Nissan vyvinul dva nové šestiválce

Šestiválcové novinky jsou určeny pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy. V japonské motorárně Iwaki vznikají nové motory 2,5 V6 a 3,5 V6 konstrukční řady VQ, které budou až o 10 % úspornější a v USA, kam směřuje většina produkce, se zařadí do emisní kategorie SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicles). Tato kategorie je v produkci NOx nebo HC celých 75 nebo více procent pod úrovní platné emisní normy zavedené v Japonsku v roce 2005.
Řada VQ se poprvé objevila na trhu v roce 1994, mj. také v evropském Nissanu Maxima. Dnes sem patří vedle motorů 2,5 V6 a 3,5 V6 například i čtyřlitrový motor V6 pro Pathfinder. Do letošního března vzniklo 5,5 milionu motorů VQ. Od nynějška ponesou v označení ještě písmena HR, vykládané dvojím způsobem: jako High Revolution (vysoké otáčky) nebo High Response (rychlá odezva). První výklad odpovídá vysokým jmenovitým otáčkám (až 7500 ot./min), druhý pak lineární distribuci tažné síly v celém otáčkovém spektru. Na ploché křivce točivého momentu se podepsala konstrukce sacího a výfukového potrubí s přímými kanály, plynule variabilní časování sacích a elektromagneticky řízené časování výfukových ventilů. Blok motoru byl odlehčen a současně vyztužen, vnitřní ztráty třením zmenšeny moderními povrchovými úpravami pístů, válců a ojnic.