Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan zjistil pochybení v měření emisí v japonských závodech

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Japonská automobilka Nissan Motor Co zjistila pochybení v měření emisí výfukových plynů a spotřeby paliva v téměř všech svých závodech v Japonsku. Firma oznámila, že zjištění se týká 19 modelů prodávaných na domácím trhu.

Akcie Nissanu už před zveřejněním zprávy klesly o pět procent a na této úrovni ztráty zůstávají.

Druhá největší japonská automobilka oznámila, že data o emisích a spotřebě paliva byla falšována prakticky ve všech jejích domácích závodech. Problém zjistila poté, co počátkem roku provedla interní kontroly. "V rámci kontrolních procesů bylo zjištěno, že prostředí pro testování emisí a spotřeby paliva v konečné kontrole nebylo ve většině závodů v Japonsku v souladu s požadavky a že inspekční zprávy byly založeny na upravených měřeních," uvádí se v prohlášení firmy. Nyní probíhá vyšetřování příčin i pozadí celého případu.

Konkrétní informace o počtu vozidel, kterých se záležitost týká, firma neuvedla, nicméně zdůraznila, že její pochybení neznamenalo ohrožení bezpečnosti automobilů a že měření počtu kilometrů bylo v souladu s katalogovými údaji.

Loni v říjnu Nissan svolal ke kontrole 1,2 milionu vozidel. Státní inspekce totiž zjistila, že závěrečnou kontrolu bezpečnosti v závodech automobilky prováděli nekvalifikovaní pracovníci.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
10. 7. 2018 22:38
Re: Kdy už prostě svět pochopí
V Prahe možno na cyklotrasy miesto nie je. Ale mne by stačilo keby vybudovali cyklotrasu po mesto. Po ceste mi pribudol veľký priemyselný park. A cesta ktorá ho obchádza nemá ani krajnicu a jazdné pruhy sotva šírkou vyhovujú legislatíve. Tisíce ľudí tam každý deň dochádza po preplnenej ceste a cyklisti sú to posledné čo ich trápi. Čo sa prejazdu mestom týka, tak ja medzi auta nekľučkujem, ale bežne sa stáva, že vodič z vedľajšej cyklistu proste ignoruje. Posledne ma od kolízie delili centimetre a pri tom jazdím v dosť výrazných farbách.
10. 7. 2018 21:42
Re: Kdy už prostě svět pochopí
Ľudia sú pohodlní. Cyklotrasy nepomôžu. Najmä nie tam, kde pre ne nie je priestor. Ak ich napriek tomu zrealizujú, cyklisti sa naďalej motajú medzi autami, akurát sú oveľa sebavedomejší a drzejší, tým pádom vzniká viac nebezpečných situácií a kolízií, pretože áut v prospech bicyklov jednoducho neubudne.
10. 7. 2018 08:58
Re: Kdy už prostě svět pochopí
To je niekde v tomto článku? Ja som tam našiel len Nissan našiel chybu a že ju priznal.
10. 7. 2018 08:51
Re: Kdy už prostě svět pochopí
Skúsim to napísať slušne aj keď si myslím že po takejto reakcií si to nezasluzis.treba nariadovat limity a posúvať ich. Chceme žiť v cistejsom životnom prostredí. Nemať alergie a choré deti. A som ochotný obmedziť moju spotrebu a zmeniť životný štýl. Európa chce byť leader v ekologickej doprave a ja som tomu rád. Cestujem veľa - naozaj veľa do krajín ktoré sú pozadu za eú a kde sa jazdí vozidlami hlavne 20 a viac ročnými. Som rád že EU je kus zeme kde sa dýcha a žije lepšie...a ano...ako môžem ovplyvniť lod? Čo s tým môžem spraviť? Nič...môžem si ale kúpiť úspornú žiarovku, spotrebič, auto...vysávač, izolovať dom aby som nemusel používať klímu...alebo sa môžem správať ako idiot tvrdiaci že to nepomôže lebo šak sused hovado má kotol na uhlie..teda sa môžem správať ako ty a tvrdiť že to nemá zmysel.
10. 7. 2018 08:40
Re: Kdy už prostě svět pochopí
Tých miest je prekvapivo dosť, len sa tak nejak nedá spraviť zelená vlna pre každú trasu mestom.
Mne skôr mi vadí, že nemám na výber. Lebo v SR sa vôbec nebudujú cyklotrasy, ktoré by doprave odľahčili. Pri tom by som nemal problém každý druhý-tretí deň nechať auto doma. Ale moja aktuálna trasa vedie po cestách kde to je o hubu aj autom a ba biku si pre väčšinu vodičov vzduch.