Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
Alpine A110 R
28 Fotogalerie

R jako Radikální: Nová Alpine A110 R sází na karbon a lepší aerodynamiku

Novým vrcholem nabídky značky Alpine se stává okruhově zaměřený model A110 R. Ve velkém sází na karbon, vylepšenou aerodynamiku a upravený podvozek. Obejde se bez zadního okna.

Francouzská značka Alpine představila vrcholné provedení svého jediného modelu A110. Nová verze se nazývá A110 R, přičemž písmeno R znamená „Radical“, tedy „Radikální“. Automobilka A110 R popisuje jako extrémní a lehký vůz s propracovanější aerodynamikou a s ještě větší inspirací motorsportem. Novinka byla navržena s ohledem na okruhovou jízdu, ale stále si zachovává schválení k provozu na běžných silnicích.

Jedním z cílů vývoje Alpine A110 R bylo dosažení větší stability v zatáčkách a ve vyšších rychlostech. Spodní část vozu je proto plochá a vzadu ústí do nového difuzoru, který je na zádi doplněn novým přítlačným křídlem. Společně s 18palcovými karbonovými koly obouvajícími pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect o rozměrech 215/40 R18 vepředu a 245/40 R18 vzadu se díky těmto úpravám nemusí majitelé obávat vrhat se do zatáček s vervou.

Video placeholder
Alpine A110 R • Alpine Media

Ve srovnání s A110 S s aero kitem nabízí A110 R vyšší přítlak při maximální rychlosti a naopak nižší odpor vzduchu. Pomáhá s tím i přepracovaný spojler na přídi nebo nové boční prahy. Všechny nové díly jsou mimochodem vyrobeny z karbonu, a to včetně střechy a panelu nahrazujícího zadní okno. Díky optimalizované aerodynamice dosáhne A110 R o 10 km/h vyšší maximální rychlosti, konkrétně 285 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h je pak otázkou 3,9 sekund, což představuje zlepšení o 0,3 sekundy.

Přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec se přitom obešel bez úprav, takže poskytuje stejných 221 kW (300 k) při 6.300 ot/min a 340 Nm od 2.400 do 6.000 ot/min jako A110 S. Jednotka stále spolupracuje se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, ale vydechuje skrze nový výfukový systém. Byl vyroben metodou 3D tisku, dostal dvojité stěny a obejde se bez ventilů, takže A110 R bude mít výraznější zvukový projev. Ten pocítí i řidič, protože bylo odstraněno odhlučnění motoru.

Světlá výška vozu byla snížena o 10 milimetrů a nastavitelné tlumiče umožní další snížení o dodatečných 10 mm. Jejich charakteristiku lze ve 20 úrovních měnit otočným kroužkem. Nechybí ani tužší pružiny a stabilizátory. Brzdový systém Brembo zahrnuje kompozitní kotouče o průměru 320 milimetrů vepředu i vzadu. Chlazení brzd bylo vylepšeno o 20 procent.

Všechny úpravy a rozsáhlé použití karbonových vláken přináší snížení již tak nízké hmotnosti vozu. Hmotnost nové Alpine A110 R je pouhých 1.082 kilogramů, což je o 34 kg méně než v případě A110 S. Karbonová jsou dokonce i sedadla s šestibodovými bezpečnostními pásy, jež dodala společnost Sabelt. Řidič může volit ze tří jízdních režimů – Normal, Sport a Track. V posledním jmenovaném je možné vypnout ESP.

Interiér je kompletně čalouněn mikrovláknem a vnitřní kliky dveří nahrazují červené pásky. V odkládacím prostoru ve středové konzole přibyla plaketka s označením modelu, výrobním číslem a vyobrazením bočního profilu vozu. Vůz je navíc schopen měřit telemetrii a v reálném čase ji zobrazovat řidiči. Nechybí ani stopky pro měření času na okruhu.

Samostatná stránka pro A110 R se objevila i na webu českého zastoupení značky, takže můžeme očekávat jeho příchod na náš trh. Závěr stránky obsahuje informaci, že objednávat bude možné od „xx října“, tak uvidíme. Cenu pochopitelně neznáme, takže vás o ní budeme muset informovat později. Alpine A110 S na českém trhu začíná s cenovkou 1,8 milionu korun, v případě A110 R počítejme s výrazně vyšší.