Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan v Ženevě 2004

Vitek
Nissan Murano se začal v Americe prodávat počátkem zimy, do Evropy se dostane až počátkem roku 2005.

Murano

Nissan Murano se začal v Americe prodávat počátkem zimy, do Evropy se dostane až počátkem roku 2005. I když jde o vůz, šitý na míru právě americkému trhu, je téměř jisté, že příznivce si najde i na starém kontinentu.

Murano vychází z platformy FF-L z Nissanu Altima, která je prvoplánově určena pro vozy s předním pohonem, avšak zde byla upravena do verze 4WD. Vůz má všechna kola nezávisle zavěšená vzadu dokonce se systémem Multi-Link, což by mělo i při vetší světlé výšce zaručit perfektní jízdní vlastnosti. Automobil dostal ABS, BAS (brzdový asistent), EBD (elektronická distribuce brzdné síly), TC a VSC (elektronický stabilizační systém). V případě nehody jsou k dispozici čelní, boční i okenní airbagy.

Design exteriéru je velmi nápadný se zdůrazněním podélných linií. Neobvykle je řešen zadní D sloupek. Elegantní zevnějšek korunují 18palcová kola s chromováním. Velmi dobře je vyřešena integrace spoilerů a nárazníků do karosérie.

Interiér co do extravagance nijak nezaostává za vnějškem: nalezneme zde tříramenný sportovní volant, displej navigačního systému a hliníkové ozdobné panely. Přístroje podobně jako v případě sporťáku 350Z vystupují z palubní desky.

Vůz je poháněn motorem 3.5 DOHC V6 o výkonu 175 kW (240 k). Překvapení ovšem nastane, pokud se podíváme na převodové ústrojí – Murano má bezstupňovou převodovku CVT s plynule nastavitelným převodem, kterou lze přepnout do manuálního módu a ručně vybírat ze 7 přednastavených stupňů. Uvidíme, jak se bude systém chovat v praxi, neboť zkušenosti s tímto typem převodovky nejsou všeobecně doposud příliš dobré.

V Americe Nissan překvapil relativně nízkými cenami: základní verze Murano s pohonem 2WD se prodává za pouhých 28.199 dolarů a špičkové provedení SE s xenonovými světlomety, koženým čalouněním a pohonem 4WD přijde na 30.599 dolarů, tedy v přepočtu 950.000 Kč… Ovšem obdobný přepočet byl i u 350Z…

QASHQAI

Nissan se v Ženevě chlubil také netradičně tvarovaným SUV konceptem Qashqai, které poskytne plnohodnotný prostor čtyřem cestujícím, nebo, díky zcela variabilnímu interiéru, třeba horskému kolu, surfu, nebo jiné sportovní pomůcce. Dveře se dají otevřít v úhlu 90 stupňů proti sobě, B sloupek chybí. Zadní dveře mají panty dole a ve sklopené poloze unesou solidní zátěž. Vysokou univerzalitu stvrzuje i značně expresivní design ve stylu peprných současných Nissanů (např. 350Z), díky kterému se bude řidič odlišovat od šedého davu uniformních vozů.

Design je dílem Nissan Design Europe´s, prvním od jeho založení v lednu 2003, a bude testovat reakce veřejnosti. Potřeby zákazníků se totiž rychle mění a kdo to pochopí první, získá na trhu velký náskok. Donedávna konzervativní Nissan to zdá se zjistil velmi rychle.


Vitek