Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda CR-V už je tady

Michal Fokt Michal Fokt 18. 3. 2002 • 11:26
15
6
Zobrazit náhledy (15)
Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V
Druhá generace nejoblíbenějšího SUV Evropy už je na českém trhu, a jak jsme se přesvědčili, hodlá být číslem jedna i nadále. Vše, co je potřeba – ABS, EBD, 4 airbagy, kotoučové brzdy, vyhřívaná zrcátka, imobilizér, dálkové zamykání, samočinná klimatizace

Druhá generace nejoblíbenějšího SUV Evropy už je na českém trhu, a jak jsme se přesvědčili, hodlá být číslem jedna i nadále.

Se zbrusu novým japonským SUV vyráběným ve Velké Británii jsme se seznámili v nádherném prostředí westernového městečka a absolvovali s ním také půldruhé stovky kilometrů přesně po takových silnicích, pro které je určeno.

Honda CR-V má nyní podstatně výraznější tvary a působí mohutněji. Však nám také vůz povyrostl do délky a šířky, takže má nyní rozměry 4575 x 1780 x 1710 mm, a o 10 mm víc získal i na rozvoru, který teď činí 2630 mm. Díky posunutí kabiny mírně vpřed a rovné podlaze však bylo dosaženo daleko většího nárůstu vnitřního prostoru, než by se na první pohled mohlo zdát. Ani jeden z cestující si rozhodně nebude stěžovat na nedostatek místa v jakémkoliv směru, do zavazadlového prostoru se pod jeho kryt vejde 527 l nákladu, při zarovnání po střechu pak 761 l. Pokud sklopíte zadní sedadla, pojme 948 l, respektive 1568 při úplném zarovnání získaného místa. Přístup k zavazadlovému prostoru je možný opět již po odklopení zadního okna, to je však nově zakomponováno do rámu dveří, takže je lze otevřít pouze jedním pohybem. Přední sedadla mají na tuto kategorii překvapivě dobré boční vedení, zajímavě působí ruční brzda na středovém panelu, snad jen řadicí páka přesné pětistupňové mechanické převodovky by mohla být delší a její hlavice masivnější. Potěšilo nás uspořádání a tvar ovladačů ventilace, které stejně jako u sedanu a kupé Civic pracovalo přesně a lehce.

Pod kapotou je dvoulitrový zážehový motor i-VTEC, který si s 1529 kg těžkým vozem bez obtíží poradí. Má velmi dobrý zátah již od nízkých otáček, což mu ale nebrání nechat se vytočit až za hranici 7000/min, přičemž při 4500/min dojde k obvyklému nárůstu výkonu. Asi největším překvapením však byly jízdní vlastnosti automobilu a jeho ovladatelnost. CR-V přesně reagovalo na pohyby volantem, v zatáčkách se naklánělo jen mírně a mělo neutrální chování, které v limitu přecházelo v mírně nedotáčivé. Po pár kilometrech jsme nabyli dojmu, že s takto precizním chováním jsme se dosud setkali snad u jediného SUV, a to u "Joy Machine" HR-V, které je ovšem ze stejné „stáje“. Pohon zadních kol se aktivoval velice rychle (výrobce tvrdí, že k tomu dochází již při patnáctiprocentnímu rozdílu tlaku v obou čerpadlech, danému prokluzem přední nápravy), naprosto tiše a bez rázů. V jedné zatáčce testovací trasy jsme si tak mohli dokonce díky vydatnému zimnímu štěrkovému posypu vychutnat jízdu kontrolovaným smykem se záběrem všech kol.

Honda zdůrazňuje, že je model CR-V určený pro aktivní trávení volného času a každodenní život, a že tedy nejde o žádný zmenšený off-road. Jak jsme se přesvědčili, tomuto účelu přizpůsobila příkladné jízdní vlastnosti na silnicích, ale rozhodně se CR-V nezalekne ani jízdy mimo ně. Toho si výrobce cení na 849 000 Kč, u verze se čtyřstupňovým automatem pak na 879 000 korun. Ve standardu je přitom kromě předních mlhovek a alarmu snad úplně vše, co je možné pořídit – ABS, EBD, 4 airbagy, kotoučové brzdy, vyhřívaná zrcátka, imobilizér, dálkové zamykání, samočinná klimatizace, autorádio s CD, litá kola a dokonce i metalíza.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku