značně prosvětlí. Nudící se děti si při dlouhých cestách od pobřeží k pobřeží mohou užívat sledování filmů na DVD, jedenáctipalcová výklopná obrazovka je ve střeše. K ní patří bezdrátová sluchátka a dálkový ovladač. Špičkové audio nese značku Bose, základní má alespoň měnič na 6 CD.

Zkrátka pojízdný obývák, jak má být, i s vyhřívanými sedačkami, dvanáctivoltovými zástrčkami, či stojany na nápoje. Zavazadelník je při plném obsazení malý, má ale dvojité dno, takže drobnosti lze uložit z dohledu a dosahu nenechavců. Ani s rozměrným víkem se nemusíte prát, připlatíte-li si za elektrické ovládání. Vstoupit dovnitř lze také bez klasického klíčku, motor se vždy startuje tlačítkem.

Prodej v USA odstartuje začátkem roku 2011, v jeho tak trochu exilovém domově dostal už dávno přezdívku Král minivanů. Konkurence? Aktuální Honda Odyssey, nebo před rokem představená Toyota Sienna. Možná tajný tip na opožděný vánoční dárek pro přátele za mořem. Případně také pro evropského excentrika, kterého neodradí úskalí individuálního dovozu a následné nutné úpravy. Nový Quest u nás jinak potkáte jen těžko.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - pelikoš
20. 11. 2010 11:43
s klidem
postavte ho tady klíďo proti caravelle ;-)