Nová Alfa Romeo Stelvio zcela změnila podobu. Příď je k nepoznání a karoserie celkově nakynula
Žádné slepé kopírování konkurence. Alfa Romeo Stelvio druhé generace ukazuje vlastní cestu a nebojí se překvapit.
Životní cyklus Alfy Romeo Stelvio se pozvolna chýlí ke konci, ačkoliv je s podivem, že i po osmi letech jde stále o žádaný model. Nakonec, jen málo SUV na trhu umí zprostředkovat tak silný řidičský zážitek. Nadšenci měli z toho, co bude následovat, vzhledem k elektromobilní mánii, obavy, ale Alfa Romeo nakonec vzala rozum do hrsti a potvrdila, že nově příchozí modely budou mít elektrickou verzi, ale spalovací alternativa zůstane zachována, i když s hybridními berličkami.
Druhé generace stelvia se dočkáme ještě letos se startem prodejů v následujícím roce. Vůz se tedy nachází ve finální fázi vývoje, což potvrzují i uniklé snímky z patentového úřadu zveřejněné redakcí Motor1. Na nich je vůz vidět bez maskování, čímž odhaluje svou překvapivou podobu. V rámci poslední modernizace se designem přídě stelvio přiblížilo více menšímu sourozenci v podobě Alfy Romeo Tonale. Takže dalším logickým krokem by bylo sladit druhou generaci s malým crossoverem Junior. Jenže Alfa Romeo prezentuje zcela odlišný styl.
Přepracovaná maska chladiče si ponechává tradiční ledvinku, na níž navazují velmi tenké pásy světel ve zcela nové podobě. Doplňují je segmenty dělící výrazné výkroje po stranách nárazníku. Nebýt tradiční masky, někdo by mohl tipovat kreaci spíše z Japonska než Itálie. Pohled z boku odhaluje zapuštěné kliky dveří, kola v tradičním duchu s kruhovými prstenci a poněkud bachratější profil, což naznačuje potenciální zvětšení rozměrů. To potvrzuje i zpráva, že nová verze bude spolu s giulií postavená na platformě STLA Large, která je dimenzovaná na vozy o délce 4.765 až 5.126 mm. Současné stelvio je dlouhé 4.686 mm.
Na zádi najdeme tradičně umístěný stěrač na spodní hraně skla, ovšem tvar světel je zcela nový. Podpis tvoří rozevřené písmeno V se zalomením na koncích. Vzhledem k tomu, že nejsou viditelné koncovky výfuku, půjde pravděpodobně o ztvárnění elektrické verze.

Zdroj: Motor1,video: auto.cz