Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odvážný plán Nissanu: Do roku 2022 prodáme milion elektromobilů ročně!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 3. 2018 • 08:03
25
Zobrazit náhledy (25)
Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx niimx31Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx Nissan IMx
Japonskému výrobci má ke splněné nemalého cíle pomoci osm nových elektromobilů, zároveň dojde i k elektrifikaci produktů luxusního Infiniti.

Automobilka Nissan má mezi příznivci elektrických aut důstojné postavení, vždyť model Leaf je nejprodávanějším elektromobilem na světě. Tím ale Japonci rozhodně nekončí a portfolio plánují nadále rozšiřovat. Zástupci značky očekávají, že do roku 2022 budou 40 % jejich prodejů tvořit právě elektromobily, o další tři roky později už to má být polovina. Za čtyři roky chce tedy Nissan prodávat milion elektromobilů ročně.

Kromě úspěšného Leafu k tomu pomůžou další modely. Tím nejbližším se stane crossover vycházející z konceptu Nissan IMx, jenž dorazí v průběhu roku 2019. Pohon všech kol obstarávají dva elektromotory s celkovým výkonem 320 kW a 700 N.m točivého momentu. Nissan slibuje dojezd na jedno nabití sympatických 600 kilometrů.

Šéf evropského zastoupení Nissanu Mamoru Aoki popsal chystaný crossover jako „průlomový model“, který bude mít na prodejních úspěších lví podíl. Nissan v příštích letech představí osm nových elektromobilů, navíc od roku 2021 začne postupně elektrifikovat i modelové portfolio značky Infiniti. Japonská automobilka své odvážné cíle sjednocuje do strategie zvané „Move to 2022“.

Ve stejném roce chce společnost prodat i milion vozů osazených autonomním systémem ProPilot. Pokročilý autopilot již zvládá obsluhovat jízdu ve vícero jízdních pruzích a v ulicích japonských měst se začne testovat do jednoho roku.

Kromě toho se v nových Nissanech objeví i další asistenti, chybět nebude ani připojení k internetu a další mobilní služby. „Naše produktová a technologická strategie se zaměřuje na to, aby se Nissan stal lídrem automobilové, technologické a obchodní evoluce,“ dodává Philippe Klein, šéf budoucích plánů japonské automobilky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku