Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Alpine A110 R dostala limitovanou verzi Fernando Alonso. Vznikne jen 32 kusů

Jan Zajíc Jan Zajíc 6. 10. 2022 • 20:40
28
Zobrazit náhledy (28)
Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso Alpine A110 R Fernando Alonso

Alpine krátce pro představení modelu A110 ve verzi R přichází s její limitovanou variantou. Ta je pojmenovaná po Fernandu Alonsovi, který hájí barvy týmu Alpine ve Formuli 1.

Tedy zatím, po sezoně totiž Alonso přestoupí k Aston Martinu. I tak se ale automobilka se závodníkem domluvila na spolupráci a připravila po něm pojmenovanou limitku. Ta vznikne v počtu pouhých 32 kusů. Číslo odráží počet vítězství, jichž Alonso ve své kariéře v F1 dosáhl. Ani jedno mimochodem nepřipadá na jeho působení v týmu Alpine.

Alonsova limitovaná verze se od standardního provedení R liší několika zajímavými detaily. V interiéru najdeme prvky spojené se španělským závodníkem, například podpis vyražený do hlavových opěrek, ve dveřích je trikolóra tvořená modrou, oranžovou a žlutou a na sluneční cloně pak najdeme Alonsovo motto: "Na vrchol hory nevede jen jedna cesta." Ve volném překladu.

A nechybí plaketka se sériovým číslem doplněným o rok jednoho z 32 Alonsových triumfů, na štítku se objeví také jméno okruhu, na němž tehdy jezdec uspěl.

Limitovaná edice je k dispozici výhradně s matně modrým lakem, který samozřejmě připomíná livrej monopostů Alpine. Díly z uhlíkových vláken jsou pak částečně lakovány - narozdíl od standardní verze R, u níž je karbon odhalen. Na karoserii pak nalezneme podobné symboly, spojené s Alonsem, jako v interiéru.

Video se připravuje ...

Fernando Alonso pak údajně přispěl k nastavení podvozku. Stejně jako u verze R tu najdeme nastavitelné tlumiče, umožňující snadné snížení podvozku o 10 milimetrů v případě potřeby. Odpružení je však o pět procent tužší. Toto naladění prý Alonso schválil během jízd na okruhu v Barceloně.

Pohonné ústrojí odpovídá variantě R, takže se o pohon stará turbodmychadlem přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec poskytující 221 kW (300 k) při 6300 otáčkách za minutu a 340 Nm mezi 2400 až 6000 ot/min. Jednotka spolupracuje se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Šťavnatá je cena: Alpine si limitovanou edici cení na 148.000 eur, což je v přepočtu asi 3,63 milionu korun. Alpine R přitom údajně ve Francii stojí 105 tisíc eur, tedy 2,57 milionu korun.

A ještě poslední věc, kupci Alonsovy verze k vozu dostanou podepsanou repliku jeho závodní helmy.

Témata