Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan X-Trail Freeway 2.2 Di vs Nissan Terrano Freeway 3.0 Di - Cesta je volná

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 30. 4. 2004 • 02:34
33
Zobrazit náhledy (33)
Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail
Modely X-Trail i Terrano jsou v prodejnách Nissanu i v žebříčcích prodejů usazeny dosti pevně, přesto občas dovozce nabízí různá akční vylepšení. Model X-Trail čeká na jaře první facelift, naopak Terrano, které se dobře prodává už mnoho let prodělalo...

Modely X-Trail i Terrano jsou v prodejnách Nissanu i v žebříčcích prodejů usazeny dosti pevně, přesto občas dovozce nabízí různá akční vylepšení. Model X-Trail čeká na jaře první facelift, naopak Terrano, které se dobře prodává už mnoho let prodělalo nedávno lehké omlazení a dostalo staronový třílitrový turbodiesel. Společně jsou oba modely nabízeny ve verzi Freeway, která za téměř nezměněnou cenu nabízí podstatné zlepšení výbavy.

X-Trail s turbodieselem 2.2 Di jsme již představili dostatečně, ale už na první pohled je zřejmé, že výbava Freeway tomuto na SUV nezvykle konstruovanému vozu sluší. Pokud přejdeme atraktivní černou barvu, zaujmou nejvíce přídavné dálkové světlomety ukryté ve střešních ližinách. Kromě elegantního vzhledu je důležitý jejich vliv hlavně na bezpečnost jízdy – osvětlení silnice je skutečně o řád lepší. Velmi dobré jsou také šedomodré potahy sedaček, které vylepšují jinak poměrně strohý interiér vozu. Výbava Freeway také zahrnuje měnič na 6 CD a decentní zadní střešní spoiler. Oproti „standardnímu modelu s nejvyšší výbavou Elegance stojí X-Trail Freeway o 10.000 Kč více, což při výčtu výbavy hovoří za mnohé.

To Nissan Terrano Freeway je z jiného těsta. Vůz, který je mezi konkurencí i ostatními čtyřkolkami Nissanu typický svou masivní stříbrnou maskou a hlavně malou šířkou karoserie, získává mimořádnou výbavu dokonce za nižší cenu.

Vůz je standardně sedmimístný, přičemž na dvojsedadlo v poslední řade se pohodlně vejdou jen menší osoby. Také pohled na palubní desku prozradí dřívější rok narození tohoto vozu. Zde ale výhrady končí a Terrano nás po celých 1500 km jen překvapovalo. Už ve městě jsme ocenili skutečně nadstandardní úhel vytočení předních kol, díky němuž se 4,7 m dlouhé auto obratně pohybuje v úzkých uličkách i při podélném parkování. Řidiči pomáhá dobře dimenzovaný posilovač řízení a také pohodlný čtyřramenný volant, známý z modelu Primera. Relativně nízké čelní okno umožňuje v kombinaci s vysoko položenými sedačkami skutečně skvělý výhled před auto, odhad vzdálenosti trochu ztěžuje „boule“ na jinak rychle se svažující kapotě. Výhled zadním oknem je kvůli náhradnímu kolu omezený, dost práce ale mohou převzít dostatečně dimenzovaná vnější zpětná zrcátka. Vzhledem k délce a šířce vozu (X-Trail je širší než Terrano) byly příjemným překvapením i využitelné vnitřní rozměry. Trojice osob se na prostřední řadu sedadel naskládá bez problémů, kolena ani hlavy nestrádají. Zavazadlový prostor má v sedmimístném uspořádání obsah pouhých 115 l, po sklopení poslední řady sedadel lze tento nedostatek eliminovat.

I při vysoké stavbě karoserie a zmíněné malé šířce se Terrano chová i na dálnici předvídatelně, je pouze citlivější na boční vítr. Vysoké rychlosti jsou spojeny s vyšším hlukem, ten má ale na svědomí spíše pohonné ústrojí než samotný motor. Třílitrový čtyřválcový turbodiesel (113 kW, 304 Nm) se ve městě spokojí s cca 11 litry na 100 km, průměr za celý test pak činil 9,2 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce. Vozu by určitě seděly o trochu účinnější brzdy, zvláště při plném zatížení na mokré vozovce jsme ale naopak ocenili možnost přesného dávkování jejich účinku. Zvyk a trochu i toleranci vyžaduje řazení dlouhou pákou manuální pětistupňové převodovky – kromě delších drah je ale i toto ústrojí překvapivě přesné. Mimo silnici se Terrano plně vyrovná silnějšímu Patrolu, body navíc si připisuje za již zmiňovanou obratnost, výhled a výbornou křížitelnost náprav a menší hmotnost, což řidič ocení například při sjíždění svahů.

Výbava Freeway zahrnuje v Terranu praktické sklápěcí stolečky na opěradlech předních sedadel, vzhledem k barvě velmi elegantní zatmavení prostředních a zadních oken, celkem praktické čalounění v kombinaci Alcantara/Kůže a 17palcová hliníková kola. Oproti verzi Elegance se majitel musí rozloučit se střešním oknem a vyhříváním předních sedadel. Cena s výbavou Freeway je navíc o 28.000 Kč nižší než u výbavy Elegance, takže případný zájemce také nemusí příliš váhat.

Zajímavá je blízkost, do jaké se dostaly ceny obou akčně vybavených Nissanů – suma lehce přes milion korun se navíc může v obou případech snížit o odpočet DPH, což je za pětimístné, velmi dobře vybavené auto už velmi dobrá částka.

Související články

Témata
Model X-Trail 2.2 Di Terrano 3.0 Di
Cena základní sestavy 1 012 000 Kč 1 118 000 Kč
Cena testované sestavy 1 034 000 Kč 1 102 000 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2184 2953
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 4000 113 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000 - 2000 304 / 1600 - 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 6 / 7.2 11.8 / 7.6 / 9.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1840 115 / 1900
Objem nádrže (l): 60 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1514 / 509 1870 / 710
Rozměr pneu: 215/65 R16 235/65 R17
X-Trail 2.2 Di
Terrano 3.0 Di
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4510 4722
b) šířka (mm): 1765 1755
c) výška (mm): 1750 1810
d) rozvor (mm): 2625 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530 1455
f) rozchod vzadu (mm): 1530 1430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050 850 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970 980
k) šířka vpředu (mm): 1430 1420
l) šířka vzadu (mm): 1430 1430
délka sedáku vpředu (mm): 470 490
délka sedáku vzadu (mm): 470 500
výška opěradla vpředu (mm): 570 580
výška opěradla vzadu (mm): 630 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud